Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 180 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 21-12-2010 21:43 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik heb een honda mt5 met 70cc airsel cilinder alleen ik heb nog wel gewoon de normale 50cc cilinderkop, heeft het veel zin om een 70cc cilinderkop erop te zetten? en zoja, in de snelheid of in optrekken?




denk dat je het wel gaat merken dus druk er maar 70cc kop op
 
faster than a bullet!
Marcooow 21-12-2010 21:44 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
uhm? das voor mtx sh

EDIT:

ik bdoel eig dat je apart een zeta zuiger kan kopen want hij beweert dat hij 70 cc euroshit heeft en zeta zuiger.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 21-12-2010 om 21:07 uur.


is niet voor mtx-sh is voor mt5/mb/mtx-ot. niet lullen dus

zeta cilnders hebben meteor zuigers.

voor zover ik weet is er dus geen zeta zuiger. als je het daarover hebt bedoel je dus een zuiger (van het merk meteor) die in een zeta cilinder zit
 
faster than a bullet!
ChielTZR 21-12-2010 22:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


denk dat je het wel gaat merken dus druk er maar 70cc kop op


Wat is er zoveel beter aan een 70cc kop als ik vragen mag?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Marcooow 21-12-2010 22:02 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Wat is er zoveel beter aan een 70cc kop als ik vragen mag?



geen idee dat weet ik zo niet

als je ff wacht zoek ik het ff op, ik wist het een tijd geleden wel maar ik ben beetje vergeetachtig
 
faster than a bullet!
Maeddy 21-12-2010 22:04 Print reply

Posts: 1059
beter volumetrisch rendement.

Squishrand is dan denk ik te breed waardoor er aan de buitenkant geen volledige verbranding plaatsvind, omdat daar de temperatuur te laag is. Squishrand dient namelijk ook voor warmteafgifte van zuiger aan cilinderkop. Hoe breder die rand, hoe meer warmte er weg kan. Een te brede rand koelt dus te veel. dus niet alle energie komt vrij vanwege de slechte ontbranding.


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 21-12-2010 om 22:09 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paul de Salmiakbal 21-12-2010 22:19 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
beter volumetrisch rendement.

Squishrand is dan denk ik te breed waardoor er aan de buitenkant geen volledige verbranding plaatsvind, omdat daar de temperatuur te laag is. Squishrand dient namelijk ook voor warmteafgifte van zuiger aan cilinderkop. Hoe breder die rand, hoe meer warmte er weg kan. Een te brede rand koelt dus te veel. dus niet alle energie komt vrij vanwege de slechte ontbranding.


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 21-12-2010 om 22:09 uur.

Maar dat ligt ook aan je zuiger. Voor Puch Maxi heb je bv 45mm (70cc) zuigers met een bolling voor een 50cc kop.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 21-12-2010 om 22:19 uur.
 
Maeddy 21-12-2010 22:22 Print reply

Posts: 1059
Ok, daar was ik niet van op de hoogte.

Het is ook hier weer een soort compromis he. Als je squisharea groter is, zal het mengsel een grotere acceleratie naar de verbrandingskamer hebben, waardoor het nog turbulenter (lees beter gemixt) wordt. Zodoende verloopt je ontbranding weer sneller.

Het is maa rnet wat je wil
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Dennis_mt5 21-12-2010 22:37 Print reply

Posts: 413
heb hier een scooter, aprilia amico.

Verlichting in orde gemaakt, doet het goed,tot halfgas ongeveer, maar bij volgas word de verlichting een stuk minder vel. waardoor zou dit komen.. de spanningsregelaar..?
 
antonhonda 22-12-2010 18:51 Print reply

Posts: 3616
had een gesmede zuiger nou allemaal ribbeltjes of juist niet ?
kenny had het een keer gepost maar kan het niet meer vinden
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Niek de Wildt 22-12-2010 18:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
had een gesmede zuiger nou allemaal ribbeltjes of juist niet ?
kenny had het een keer gepost maar kan het niet meer vinden


Dat was ik, zie hier:
http://www.brommerforum.nl/user/13667/43

De blauwe is een gegoten zuiger en de grijze een gesmede.
Verder zijn het niet alleen de ribbeltjes aan de binnenkant, maar de gehele vorm en afwerking aan de binnekant waar je het aan kunt zien.
Daarbij moet je in gedachten houden dat er bij smeden immers een vrom in de zuiger moet worden geduwd, en daar zitten natuurlijk beperkingen in de vorm aan.
Die gesmede zuiger moet ik ook nog CNC nabewerken.
Verder is het niet zo dat elke gegoten zuiger ribbeltjes heeft.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-12-2010 om 20:17 uur.
 
Derbi-Olaf 22-12-2010 19:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


is niet voor mtx-sh is voor mt5/mb/mtx-ot. niet lullen dus

zeta cilnders hebben meteor zuigers.

voor zover ik weet is er dus geen zeta zuiger. als je het daarover hebt bedoel je dus een zuiger (van het merk meteor) die in een zeta cilinder zit

airsal heeft een zuiger die ontworpen is om met te ori kop samen te gaan (50cc) nu is dat eigenlijk ook poep , als je het goed wilt doen moet je je zuigertje afdraaien+ een 70cc kop op de goede squish monteren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda-jefke 22-12-2010 20:14 Print reply

Posts: 187
manne,
het probleem met mijn honda rmx is opgeloste bougidraad was overgedraait (vorige eigenaar) ben een "blik" weeste halen uitgesneden en getapt blik erin en we ware klaar!

mar ik heb een "prop" ontdekt deze zit gwn tussen de pijp gelast moet ik die dan dunner vijlen (heb er al 30min op gevijld geen groot verschil)andere sugesties zijn welkom!! (liefst nie slijpen en lassen)
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
antonhonda 23-12-2010 13:15 Print reply

Posts: 3616

hoe los ik dit op ?
kick start blijft er niet achterzitten

yamaha dt50mx blok

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 23-12-2010 om 13:15 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Ruben2311 23-12-2010 14:21 Print reply

Posts: 1055
Beste mensen, ik heb een derbi senda xtreme met een leovince v6 onderlangs, nu wil ik graag een bovenlangs maar wel de demper houden.
Kan dat?
 
Half the strokes, double the power!
BenjaminDG 23-12-2010 14:33 Print reply

Posts: 4605
alles kan.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 160529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 180 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved