Marcooow |
21-12-2010 21:43 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik heb een honda mt5 met 70cc airsel cilinder alleen ik heb nog wel gewoon de normale 50cc cilinderkop, heeft het veel zin om een 70cc cilinderkop erop te zetten? en zoja, in de snelheid of in optrekken?
denk dat je het wel gaat merken dus druk er maar 70cc kop op
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
21-12-2010 21:44 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tom96
uhm? das voor mtx sh
EDIT:
ik bdoel eig dat je apart een zeta zuiger kan kopen want hij beweert dat hij 70 cc euroshit heeft en zeta zuiger.
Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 21-12-2010 om 21:07 uur.
is niet voor mtx-sh is voor mt5/mb/mtx-ot. niet lullen dus
zeta cilnders hebben meteor zuigers.
voor zover ik weet is er dus geen zeta zuiger. als je het daarover hebt bedoel je dus een zuiger (van het merk meteor) die in een zeta cilinder zit
|
|
faster than a bullet! |
|
ChielTZR |
21-12-2010 22:01 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
denk dat je het wel gaat merken dus druk er maar 70cc kop op
Wat is er zoveel beter aan een 70cc kop als ik vragen mag?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Marcooow |
21-12-2010 22:02 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Wat is er zoveel beter aan een 70cc kop als ik vragen mag?
geen idee dat weet ik zo niet
als je ff wacht zoek ik het ff op, ik wist het een tijd geleden wel maar ik ben beetje vergeetachtig
|
|
faster than a bullet! |
|
Maeddy |
21-12-2010 22:04 |
 Posts: 1059 |
beter volumetrisch rendement.
Squishrand is dan denk ik te breed waardoor er aan de buitenkant geen volledige verbranding plaatsvind, omdat daar de temperatuur te laag is. Squishrand dient namelijk ook voor warmteafgifte van zuiger aan cilinderkop. Hoe breder die rand, hoe meer warmte er weg kan. Een te brede rand koelt dus te veel. dus niet alle energie komt vrij vanwege de slechte ontbranding.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 21-12-2010 om 22:09 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Paul de Salmiakbal |
21-12-2010 22:19 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
beter volumetrisch rendement.
Squishrand is dan denk ik te breed waardoor er aan de buitenkant geen volledige verbranding plaatsvind, omdat daar de temperatuur te laag is. Squishrand dient namelijk ook voor warmteafgifte van zuiger aan cilinderkop. Hoe breder die rand, hoe meer warmte er weg kan. Een te brede rand koelt dus te veel. dus niet alle energie komt vrij vanwege de slechte ontbranding.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 21-12-2010 om 22:09 uur.
Maar dat ligt ook aan je zuiger. Voor Puch Maxi heb je bv 45mm (70cc) zuigers met een bolling voor een 50cc kop.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 21-12-2010 om 22:19 uur.
|
|
|
|
Maeddy |
21-12-2010 22:22 |
 Posts: 1059 |
Ok, daar was ik niet van op de hoogte.
Het is ook hier weer een soort compromis he. Als je squisharea groter is, zal het mengsel een grotere acceleratie naar de verbrandingskamer hebben, waardoor het nog turbulenter (lees beter gemixt) wordt. Zodoende verloopt je ontbranding weer sneller.
Het is maa rnet wat je wil
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Dennis_mt5 |
21-12-2010 22:37 |
 Posts: 413 |
heb hier een scooter, aprilia amico.
Verlichting in orde gemaakt, doet het goed,tot halfgas ongeveer, maar bij volgas word de verlichting een stuk minder vel. waardoor zou dit komen.. de spanningsregelaar..?
|
|
|
|
antonhonda |
22-12-2010 18:51 |
 Posts: 3616 |
had een gesmede zuiger nou allemaal ribbeltjes of juist niet ?
kenny had het een keer gepost maar kan het niet meer vinden
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Niek de Wildt |
22-12-2010 18:56 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
had een gesmede zuiger nou allemaal ribbeltjes of juist niet ?
kenny had het een keer gepost maar kan het niet meer vinden
Dat was ik, zie hier:
http://www.brommerforum.nl/user/13667/43
De blauwe is een gegoten zuiger en de grijze een gesmede.
Verder zijn het niet alleen de ribbeltjes aan de binnenkant, maar de gehele vorm en afwerking aan de binnekant waar je het aan kunt zien.
Daarbij moet je in gedachten houden dat er bij smeden immers een vrom in de zuiger moet worden geduwd, en daar zitten natuurlijk beperkingen in de vorm aan.
Die gesmede zuiger moet ik ook nog CNC nabewerken.
Verder is het niet zo dat elke gegoten zuiger ribbeltjes heeft.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-12-2010 om 20:17 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
22-12-2010 19:14 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda-jefke |
22-12-2010 20:14 |
 Posts: 187 |
manne,
het probleem met mijn honda rmx is opgelost  e bougidraad was overgedraait (vorige eigenaar)  ben een "blik" weeste halen uitgesneden en getapt blik erin en we ware klaar!
mar ik heb een "prop" ontdekt deze zit gwn tussen de pijp gelast moet ik die dan dunner vijlen (heb er al 30min op gevijld geen groot verschil)andere sugesties zijn welkom!! (liefst nie slijpen en lassen)
|
|
als een motorblok loopt wat doe ik dan? |
|
antonhonda |
23-12-2010 13:15 |
 Posts: 3616 |

hoe los ik dit op ?
kick start blijft er niet achterzitten
yamaha dt50mx blok
Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 23-12-2010 om 13:15 uur.
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Ruben2311 |
23-12-2010 14:21 |
 Posts: 1055 |
Beste mensen, ik heb een derbi senda xtreme met een leovince v6 onderlangs, nu wil ik graag een bovenlangs maar wel de demper houden.
Kan dat?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
BenjaminDG |
23-12-2010 14:33 |
 Posts: 4605 |
alles kan.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|