Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 647 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 37 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AlexSenda 20-9-2010 16:09 Print reply

Posts: 648
Toch nog een vraag over het ontkolen, had er eerst een scheut spiritus in gedaan, paar keer gedaan, kreeg alleen een soort steekvlam.
Soms een knal, ook niet zo heel hard. Te vergelijken met een rotje( niet eens).
Toen de terpetine gepakt, iets meer erin gedaan, flink schudden, daarna veel eruit laten lopen, NIET ALLES.
Aangestoken, bleef even branden, toen op de grond getikt met doek,
kwam niet veel roet uit, alleen wat nattigheid.
Betekent dit dat er geen roet in zit?
Want als ik zo kijk in de uitlaat, zit het vol met roet.

Als terpetine/spiritus niet helpt, dan ga ik zometeen wel even de gootsteenontstopper van mn ma lenen
 
Paul de Salmiakbal 20-9-2010 16:25 Print reply

Posts: 5285
Je moet een brandstof in de uitlaat doen, liefste spiritus. Paar flinke scheuten erin doppen en goed schudden, daarna gedeeltelijk eruit laten lopen en nog een keer schudden. Dan de hens erin zetten en na een minuutje de compressor op een uiteinde van de uitlaat zetten en blazen, gaat ontzettend roken en komen flinke steekvlammen uit als het goed is. Als dat allemaal is afgelopen paar keer op de uitlaat meppen met een (rubberen)hamer zodat het kool eruit komt geknikkerd.

Moet er ongeveer zo uit zien: http://www.youtube.com/watch?v=IQiqfhxx4pI

Of gewoon met je smoel blazen dan ziet het er zo uit : http://www.youtube.c...&feature=related

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 20-9-2010 om 16:28 uur.
 
AlexSenda 20-9-2010 16:31 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Je moet een brandstof in de uitlaat doen, liefste spiritus. Paar flinke scheuten erin doppen en goed schudden, daarna gedeeltelijk eruit laten lopen en nog een keer schudden. Dan de hens erin zetten en na een minuutje de compressor op een uiteinde van de uitlaat zetten en blazen, gaat ontzettend roken en komen flinke steekvlammen uit als het goed is. Als dat allemaal is afgelopen paar keer op de uitlaat meppen met een (rubberen)hamer zodat het kool eruit komt geknikkerd.

Moet er ongeveer zo uit zien: http://www.youtube.com/watch?v=IQiqfhxx4pI

Of gewoon met je smoel blazen dan ziet het er zo uit : http://www.youtube.c...&feature=related

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 20-9-2010 om 16:28 uur.


En als je geen compressor heb?
Fietspomp, dat zag ik ook ergens??
 
Paul de Salmiakbal 20-9-2010 16:33 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


En als je geen compressor heb?
Fietspomp, dat zag ik ook ergens??

Wees creatief
 
AlexSenda 20-9-2010 16:35 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Wees creatief


Fietspomp dus, maar even ter aanvulling
Hoe ik dat zo zie bij het eerste filmpje, c16.
Daar brand het een stuk langer dan bij mij.
Misschien te weinig erin gedaan?
Weet je misschien hoeveel ml ik erin moet doen?
Hoeft niet precies te zijn, maar meer van richtlijn
 
Paul de Salmiakbal 20-9-2010 16:38 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Fietspomp dus, maar even ter aanvulling
Hoe ik dat zo zie bij het eerste filmpje, c16.
Daar brand het een stuk langer dan bij mij.
Misschien te weinig erin gedaan?
Weet je misschien hoeveel ml ik erin moet doen?
Hoeft niet precies te zijn, maar meer van richtlijn

Maakt niet veel uit, flikker er gewoon halve liter in ofzo, tis geen raketwetenschap.
 
TSX-fan 20-9-2010 18:34 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Maakt niet veel uit, flikker er gewoon halve liter in ofzo, tis geen raketwetenschap.


Bij de uitlaatpoort was t erg zwart, verkoold dus. Toen heb ik mijn uitlaat gewoon in de fik gezet zonder spiritus ofzo, gewoon met een goeie brander. Is weer helemaal clean nou, werkt gewoon...

maar heeft een suzuki tsx een CDI?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 20-9-2010 om 18:34 uur.
 
tsxhunter 20-9-2010 18:35 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Bij de uitlaatpoort was t erg zwart, verkoold dus. Toen heb ik mijn uitlaat gewoon in de fik gezet zonder spiritus ofzo, gewoon met een goeie brander. Is weer helemaal clean nou, werkt gewoon...

maar heeft een suzuki tsx een CDI?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 20-9-2010 om 18:34 uur.


suzuki tsx heeft de cdi en bobine in 1 ding
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
TSX-fan 20-9-2010 18:59 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


suzuki tsx heeft de cdi en bobine in 1 ding


thanks, je kunt de CDI van tsx dus niet ontgrenzen?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-9-2010 19:01 Print reply

Posts: 7728
is niet begrensd voor zover ik weet
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
BenjaminDG 20-9-2010 21:31 Print reply

Posts: 4605
Ik heb 2 balansassen voor honda mb

Maar welke is nu voor 80cc blok en welke voor 50cc blok?

De 2 verschillen in vorm en gewicht.







Welke zou ik nu nemen voor 125cc honda mb8 blok?

Hoe lichter hoe beter lijkt me?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-9-2010 om 21:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 20-9-2010 21:32 Print reply

Posts: 14881
Nogal wiedes dat de zware voor 80cc is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
-simon- 20-9-2010 21:32 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik heb 2 balansassen voor honda mb

Maar welke is nu voor 80cc blok en welke voor 50cc blok?

De 2 verschillenden in vorm en gewicht.

afbeelding

afbeelding

afbeelding


mij lijkt dat de zwaarste voor de 80cc is omdat daar de zuiger ook zwaarder van is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BenjaminDG 20-9-2010 21:46 Print reply

Posts: 4605
Ja maar zou een lichtere balansas niet beter zijn voor de prestaties?


 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 20-9-2010 21:47 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja maar zou een lichtere balansas niet beter zijn voor de prestaties?




't gaat er toch om dat je blok in balans is, en niet om de prestaties van de balansas?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 162103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 37 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved