| Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
|
Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
|
Pagina 39 van 200
|
| Dit topic is 162812 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsxhunter |
20-9-2010 23:26 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brulaap
[...]
volgens mij is de gemiddelde duwmaaier ook gewoon tweetakt? Althans wij hebben er een en die is tweetakt
die wij op mijn werk verkopen zijn allemaal 4 takt. heb zelf nog nooit een 2 takt gezien. bosmaaiers zijn de meeste 2 takt. maar er is geloof ik een type 4 takt.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Hells Hobbit |
20-9-2010 23:29 |
 Posts: 1793 |
wss ivm gewicht: bosmaaier moet licht zijn en daar is 2takt veel beter in.
duwmaaier maakt gewicht niet uit, koppel laag toerental en minder snerpend geluid ivm buurman die op zijn stretcher ligt daar en tegen wel.
|
|
|
|
ikkejw |
20-9-2010 23:32 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brulaap
[...]
volgens mij is de gemiddelde duwmaaier ook gewoon tweetakt? Althans wij hebben er een en die is tweetakt
die oude lawnboys enzo zijn inderdaad tweetakt. 99.9% van alle duwmaaiers tegenwoordig zijn viertakt.
een beetje bosmaaier/kettingzaag van een gerenommeerd merk is gelukkig nog steeds tweetakt, alhoewel je die elektrische rommel ook steeds meer ziet. ik weet ook dat honda 4takt bosmaaiers heeft, maar dat schijnt (naar wat ik gehoord heb) nog niet veel voor te stellen.
maar waar het om ging, de ontsteking 
een bosmaaier blokje mag dan wel een binnenrotor CDI ontsteking hebben, de CDI heeft meestal geen vervroegingscurve. dus zal je op een puch hooguit hetzelfde vermogen halen als met contactpunten, alleen dan onderhoudsvrij, met een iets betere gasreactie, en een hoger max toerental omdat de kans op zwevende contactpunten aanzienlijk verkleint 
reken er trouwens wel op dat er een toerenbegrenzing in de CDI zit, om de levensduur van het blokje te verlengen. (lees: idiot-proof maken voor figuren die altijd straalgas houden tijdens het maaien)
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ikkejw |
20-9-2010 23:37 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
wss ivm gewicht: bosmaaier moet licht zijn en daar is 2takt veel beter in.
duwmaaier maakt gewicht niet uit, koppel laag toerental en minder snerpend geluid ivm buurman die op zijn stretcher ligt daar en tegen wel.
gewicht speelt inderdaad mee, maar het belangrijkste is dat zo'n ding onder elke hoek moet kunnen werken. probeer maar eens een 4takt ondersteboven te laten lopen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ChielTZR |
21-9-2010 10:55 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
gewicht speelt inderdaad mee, maar het belangrijkste is dat zo'n ding onder elke hoek moet kunnen werken. probeer maar eens een 4takt ondersteboven te laten lopen
Gebruik jij een bosmaaier op zijn kop dan?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Derbi-Olaf |
21-9-2010 11:00 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Gebruik jij een bosmaaier op zijn kop dan?
soms wel
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChielTZR |
21-9-2010 11:10 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
soms wel
Wij thuis nooit, hoogstens een beetje schuin.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Derbi-Olaf |
21-9-2010 11:11 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Wij thuis nooit, hoogstens een beetje schuin.
als je voor een heg ofzo moet werken hou je hem nog wel eens op zijn kop, om de randjes netjes te maken :P
maarja, brommerforum
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
XDr4g0nX |
21-9-2010 11:17 |
 Posts: 3526 |
Is het mogelijk om op een Honda NSR de passagiers voetsteunen op de plek van de bestuurder te monteren?
Deze dus:
Ipv:
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
rik hulkenberg |
21-9-2010 11:21 |
 Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Is het mogelijk om op een Honda NSR de passagiers voetsteunen op de plek van de bestuurder te monteren?
Deze dus:
afbeelding
Ipv:
afbeelding
waarom zou je dat willen.
-zit geen anti slip op dus gevaarlijk
-zijn smaller dus is gewoon niet fijn
-niet mooi
|
|
|
|
Heilige Antonius |
21-9-2010 11:25 |
|
|
XDr4g0nX |
21-9-2010 11:27 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
waarom zou je dat willen.
-zit geen anti slip op dus gevaarlijk
-zijn smaller dus is gewoon niet fijn
-niet mooi
Dat was mijn vraag niet.
Maar als je het per se wilt weten voor je een vraag wilt beantwoorden. 
Mijn huidige linker voetsteun is helemaal doorgebogen naar beneden waardoor ik mijn linkervoet nergens op kan laten rusten behalve een klein stukje van mijn frame.
En ik heb nog wel passagiers voetsteunen achterop zitten, dus ik dacht dat ik die misschien tijdelijk kon gebruiken als bestuurders voetsteunen.
Genoeg info zo?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
tsxhunter |
21-9-2010 11:31 |
 Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
XDr4g0nX |
21-9-2010 11:33 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
is vast wel pas te maken
Gaan we dalijk ff klungelig naar huis rijden en het daar ff proberen, anders heb ik een vervelend probleempje.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Voetentje |
21-9-2010 11:40 |
 Posts: 2356 |
Past gewoon, heb het ook een tijdje gehad.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
| Dit topic is 162812 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 39 van 200
|
|