Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
|
Pagina 186 van 200
|
Dit topic is 160417 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
StineZ |
28-12-2010 21:28 |
Posts: 571 |
Een stuk of 3 weken geleden was ik bezig met het uit elkaar halen van mn DT50mx in de garage toen er olie op mn hand kwam, het had keihard gesneewd die dagen ervoor.
Ik moest dus ff naar de schuur om een doek te halen. kom ik buiten hoor ik de electrische start van mn Gilera GP50 vanuit de schuur.
Ik denk mn vader staat mn starter te testen (want die was namelijk kapot. Draait wel slaat niet aan) ik loop verder en zie mn vaders auto niet staan. Dus ik denk huh wtff.
Loop weer verder de schuur in (nog steeds staat mn starter te draaien). Mijn contactsleutel zit aan mn sleutel bos en die zit in mn fiets(het had gesneewd) Er zit dus geen sleutel in mn contact.
Ik was te druk om na te denken en probeerde mn sleutel in het slot te doen, dit lukte niet, na wat blazen lukte het wel. Hij was dus waarschijnlijk bevroren. Ik was te dom om mn accu los te trekken.
Nu heeft mn starter ruim 10 minuten staan draaien totdat mijn accu leeg was, dit weet ik omdat ie steeds minder hard draaiden.
Ik dus een nieuwe accu kopen en vastmaken, op het moment dat ik mn stroomkring rond heb gaat mn starter weer draaien, er zit nog steeds kortsluiting. Ik al mn stekkers en kabels losmaken.
Komt er uit een soort beschermkapje een bak water niet normaal.
Het was een soort spoel met koperdraad zat rechtstreeks met een kabel aan mn contactslot vast.
Ik mijn accu weer aansluiten en gelukkig was de kortsluiting weg.
Ik draai mn contactslot op aan en druk mijn electrische starter knop in. Het geluid van een zachtdraaiende startmotor als gevolg.
Ik denk o ik heb een niet helemaal opgeladen accu gekocht.
Ik mijn brommer aanlopen en stationair, zonder lichten aan, laten draaien. Zodat mijn accu opgeladen wordt.
ruim een kwartier later zet ik mijn brommer uit en druk mn startknop weer in. Niks op wat gezoem na.
Mijn accu dus leeg??? Dit is mijn vraag: Mijn accu laat dus niet op, Waar kan dit aan liggen?
Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 28-12-2010 om 21:41 uur.
|
|
Turbokit |
|
offroad |
28-12-2010 21:30 |
 Posts: 575 |
|
|
|
|
Marcooow |
28-12-2010 21:34 |
|
offroad |
28-12-2010 21:34 |
 Posts: 575 |
ja idd daarom dat weet ik dus niet
|
|
|
|
Marcooow |
28-12-2010 21:35 |
|
offroad |
28-12-2010 21:35 |
 Posts: 575 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
kun je er niet een paar regels tussen doen want dit is een beetje kut lezen
ok
is
goed
|
|
|
|
Marcooow |
28-12-2010 21:36 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: offroad
[...]
ok
is
goed
nee
jij
niet
|
|
faster than a bullet! |
|
offroad |
28-12-2010 21:38 |
 Posts: 575 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
nee
jij
niet
ja ok dom van me
|
|
|
|
StineZ |
28-12-2010 21:45 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
kun je er niet een paar regels tussen doen want dit is een beetje kut lezen
Ok Done:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Een stuk of 3 weken geleden was ik bezig met het uit elkaar halen van mn DT50mx in de garage toen er olie op mn hand kwam, het had keihard gesneewd die dagen ervoor.
Ik moest dus ff naar de schuur om een doek te halen. kom ik buiten hoor ik de electrische start van mn Gilera GP50 vanuit de schuur.
Ik denk mn vader staat mn starter te testen (want die was namelijk kapot. Draait wel slaat niet aan) ik loop verder en zie mn vaders auto niet staan. Dus ik denk huh wtff.
Loop weer verder de schuur in (nog steeds staat mn starter te draaien). Mijn contactsleutel zit aan mn sleutel bos en die zit in mn fiets(het had gesneewd) Er zit dus geen sleutel in mn contact.
Ik was te druk om na te denken en probeerde mn sleutel in het slot te doen, dit lukte niet, na wat blazen lukte het wel. Hij was dus waarschijnlijk bevroren. Ik was te dom om mn accu los te trekken.
Nu heeft mn starter ruim 10 minuten staan draaien totdat mijn accu leeg was, dit weet ik omdat ie steeds minder hard draaiden.
Ik dus een nieuwe accu kopen en vastmaken, op het moment dat ik mn stroomkring rond heb gaat mn starter weer draaien, er zit nog steeds kortsluiting. Ik al mn stekkers en kabels losmaken.
Komt er uit een soort beschermkapje een bak water niet normaal.
Het was een soort spoel met koperdraad zat rechtstreeks met een kabel aan mn contactslot vast.
Ik mijn accu weer aansluiten en gelukkig was de kortsluiting weg.
Ik draai mn contactslot op aan en druk mijn electrische starter knop in. Het geluid van een zachtdraaiende startmotor als gevolg.
Ik denk o ik heb een niet helemaal opgeladen accu gekocht.
Ik mijn brommer aanlopen en stationair, zonder lichten aan, laten draaien. Zodat mijn accu opgeladen wordt.
ruim een kwartier later zet ik mijn brommer uit en druk mn startknop weer in. Niks op wat gezoem na.
Mijn accu dus leeg??? Dit is mijn vraag: Mijn accu laat dus niet op, Waar kan dit aan liggen?
Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 28-12-2010 om 21:41 uur.
Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 28-12-2010 om 21:52 uur.
|
|
Turbokit |
|
markRD |
28-12-2010 21:50 |
 Posts: 1181 |
Hallo, heeft iemand toevallig een vermogensgrafiek van een snelle 50cc? Inclusief spoel en effectieve uitlaattiming?
Iemand die zoiets toevallig gemaakt heeft?
(Geen snelle 50cc van bijv een tomos aub, maar echte racers/crossers met berekende uitlaten.)
Bij voorbaat dank,
MarkRD
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-12-2010 om 21:51 uur.
|
|
|
|
Robin 1993 |
28-12-2010 22:30 |
 Posts: 1234 |
Omdat ik nog wel is geziek heb met bobine enzo met me tomos A35 zat ik is te denken of er niet gewoon zo'n ontsteking van een puch maxi op past. Dus zo'n ontsteking met interne bobine want dat is lekker makkelijk en hoef ik niet allemaal draden te gaan trekken.
Dus past een standaart ontsteking van puch maxi op eeen Tomos A35?
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 28-12-2010 om 22:31 uur.
|
|
!!2 takt!! |
|
- Han - |
28-12-2010 22:39 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: offroad
passen de voorvork poten van een derbi senda black edition in in een usd voorvork van een drd racing limited?
denk het niet of wel want dat zou mooi zijn ivm kromme poten.
is het nou een racing of een limited?
Black edition is geen usd en limited wel.
Het zou zomaar kunnen dat black edition poten wel in raciing kroonplaten passen
|
|
<10.000 posts |
|
AlexSenda |
29-12-2010 13:10 |
 Posts: 648 |
Zou iemand even xenonlook lampjes voor een derbi senda kunnen linken, webshop maakt niet uit, anders bestel ik straks de verkeerde
Bedankt
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
29-12-2010 13:19 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]
is het nou een racing of een limited?
Black edition is geen usd en limited wel.
Het zou zomaar kunnen dat black edition poten wel in raciing kroonplaten passen
nooit een keer want dan zouden de binnen poten van een black edition even dik zijn als de buiten poten van een limited
|
|
|
|
Makrolon |
29-12-2010 16:46 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Een stuk of 3 weken geleden was ik bezig met het uit elkaar halen van mn DT50mx in de garage toen er olie op mn hand kwam, het had keihard gesneewd die dagen ervoor.
Ik moest dus ff naar de schuur om een doek te halen. kom ik buiten hoor ik de electrische start van mn Gilera GP50 vanuit de schuur.
Ik denk mn vader staat mn starter te testen (want die was namelijk kapot. Draait wel slaat niet aan) ik loop verder en zie mn vaders auto niet staan. Dus ik denk huh wtff.
Loop weer verder de schuur in (nog steeds staat mn starter te draaien). Mijn contactsleutel zit aan mn sleutel bos en die zit in mn fiets(het had gesneewd) Er zit dus geen sleutel in mn contact.
Ik was te druk om na te denken en probeerde mn sleutel in het slot te doen, dit lukte niet, na wat blazen lukte het wel. Hij was dus waarschijnlijk bevroren. Ik was te dom om mn accu los te trekken.
Nu heeft mn starter ruim 10 minuten staan draaien totdat mijn accu leeg was, dit weet ik omdat ie steeds minder hard draaiden.
Ik dus een nieuwe accu kopen en vastmaken, op het moment dat ik mn stroomkring rond heb gaat mn starter weer draaien, er zit nog steeds kortsluiting. Ik al mn stekkers en kabels losmaken.
Komt er uit een soort beschermkapje een bak water niet normaal.
Het was een soort spoel met koperdraad zat rechtstreeks met een kabel aan mn contactslot vast.
Ik mijn accu weer aansluiten en gelukkig was de kortsluiting weg.
Ik draai mn contactslot op aan en druk mijn electrische starter knop in. Het geluid van een zachtdraaiende startmotor als gevolg.
Ik denk o ik heb een niet helemaal opgeladen accu gekocht.
Ik mijn brommer aanlopen en stationair, zonder lichten aan, laten draaien. Zodat mijn accu opgeladen wordt.
ruim een kwartier later zet ik mijn brommer uit en druk mn startknop weer in. Niks op wat gezoem na.
Mijn accu dus leeg??? Dit is mijn vraag: Mijn accu laat dus niet op, Waar kan dit aan liggen?
Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 28-12-2010 om 21:41 uur.
Grote kans dat je startmotor dood is, die vind het niet leuk om 10 minuten te draaien. 20 seconde is al te veel. En al helemaal niet als de accu bijna leeg is.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Dit topic is 160417 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 186 van 200
|
|