Mt5_grolsch | 
		17-9-2010 13:12    | 
	
	
	
		  Posts: 2014 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77 
Is dat niet gedaan voor de inlaat? 
Weet niet hoe het bij een scooter zit, maar misschien is het gedaan omdat het hemd de inlaat in de weg zat? 
 
En hoe lang is het nu? 
125cc cilinder voor mt8 heeft ook maar een hemd van plus minius 5mm. 
  
ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was..
 
maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is..
 
maar kan dus niet zoveel kwaad?
 
gr. Eef 
		   | 
	 
	
		 | 
		PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat | 
	  
	 | 
	
		  XDr4g0nX | 
		17-9-2010 13:15    | 
	
	
	
		  Posts: 3526 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch 
[...] 
 
 
ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was.. 
 
maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is.. 
 
maar kan dus niet zoveel kwaad? 
 
gr. Eef 
  
Heb je anders een foto, dan kan er wat beter geoordeeld worden.    
		  | 
	 
	
		 | 
		Signature: [==||========] 20% complete | 
	  
	 | 
	
		  BenjaminDG | 
		17-9-2010 18:16    | 
	
	
	
		  Posts: 4605 | 
		
Kan een (te) korte tailpipe invloed hebben om het maximum toerental? 
 
Kan deze ervoor zorgen dat mijn mximum toerental abrupt ophoudt? 
 
Ik heb namelijk een cagiva mito 125cc uitlaat pasgemaakt voor op een honda mb. 
 
Hier is een stuk van de flens afgezaagd om er een nieuwe flens te kunnen oplassen (1-2cm) en is de tailpipe ongeveer 10cm korter gemaakt. 
  
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:16 uur.  
		  | 
	 
	
		 | 
		Vlaanderen vrij! | 
	  
	 | 
	
		  Mt5_grolsch | 
		17-9-2010 18:37    | 
	
	
	
		  Posts: 2014 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch 
[...] 
 
 
ja die gozer waarvan mijn kameraad hem gekocht heeft zei dat dat zo "getuned" was.. 
 
maar ik ben er eigenlijk meer van uit gegaan dat het afgebroken is.. 
 
maar kan dus niet zoveel kwaad? 
 
gr. Eef 
  
 
 
		  | 
	 
	
		 | 
		PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat | 
	  
	 | 
	
		  BenjaminDG | 
		17-9-2010 18:41    | 
	
	
	
		  Posts: 4605 | 
		
Zit de cilinder nu nog mooi gecentreerd op het carter? 
  
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:41 uur.  
		  | 
	 
	
		 | 
		Vlaanderen vrij! | 
	  
	 | 
	
		  kenny77 | 
		17-9-2010 18:41    | 
	
	
	
		  Posts: 29286 | 
		
Mhh het hemd heeft nu eigenlijk geen centrerende functie meer. 
dat is minder, maar van de andere kant , een bepaald jaar honda rs125 productie racer heeft het achterste stuk hemd op de zelfde manier zitten.  
  
		  | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 | 
	
		  Joel_koningslust | 
		17-9-2010 18:43    | 
	
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77 
Mhh het hemd heeft nu eigenlijk geen centrerende functie meer. 
dat is minder, maar van de andere kant , een bepaald jaar honda rs125 productie racer heeft het achterste stuk hemd op de zelfde manier zitten.  
 
  
t hemd heeft zowiezo geen centrerende functie... dan hadden ze het met een passing moeten maken. t hemd van de cilinder ondersteunt enkel het zuigerhemd zodat die niet gaat kantelen 
		   | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 | 
	
		  kenny77 | 
		17-9-2010 18:46    | 
	
	
	
		  Posts: 29286 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust 
[...] 
 
 
t hemd heeft zowiezo geen centrerende functie... dan hadden ze het met een passing moeten maken. t hemd van de cilinder ondersteunt enkel het zuigerhemd zodat die niet gaat kantelen 
  
Mhh ik dacht altijd dat het en en was.      
		  | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 | 
	
		  Joel_koningslust | 
		17-9-2010 18:49    | 
	
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77 
[...] 
 
 
Mhh ik dacht altijd dat het en en was.     
  
duw maar eens een cilinder in carters waar geen tapeinden op zitten. dan kun je hem altijd nog wat mm bewegen naar de zijkanten. maar dat is ook weer ivm uitzetten enzo zodat de zuigert niet gaat klemmen op het hemd ( ooit wel eens gezien omdat een carter op 0,1mm groter was gekotterd dan het cilinderhemd, was dus geen sucses     ) 
		   | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 | 
	
		  BenjaminDG | 
		17-9-2010 18:51    | 
	
	
	
		  Posts: 4605 | 
		
Ok nu een vraag langs mijn kant, een cilinder ophogen hoe zou ik dat het best doen? 
 
De 125cc eurocilinder van mijn honda mb zou eigenlijk 1-1.5mm opgehoogt moeten worden. 
 
Bestaat er dik pakking papier (2mm) of zijn er andere manier om deze optehogen? 
  
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:54 uur.  
		  | 
	 
	
		 | 
		Vlaanderen vrij! | 
	  
	 | 
	
		  Mt5_grolsch | 
		17-9-2010 18:51    | 
	
	
	
		  Posts: 2014 | 
		
dus kan wel gewoon?  
		  | 
	 
	
		 | 
		PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat | 
	  
	 | 
	
		  Joel_koningslust | 
		17-9-2010 18:53    | 
	
	
	
		  Posts: 14514 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch 
dus kan wel gewoon? 
  
kan... maar ik zou de zuigert er niet al te lang in laten zitten, dan is de cilinder zo rip 
		   | 
	 
	
		 | 
		This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.  | 
	  
	 | 
	
		  Mt5_grolsch | 
		17-9-2010 18:54    | 
	
	
	
		  Posts: 2014 | 
		
ja cilinder is bedoeld voor volgend jaar nk brommer/scootercross.. 
 
dat is iedere keer 3 manches van 20min. dus zou ik inprinciepe iedere 1,5 uur de zuiger kunnen bekijken..   
		  | 
	 
	
		 | 
		PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat | 
	  
	 | 
	
		  kenny77 | 
		17-9-2010 18:58    | 
	
	
	
		  Posts: 29286 | 
		
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust 
[...] 
duw maar eens een cilinder in carters waar geen tapeinden op zitten. dan kun je hem altijd nog wat mm bewegen naar de zijkanten. maar dat is ook weer ivm uitzetten enzo zodat de zuigert niet gaat klemmen op het hemd ( ooit wel eens gezien omdat een carter op 0,1mm groter was gekotterd dan het cilinderhemd, was dus geen sucses    ) 
  
nooit geweten.     
mijn nsr cilinder zit ook strak in het blokje ook maar een paar tiende speling, maar die is dan wel weer van gietijzer.
 Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG 
Ok nu een vraag langs mijn kant, een cilinder ophogen hoe zou ik dat het best doen? 
 
De 125cc eurocilinder van mijn honda mb zou eigenlijk 1-1.5mm opgehoogt moeten worden. 
 
Bestaat er dik pakking papier (2mm) of zijn er andere manier om deze optehogen? 
  
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-9-2010 om 18:54 uur. 
  
een uit alu plaat maken, bijvoorbeeld uit 1mm dik alu plaat (maak je een pakking na) en dan nog een pakking van 0.5mm dik. (wel een ingedrukte pakking meten) 
		   | 
	 
	
		 | 
		 | 
	  
	 | 
	
		  BenjaminDG | 
		17-9-2010 19:00    | 
	
	
	
		  Posts: 4605 | 
		
Was ik ook al aan het denken die alu plaat maar ik heb niet echt goed gereedschap om die vorm zo uit te zagen. 
 
Kan wel steeds een reeks gaten boren en daarna de vorm mooi vijlen...  
		  | 
	 
	
		 | 
		Vlaanderen vrij! | 
	  
	 |