Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 631 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 31 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 17-9-2010 13:12 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is dat niet gedaan voor de inlaat?
Weet niet hoe het bij een scooter zit, maar misschien is het gedaan omdat het hemd de inlaat in de weg zat?

En hoe lang is het nu?
125cc cilinder voor mt8 heeft ook maar een hemd van plus minius 5mm.


ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was..

maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is..

maar kan dus niet zoveel kwaad?

gr. Eef
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
XDr4g0nX 17-9-2010 13:15 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]


ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was..

maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is..

maar kan dus niet zoveel kwaad?

gr. Eef

Heb je anders een foto, dan kan er wat beter geoordeeld worden.
 
Signature: [==||========] 20% complete
BenjaminDG 17-9-2010 18:16 Print reply

Posts: 4605
Kan een (te) korte tailpipe invloed hebben om het maximum toerental?

Kan deze ervoor zorgen dat mijn mximum toerental abrupt ophoudt?

Ik heb namelijk een cagiva mito 125cc uitlaat pasgemaakt voor op een honda mb.

Hier is een stuk van de flens afgezaagd om er een nieuwe flens te kunnen oplassen (1-2cm) en is de tailpipe ongeveer 10cm korter gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Mt5_grolsch 17-9-2010 18:37 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]


ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was..

maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is..

maar kan dus niet zoveel kwaad?

gr. Eef





 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
BenjaminDG 17-9-2010 18:41 Print reply

Posts: 4605
Zit de cilinder nu nog mooi gecentreerd op het carter?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:41 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-9-2010 18:41 Print reply

Posts: 29286
Mhh het hemd heeft nu eigenlijk geen centrerende functie meer.
dat is minder, maar van de andere kant , een bepaald jaar honda rs125 productie racer heeft het achterste stuk hemd op de zelfde manier zitten.

 
Joel_koningslust 17-9-2010 18:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh het hemd heeft nu eigenlijk geen centrerende functie meer.
dat is minder, maar van de andere kant , een bepaald jaar honda rs125 productie racer heeft het achterste stuk hemd op de zelfde manier zitten.



t hemd heeft zowiezo geen centrerende functie... dan hadden ze het met een passing moeten maken. t hemd van de cilinder ondersteunt enkel het zuigerhemd zodat die niet gaat kantelen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 17-9-2010 18:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


t hemd heeft zowiezo geen centrerende functie... dan hadden ze het met een passing moeten maken. t hemd van de cilinder ondersteunt enkel het zuigerhemd zodat die niet gaat kantelen


Mhh ik dacht altijd dat het en en was.
 
Joel_koningslust 17-9-2010 18:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Mhh ik dacht altijd dat het en en was.



duw maar eens een cilinder in carters waar geen tapeinden op zitten. dan kun je hem altijd nog wat mm bewegen naar de zijkanten. maar dat is ook weer ivm uitzetten enzo zodat de zuigert niet gaat klemmen op het hemd ( ooit wel eens gezien omdat een carter op 0,1mm groter was gekotterd dan het cilinderhemd, was dus geen sucses )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 17-9-2010 18:51 Print reply

Posts: 4605
Ok nu een vraag langs mijn kant, een cilinder ophogen hoe zou ik dat het best doen?

De 125cc eurocilinder van mijn honda mb zou eigenlijk 1-1.5mm opgehoogt moeten worden.

Bestaat er dik pakking papier (2mm) of zijn er andere manier om deze optehogen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Mt5_grolsch 17-9-2010 18:51 Print reply

Posts: 2014
dus kan wel gewoon?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Joel_koningslust 17-9-2010 18:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
dus kan wel gewoon?



kan... maar ik zou de zuigert er niet al te lang in laten zitten, dan is de cilinder zo rip
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Mt5_grolsch 17-9-2010 18:54 Print reply

Posts: 2014
ja cilinder is bedoeld voor volgend jaar nk brommer/scootercross..

dat is iedere keer 3 manches van 20min. dus zou ik inprinciepe iedere 1,5 uur de zuiger kunnen bekijken..
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
kenny77 17-9-2010 18:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
duw maar eens een cilinder in carters waar geen tapeinden op zitten. dan kun je hem altijd nog wat mm bewegen naar de zijkanten. maar dat is ook weer ivm uitzetten enzo zodat de zuigert niet gaat klemmen op het hemd ( ooit wel eens gezien omdat een carter op 0,1mm groter was gekotterd dan het cilinderhemd, was dus geen sucses )


nooit geweten.
mijn nsr cilinder zit ook strak in het blokje ook maar een paar tiende speling, maar die is dan wel weer van gietijzer.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ok nu een vraag langs mijn kant, een cilinder ophogen hoe zou ik dat het best doen?

De 125cc eurocilinder van mijn honda mb zou eigenlijk 1-1.5mm opgehoogt moeten worden.

Bestaat er dik pakking papier (2mm) of zijn er andere manier om deze optehogen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:54 uur.



een uit alu plaat maken, bijvoorbeeld uit 1mm dik alu plaat (maak je een pakking na) en dan nog een pakking van 0.5mm dik. (wel een ingedrukte pakking meten)
 
BenjaminDG 17-9-2010 19:00 Print reply

Posts: 4605
Was ik ook al aan het denken die alu plaat maar ik heb niet echt goed gereedschap om die vorm zo uit te zagen.

Kan wel steeds een reeks gaten boren en daarna de vorm mooi vijlen...
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 162080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 31 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved