Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1591 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 39 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 20-9-2010 23:26 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
[...]


volgens mij is de gemiddelde duwmaaier ook gewoon tweetakt? Althans wij hebben er een en die is tweetakt


die wij op mijn werk verkopen zijn allemaal 4 takt. heb zelf nog nooit een 2 takt gezien. bosmaaiers zijn de meeste 2 takt. maar er is geloof ik een type 4 takt.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Hells Hobbit 20-9-2010 23:29 Print reply

Posts: 1793
wss ivm gewicht: bosmaaier moet licht zijn en daar is 2takt veel beter in.

duwmaaier maakt gewicht niet uit, koppel laag toerental en minder snerpend geluid ivm buurman die op zijn stretcher ligt daar en tegen wel.
 
ikkejw 20-9-2010 23:32 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
[...]


volgens mij is de gemiddelde duwmaaier ook gewoon tweetakt? Althans wij hebben er een en die is tweetakt



die oude lawnboys enzo zijn inderdaad tweetakt. 99.9% van alle duwmaaiers tegenwoordig zijn viertakt.

een beetje bosmaaier/kettingzaag van een gerenommeerd merk is gelukkig nog steeds tweetakt, alhoewel je die elektrische rommel ook steeds meer ziet. ik weet ook dat honda 4takt bosmaaiers heeft, maar dat schijnt (naar wat ik gehoord heb) nog niet veel voor te stellen.


maar waar het om ging, de ontsteking
een bosmaaier blokje mag dan wel een binnenrotor CDI ontsteking hebben, de CDI heeft meestal geen vervroegingscurve. dus zal je op een puch hooguit hetzelfde vermogen halen als met contactpunten, alleen dan onderhoudsvrij, met een iets betere gasreactie, en een hoger max toerental omdat de kans op zwevende contactpunten aanzienlijk verkleint
reken er trouwens wel op dat er een toerenbegrenzing in de CDI zit, om de levensduur van het blokje te verlengen. (lees: idiot-proof maken voor figuren die altijd straalgas houden tijdens het maaien)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 20-9-2010 23:37 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
wss ivm gewicht: bosmaaier moet licht zijn en daar is 2takt veel beter in.

duwmaaier maakt gewicht niet uit, koppel laag toerental en minder snerpend geluid ivm buurman die op zijn stretcher ligt daar en tegen wel.



gewicht speelt inderdaad mee, maar het belangrijkste is dat zo'n ding onder elke hoek moet kunnen werken. probeer maar eens een 4takt ondersteboven te laten lopen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ChielTZR 21-9-2010 10:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



gewicht speelt inderdaad mee, maar het belangrijkste is dat zo'n ding onder elke hoek moet kunnen werken. probeer maar eens een 4takt ondersteboven te laten lopen



Gebruik jij een bosmaaier op zijn kop dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf 21-9-2010 11:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



Gebruik jij een bosmaaier op zijn kop dan?

soms wel
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ChielTZR 21-9-2010 11:10 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

soms wel


Wij thuis nooit, hoogstens een beetje schuin.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf 21-9-2010 11:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Wij thuis nooit, hoogstens een beetje schuin.

als je voor een heg ofzo moet werken hou je hem nog wel eens op zijn kop, om de randjes netjes te maken :P



maarja, brommerforum
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
XDr4g0nX 21-9-2010 11:17 Print reply

Posts: 3526
Is het mogelijk om op een Honda NSR de passagiers voetsteunen op de plek van de bestuurder te monteren?

Deze dus:


Ipv:

 
Signature: [==||========] 20% complete
rik hulkenberg 21-9-2010 11:21 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Is het mogelijk om op een Honda NSR de passagiers voetsteunen op de plek van de bestuurder te monteren?

Deze dus:
afbeelding

Ipv:
afbeelding

waarom zou je dat willen.
-zit geen anti slip op dus gevaarlijk
-zijn smaller dus is gewoon niet fijn
-niet mooi
 
Heilige Antonius 21-9-2010 11:25 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



die oude lawnboys enzo zijn inderdaad tweetakt. 99.9% van alle duwmaaiers tegenwoordig zijn viertakt.

een beetje bosmaaier/kettingzaag van een gerenommeerd merk is gelukkig nog steeds tweetakt, alhoewel je die elektrische rommel ook steeds meer ziet. ik weet ook dat honda 4takt bosmaaiers heeft, maar dat schijnt (naar wat ik gehoord heb) nog niet veel voor te stellen.


maar waar het om ging, de ontsteking
een bosmaaier blokje mag dan wel een binnenrotor CDI ontsteking hebben, de CDI heeft meestal geen vervroegingscurve. dus zal je op een puch hooguit hetzelfde vermogen halen als met contactpunten, alleen dan onderhoudsvrij, met een iets betere gasreactie, en een hoger max toerental omdat de kans op zwevende contactpunten aanzienlijk verkleint
reken er trouwens wel op dat er een toerenbegrenzing in de CDI zit, om de levensduur van het blokje te verlengen. (lees: idiot-proof maken voor figuren die altijd straalgas houden tijdens het maaien)


Misschien een domme vraag, maar kun je er niet gewoon een andere cdi opknallen dan?
 
XDr4g0nX 21-9-2010 11:27 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

waarom zou je dat willen.
-zit geen anti slip op dus gevaarlijk
-zijn smaller dus is gewoon niet fijn
-niet mooi

Dat was mijn vraag niet.

Maar als je het per se wilt weten voor je een vraag wilt beantwoorden.
Mijn huidige linker voetsteun is helemaal doorgebogen naar beneden waardoor ik mijn linkervoet nergens op kan laten rusten behalve een klein stukje van mijn frame.
En ik heb nog wel passagiers voetsteunen achterop zitten, dus ik dacht dat ik die misschien tijdelijk kon gebruiken als bestuurders voetsteunen.

Genoeg info zo?
 
Signature: [==||========] 20% complete
tsxhunter 21-9-2010 11:31 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Dat was mijn vraag niet.

Maar als je het per se wilt weten voor je een vraag wilt beantwoorden.
Mijn huidige linker voetsteun is helemaal doorgebogen naar beneden waardoor ik mijn linkervoet nergens op kan laten rusten behalve een klein stukje van mijn frame.
En ik heb nog wel passagiers voetsteunen achterop zitten, dus ik dacht dat ik die misschien tijdelijk kon gebruiken als bestuurders voetsteunen.

Genoeg info zo?


is vast wel pas te maken
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
XDr4g0nX 21-9-2010 11:33 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


is vast wel pas te maken

Gaan we dalijk ff klungelig naar huis rijden en het daar ff proberen, anders heb ik een vervelend probleempje.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Voetentje 21-9-2010 11:40 Print reply

Posts: 2356
Past gewoon, heb het ook een tijdje gehad.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 162812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 39 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved