Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1331 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 170 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stefkee3 12-12-2010 18:27 Print reply

Posts: 496
Ik ben bezig met mijn cp's af te stellen, en iedere keer als ik het opnieuw probeer:

Ik draai het schroefje los, en duw de voelermaat ertussen, ik draai het schroefje weer vast waarbij ik de schroevendraaier iets naar links duw, zodat dat cp geval echt tegen het vliegwiel aan komt, dan haal ik de voelermaat ertussen uit en "tik" springt die weer tegen elkaar aan.

Heb het wel 200x geprobeert vandaag, ben inmiddels ten einde raad.
 
Verveling :)
kenny77 12-12-2010 18:32 Print reply

Posts: 29286
MaXi-PuCh 12-12-2010 18:40 Print reply

Posts: 1531
kun je een willekeurige 17inch velgrand zo op een mt wiel spaken gewoon in plaats van de originele velgrand?

dus gewoon de spaken en naaf van een mt, met de velgrand van iets anders?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 12-12-2010 18:41 Print reply

Posts: 29286
als de naaf en velgrand maar even veel spaken hebben.
 
MaXi-PuCh 12-12-2010 18:49 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
als de naaf en velgrand maar even veel spaken hebben.

weet jij toevallig uit je hoofd een brede velgrand met evenveel gaten als dat een mt spaken heeft?
ik al ook even bij de bromboer vragen

edit:
wie weet waar je losse velgranden kan kopen?
kan niks vinden.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 12-12-2010 om 18:53 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Marcooow 12-12-2010 19:31 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

weet jij toevallig uit je hoofd een brede velgrand met evenveel gaten als dat een mt spaken heeft?
ik al ook even bij de bromboer vragen

edit:
wie weet waar je losse velgranden kan kopen?
kan niks vinden.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 12-12-2010 om 18:53 uur.


volgens mij derbi want ik heb er wel een paar gezien die een mt naaf hebben met derbi velgrand
 
faster than a bullet!
midas 12-12-2010 19:43 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

pakken we even de bedradingsschema er bij uit de KB:
http://www.brommer-f.../u493/1064856832.jpg

en geven we even de draden van je verlichting kleurtjes:
afbeelding

en dan kom ik dus hier op uit:
afbeelding

EDIT:
ik heb nog even gekeken naar de schema en je moet dus ook nog de witte draad aansluiten, zodat de laadspanning van je accu geregeld wordt wanneer je verlichting uitstaat.
Om je accu aan te sluiten moet je dus de witte draad van je spoel naar je stuurschakelaar en gelijkrichter trekken, een rode draad van je gelijkrichter naar je accu, en als laatste een zwarte draad van je accu naar je massa

EDIT 2:
En de simpelste versie, mocht je geen stuurschakelaar hebben of het licht altijd aan willen hebben:
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 12-12-2010 om 11:55 uur.

Staan die geel/rood enzo voor de draden met geel en rood? En bij het 3e plaatje, zijn die twee blauwe bolletjes op de bedrading een splitsing?
 
stefkee3 12-12-2010 19:50 Print reply

Posts: 496
@kenny,

Ik ben dus op het moment bezig, heb nu 0,35 mm (0,15+0,20) en als ik hem dus start komt die niet over de 500 toeren max.

Hij wilt wel, maar gaat niet, zo lijkt het.
 
Verveling :)
Micha.L 12-12-2010 20:06 Print reply

Posts: 535
Ik heb het volgende probleem met mijn brommer:

Er is een probleem met de benzinetoevoer, maar ik weet niet precies waar het zit. Als ik een flesje benzine vul, daar de benzineslang naar de carburateur in stop en dan probeer te starten doet de brommer het perfect. Als ik echter die zelfde slang aansluit op de tank, krijgt de brommer geen benzine.

Vanaf de tank vertrekken twee slangen (1 oranje en een gele)

Als ik aan de oranje zuig, komt er benzine uit de gele (die naar de carburateur gaat), maar alleen als de gele slang niet op de carb aangesloten zit (dus alleen als ik de slang in het flesje stop).

Als ik de gele slang uit het flesje haal en op de carb zet (zoals het normaal hoort dus, kan ik niet eens aan de oranje slang zuigen, zit te veel druk op o.i.d.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk een beetje lullig om de hele tijd tijdens het rijden een jerrycan benzine op de kop te moeten houden :')
 
mtx rijder 12-12-2010 20:20 Print reply

Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik heb het volgende probleem met mijn brommer:

Er is een probleem met de benzinetoevoer, maar ik weet niet precies waar het zit. Als ik een flesje benzine vul, daar de benzineslang naar de carburateur in stop en dan probeer te starten doet de brommer het perfect. Als ik echter die zelfde slang aansluit op de tank, krijgt de brommer geen benzine.

Vanaf de tank vertrekken twee slangen (1 oranje en een gele)

Als ik aan de oranje zuig, komt er benzine uit de gele (die naar de carburateur gaat), maar alleen als de gele slang niet op de carb aangesloten zit (dus alleen als ik de slang in het flesje stop).

Als ik de gele slang uit het flesje haal en op de carb zet (zoals het normaal hoort dus, kan ik niet eens aan de oranje slang zuigen, zit te veel druk op o.i.d.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk een beetje lullig om de hele tijd tijdens het rijden een jerrycan benzine op de kop te moeten houden :')







komt er benzine door je benzine kraan?

Dit bericht is gewijzigd door mtx rijder op 12-12-2010 om 20:21 uur.
 
Micha.L 12-12-2010 20:27 Print reply

Posts: 535
Er zit geen kraan op, alleen aansluiting op de tank, waar weer twee aansluitingen opzitten (voor de twee slangen)
 
mtx rijder 12-12-2010 20:31 Print reply

Posts: 32
ha oke dan weet ik het niet denk ik.
welke brommer is het?
 
Micha.L 12-12-2010 20:33 Print reply

Posts: 535
Een soort van mengsel. Frame heb ik echt geen idee van, blok is voor zover ik weet een AM6je. Moet een soort project worden dat ik samen met een vriend ga proberen te voltooien =)
 
mtx rijder 12-12-2010 20:34 Print reply

Posts: 32
ha oke mercie
 
iron gonzo 12-12-2010 20:41 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik heb het volgende probleem met mijn brommer:

Er is een probleem met de benzinetoevoer, maar ik weet niet precies waar het zit. Als ik een flesje benzine vul, daar de benzineslang naar de carburateur in stop en dan probeer te starten doet de brommer het perfect. Als ik echter die zelfde slang aansluit op de tank, krijgt de brommer geen benzine.

Vanaf de tank vertrekken twee slangen (1 oranje en een gele)

Als ik aan de oranje zuig, komt er benzine uit de gele (die naar de carburateur gaat), maar alleen als de gele slang niet op de carb aangesloten zit (dus alleen als ik de slang in het flesje stop).

Als ik de gele slang uit het flesje haal en op de carb zet (zoals het normaal hoort dus, kan ik niet eens aan de oranje slang zuigen, zit te veel druk op o.i.d.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk een beetje lullig om de hele tijd tijdens het rijden een jerrycan benzine op de kop te moeten houden :')


het werkt dus op vacuüm.(zoals bij scooters en moderne moto's)
als je aan het darmpje zuigt gaat er in de tank een klepje open die de benzine doorlaat via het ander darmpje.
dus het oranje darmpje zit op uw onderdruk kanaal van de carbu.
het gele op de toegang naar de vlotterkamer.

voordeel van dat systeem is dat je uw benzine kraan niet meer moet toezetten als je de brommer stalt.



Dit bericht is gewijzigd door iron gonzo op 12-12-2010 om 20:44 uur.
 

Dit topic is 160535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 170 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved