Micha.L |
12-12-2010 20:45 |
 Posts: 535 |
Enig idee hoe ik er dan voor kan zorgen dat de benzine vanuit de tank, via de slang de carburateur bereikt, zonder dat ik er een fles voor hoef te gebruiken?
|
|
|
|
iron gonzo |
12-12-2010 20:52 |
Posts: 7 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Enig idee hoe ik er dan voor kan zorgen dat de benzine vanuit de tank, via de slang de carburateur bereikt, zonder dat ik er een fles voor hoef te gebruiken?
eu staat toch in mijn uitleg?
de gele slang zal dus op uw benzine toevoer naar de vlotterkamer moeten aangesloten worden.
de oranje op uw onderdruk.
zolang er geen onderdruk is zal het ventiel niet openen.
effe uitgelegd:
van zodra je uw brommer wil starten creëer je een onderdruk door het dalen van de zuiger. die onderdruk zorgt er voor dat het ventiel open gaat en er benzine naar de carbu loopt.
als de brommer draait blijf je daar onderdruk hebben en blijft er benzine naar de carbu gaan anders kan je niet rijden.
van zodra je de motor stil legt heb je geen onderdruk en sluit het ventiel, dus stopt de benzine toevoer
|
|
|
|
Frysk |
12-12-2010 22:24 |
 Posts: 34930 |
Puch heeft 415 ketting + tandwielen
Een 110cc pitbike heeft 420 toch ?
Zijn er iets van 420 achtertandwielen voor Puch te krijgen ?
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
12-12-2010 22:39 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Puch heeft 415 ketting + tandwielen
Een 110cc pitbike heeft 420 toch ?
Zijn er iets van 420 achtertandwielen voor Puch te krijgen ?
Miss kun je wel een 415 pitbike tandwiel ergens vinden?
Aangezien die allemaal redelijk overeen komen met ss50 e.d.
|
|
|
|
Frysk |
12-12-2010 22:39 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Miss kun je wel een 415 pitbike tandwiel ergens vinden?
Aangezien die allemaal redelijk overeen komen met ss50 e.d.
ja maar ik heb puch velgen he
|
|
giggitybyte |
|
tsxhunter |
12-12-2010 22:39 |
 Posts: 9332 |
een blind tandwiel ofzo is geen optie?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Frysk |
12-12-2010 22:40 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
een blind tandwiel ofzo is geen optie?
puch heeft een tandwiel welke naar buiten staat, het hart zit dus op de naaf en het 'tandwiel' zelf zit meer naar buiten
|
|
giggitybyte |
|
tsxhunter |
12-12-2010 22:41 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
puch heeft een tandwiel welke naar buiten staat, het hart zit dus op de naaf en het 'tandwiel' zelf zit meer naar buiten
afstandsbusjes?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Paul de Salmiakbal |
12-12-2010 22:43 |
 Posts: 5285 |
Ik bedoelde meer dat je dan een 415 voortandwiel erop kan zetten..
|
|
|
|
Frysk |
12-12-2010 22:46 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik bedoelde meer dat je dan een 415 voortandwiel erop kan zetten..
hmm dat is opzich wel een idee.. als dat een beetje uitkomt
Maar volgens mij bestaan er geen 415 voortandwielen van pitbikes.. of hebben SS50's 415 ? nee toch  ?
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
12-12-2010 22:49 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
hmm dat is opzich wel een idee.. als dat een beetje uitkomt
Maar volgens mij bestaan er geen 415 voortandwielen van pitbikes.. of hebben SS50's 415 ? nee toch ?
Nee die hebben idd 420, maar Novio's hebben 415.
Weet alleen niet of de uitgaande as van een pitbike/ss zelfde is als van een novio...
|
|
|
|
Frysk |
12-12-2010 23:04 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Nee die hebben idd 420, maar Novio's hebben 415.
Weet alleen niet of de uitgaande as van een pitbike/ss zelfde is als van een novio...
nope past niet
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-12-2010 om 23:04 uur.
|
|
giggitybyte |
|
midas |
13-12-2010 9:04 |
 Posts: 1211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
pakken we even de bedradingsschema er bij uit de KB:
http://www.brommer-f.../u493/1064856832.jpg
en geven we even de draden van je verlichting kleurtjes:
afbeelding
en dan kom ik dus hier op uit :
afbeelding
EDIT:
ik heb nog even gekeken naar de schema en je moet dus ook nog de witte draad aansluiten, zodat de laadspanning van je accu geregeld wordt wanneer je verlichting uitstaat.
Om je accu aan te sluiten moet je dus de witte draad van je spoel naar je stuurschakelaar en gelijkrichter trekken, een rode draad van je gelijkrichter naar je accu, en als laatste een zwarte draad van je accu naar je massa
EDIT 2:
En de simpelste versie, mocht je geen stuurschakelaar hebben of het licht altijd aan willen hebben:
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 12-12-2010 om 11:55 uur.
Staan die geel/rood enzo voor de draden met geel en rood? En bij het 3e plaatje, zijn die twee blauwe bolletjes op de bedrading een splitsing?
En ik ben gewoon een noob met namen (maakt niet uit waarvan) dus ik vraag me af wat die 'beam' betekend.
gr midas
|
|
|
|
shirioko |
13-12-2010 10:47 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
[...]
Staan die geel/rood enzo voor de draden met geel en rood? En bij het 3e plaatje, zijn die twee blauwe bolletjes op de bedrading een splitsing?
En ik ben gewoon een noob met namen (maakt niet uit waarvan) dus ik vraag me af wat die 'beam' betekend.
gr midas
ja die kleuren staan voor de kleuren van de draden in je kabelboom 
die blauwe bolletjes zijn idd punten waar de draden samenkomen, daar kun je de draden gewoon aan mekaar verbinden (aan elkaar solderen, in mekaar draaien, kroonsteentje er tussen, genoeg mogelijkheden)
de high beam is je grootlicht en low beam je stadslicht
|
|
|
|
aprilia sx |
13-12-2010 11:12 |
Posts: 269 |
als ik mijn brommer start en dan in zijn 1 zet dan valt die uit. Dit is alleen bij een koude motor hoe kan ik dit voorkomen?
|
|
|
|