Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 156 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 4-12-2010 12:31 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
wat is eigenlijk het verschil tussen een sm en een naked bike?


een supermotard is een crossmotor met straatwielen
een naked bike is een sportieve motor zonder kuip en met een breed stuur
 
jelle_buys 4-12-2010 18:29 Print reply
Posts: 52
Beste,
ik heb mijn kroonplaten uit mijn brommer gehaald voor nieuwe lager(allemaal aparte bolletjes).
Hoe kan ik bij de onderste lager deze er het beste inkrijgen zonder de helft te verliezen of te vergeten .
Wat voor vet moet er op ?
Is vazeline goed er voor ?
Alvaste bedankt jelle
 
BenjaminDG 4-12-2010 18:45 Print reply

Posts: 4605
gewoon goed proper maken en dan erin plakken met goed dik vet.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-12-2010 om 18:45 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-12-2010 19:32 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle_buys
Beste,
ik heb mijn kroonplaten uit mijn brommer gehaald voor nieuwe lager(allemaal aparte bolletjes).
Hoe kan ik bij de onderste lager deze er het beste inkrijgen zonder de helft te verliezen of te vergeten .
Wat voor vet moet er op ?
Is vazeline goed er voor ?
Alvaste bedankt jelle


geen vaseline gebruiken maar lagervet.

de naam zegt het al
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jelle_buys 4-12-2010 19:46 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
gewoon goed proper maken en dan erin plakken met goed dik vet.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-12-2010 om 18:45 uur.

Met zo lagervet blijven de bolletjes mooi plakken ?

 
BenjaminDG 4-12-2010 20:39 Print reply

Posts: 4605
Ja.
 
Vlaanderen vrij!
MaXi-PuCh 5-12-2010 12:51 Print reply

Posts: 1531

er kwam een raar geluid uit het blok van mijn MT,
dus maar even gekeken wat het was:
vleigwieldeksel eraf> geen speling, als ik draaide hoorde ik op een bepaald punt een wat schurend geluid. "kut!"
cilinder er af gehaald, en ja hoor, bij de bovenkant van de cilinder, witte (voelbare!) vegen, ook in een straal van 2cm rond mijn uitlaatpoord had ik dit, en ook bij de cilinderhemd een beetje, en precies daar bij het cilinderhemdmiste er een stukje uit de cilinder (?)
toen even naar de zuiger gekeken:
was een stuk uitgebroken, precies waar de drijfstang zit als je de zuiger kanteld (naar boven).
in zuigerveren heb je zon hoekje bij de uiteinden, om om het zuigerveerslotje te vallen, bij de ene veer was dat hoekje er af gebroken, bij de andere veer was gewoon 1,5cm van de zuigerveer weg
en dan nu de zuigerpenclipjes, een 3/4 rondje met uitsteekseltjes zodat je hem met een tang er in en er uit kunt halen, van allebei de clipjes was zo'n uitsteekseltje afgebroken.

bougie was heeeel mooi bruin,
maar wat kan de oorzaak hier van zijn?
ik heb namelijk geen zin dat als ik er een andere cilinder op zet, dat die ook weer warm loopt.

ik heb trouwens ook nooit iets gemerkt van dat hij warmliep ofzo, nooit gehad dat mijn wiel ineens blokkeerde ofzo?!


ik dacht zelf misschien de zuiger verkeerd om, toen heb ik gezocht naar een pijltje, maar er stond alleen "NI" aan de bovenkant (kant van de inlaat), wat betekend dat??

edit: op het carter, en dan zeg maar die ruimtes waardoor het mengsel de cilinder in gaat, daar zaten allemaal krassen, ter breedte van zuigerpenclipjes
dat zat ook daar waar het mengsel van het membraan het carter in gaat.

hij liep nog wel met deze cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-12-2010 om 12:56 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-12-2010 13:15 Print reply

Posts: 17931
zo te horen een zeer versleten cilinder en een gebrek aan smering
 
MaXi-PuCh 5-12-2010 13:57 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
zo te horen een zeer versleten cilinder en een gebrek aan smering

gebrek aan smering sluit ik uit, ik heb heel lang met 1/40 gereden, en in die periode dat ik met 1/40 reed is het volgens mij "ontstaan"
of daarvoor, toen heb ik evenmet 1/50 gereden.
aan de vorige eigenaar kan het niet liggen, want daar hoorde hij normaal, ook op het filmpjes dat ik had gemaakt toen we thuis waren klonk hij normaal.

en cilinder slijt toch niet zo heeel snel?
en als het een versleten cilinder zou zijn, is dat toch niet de oorzaak van de gebroken zuigerpenclipjes, zuigerveren en een stuk uit de zuiger?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
st.nyksterdriver 5-12-2010 14:05 Print reply
Posts: 3376
een mt met 70 cc moet je nogal rijk smeren mijn mtx rijdt met 1:25 en de mb van mijn vader ook 70 cc rijdt ook met 1:25
mijn nsr had toen ik hem net kocht ook 70 cc ik dacht 50 cc dus smeerde ik hem met 1:40 toen liep die dus vast

dus denk dat jij hem ook te weinig gesmeerd hebt
 
JB1 5-12-2010 14:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
een mt met 70 cc moet je nogal rijk smeren mijn mtx rijdt met 1:25 en de mb van mijn vader ook 70 cc rijdt ook met 1:25
mijn nsr had toen ik hem net kocht ook 70 cc ik dacht 50 cc dus smeerde ik hem met 1:40 toen liep die dus vast

dus denk dat jij hem ook te weinig gesmeerd hebt


WTF man.

Gewoon 1:40-45 smeren met Castrol TTS, is goede olie, nooit gezeik mee gehad.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
st.nyksterdriver 5-12-2010 15:28 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


WTF man.

Gewoon 1:40-45 smeren met Castrol TTS, is goede olie, nooit gezeik mee gehad.

en toch liep mijn vorige cilinder vast doordat ik minder ben gaan smeren van 1;25 naar 1;40
 
Royal Club 5-12-2010 15:38 Print reply

Posts: 60390
ja, omdat de 'ruimte' die de olie eerst innam niet later is bijgesteld door een grotere sproeier te monteren, held
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 5-12-2010 15:43 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, omdat de 'ruimte' die de olie eerst innam niet later is bijgesteld door een grotere sproeier te monteren, held

Errm, als je minder gaat smeren heb je toch juist meer benzine in verhouding?
Verder rij ik al 3000km probleemloos op 1:50.
 
Royal Club 5-12-2010 15:54 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Errm, als je minder gaat smeren heb je toch juist meer benzine in verhouding?
Verder rij ik al 3000km probleemloos op 1:50.


ja, dat klopt.
mits je dus je mengsel weer terug aanpast :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 160337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 156 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved