Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 125 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 12-11-2010 21:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik heb mijn mtx frame moeten verzagen om een andere motorblok pas te maken
het frame houdt het, en ik rijd er al een tijdje zonder problemen mee rond, maar het lijkt mij niet erg betrouwbaar om er een keer mee te gaan offroaden of springen e.d.
hoe kan ik mijn frame het beste verstevigen? (behalve door een nieuw frame te kopen)

dit is de situatie:
ik heb de voorkant van mijn frame er af geslepen, vanaf de splitsing vlak onder het balhoofd tot vlak bij de stepjes
afbeelding

het rode moet mijn blok voorstellen

ik heb op dit moment enkel aan een kant een stalen stang geschroefd tussen de voor en achterkant van mijn frame (grijs)

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 12-11-2010 om 21:00 uur.


rijd je niet bij de eerste beste sprong je cilinder van je blok..?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 12-11-2010 21:06 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


rijd je niet bij de eerste beste sprong je cilinder van je blok..?

nee want ik heb de kop nou met een stang opgehangen aan mijn frame onder mijn balhoofd, dus die zit redelijk vast, hij voelt nu meer solide aan als je een drempel neemt
en normaal zitten die pitbike blokjes alleen maar vast aan de achterkant (mja het zijn pitbikejes dus het zegt wel wat over de kwaliteit van de ophanging)
 
Royal Club 12-11-2010 21:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

nee want ik heb de kop nou met een stang opgehangen aan mijn frame onder mijn balhoofd, dus die zit redelijk vast, hij voelt nu meer solide aan als je een drempel neemt
en normaal zitten die pitbike blokjes alleen maar vast aan de achterkant (mja het zijn pitbikejes dus het zegt wel wat over de kwaliteit van de ophanging)


zal best, maar jouw frame is ontworpen om een blok zus en zo vast te houden. niet zoals pitbikesjes.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gradusss 12-11-2010 21:08 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

en normaal zitten die pitbike blokjes alleen maar vast aan de achterkant (mja het zijn pitbikejes dus het zegt wel wat over de kwaliteit van de ophanging)

dat zegt eerder dat een pitbike frame wel voor zo'n blokje ontworpen is.

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
arnoud111 12-11-2010 21:17 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik heb mijn mtx frame moeten verzagen om een andere motorblok pas te maken
het frame houdt het, en ik rijd er al een tijdje zonder problemen mee rond, maar het lijkt mij niet erg betrouwbaar om er een keer mee te gaan offroaden of springen e.d.
hoe kan ik mijn frame het beste verstevigen? (behalve door een nieuw frame te kopen)

dit is de situatie:
ik heb de voorkant van mijn frame er af geslepen, vanaf de splitsing vlak onder het balhoofd tot vlak bij de stepjes
afbeelding

het rode moet mijn blok voorstellen

ik heb op dit moment enkel aan een kant een stalen stang geschroefd tussen de voor en achterkant van mijn frame (grijs)

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 12-11-2010 om 21:00 uur.


De hele constructie klopt niet meer.
De ronde stangen die je weg hebt gehaald,zaten niet voor niks daar.
Dit was om de krachten te verdelen,over het hele frame.
Nu komen de grootste krachten op het gedeelte boven de stepps.
En dit zijn maar hele dunne buizen,waar jij ze ook nog eens halverwege hebt bevestigd,en daar gaat het doorbuigen.
Volg de tip op van Graduss,van balhoofd naar onderkant frame.
 
Paul de Salmiakbal 12-11-2010 21:22 Print reply

Posts: 5285
Wat is eigenlijk die rooie drab/fijn zand dat heel vaak in je vlotterbak zit als je hem al een tijdje niet open hebt gehad?
Ik heb het zelf af en toe en bij andere brommers heb ik het ook wel eens gezien, sediment van de benzine oid?
 
gradusss 12-11-2010 21:23 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat is eigenlijk die rooie drab/fijn zand dat heel vaak in je vlotterbak zit als je hem al een tijdje niet open hebt gehad?
Ik heb het zelf af en toe en bij andere brommers heb ik het ook wel eens gezien, sediment van de benzine oid?


vaak roest uit de tank wat zo fijn is dat het door het tank filter/benzine kraantje heen kan komen
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Paul de Salmiakbal 12-11-2010 21:28 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


vaak roest uit de tank wat zo fijn is dat het door het tank filter/benzine kraantje heen kan komen

Kee, is niet heel erg toch? Na een half jaar een klein beetje in de vlotterbak? Al m'n filtertjes waren (nagenoeg) schoon en het is überfijn (het zand/roest spul)

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 12-11-2010 om 21:29 uur.
 
grasmaaier89 12-11-2010 21:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat is eigenlijk die rooie drab/fijn zand dat heel vaak in je vlotterbak zit als je hem al een tijdje niet open hebt gehad?
Ik heb het zelf af en toe en bij andere brommers heb ik het ook wel eens gezien, sediment van de benzine oid?



dat is de ophoping van 2takt benzine dat een tijdje heeft blijven liggen. Kwestie van benzinereiniger in je tank gooien, en whoppa.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
gradusss 12-11-2010 21:37 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



dat is de ophoping van 2takt benzine dat een tijdje heeft blijven liggen. Kwestie van benzinereiniger in je tank gooien, en whoppa.


onzin...dat ziet er heel anders uit, en krijg je pas als ie echt maandenlang stilstaat.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Kee, is niet heel erg toch? Na een half jaar een klein beetje in de vlotterbak? Al m'n filtertjes waren (nagenoeg) schoon en het is überfijn (het zand/roest spul)

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 12-11-2010 om 21:29 uur.

nee is niet erg...dat fijne spul heb je geen last van, dat gaat overal doorheen
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
antonhonda 13-11-2010 13:39 Print reply

Posts: 3616
mijn koppelings hevel komt steeds omhoog uit het blok (am6)
hoe kan ik dit oplossen ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Royal Club 13-11-2010 13:40 Print reply

Posts: 60390
beugeltje erop zetten vanaf je spruitstuk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 13-11-2010 13:42 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
mijn koppelings hevel komt steeds omhoog uit het blok (am6)
hoe kan ik dit oplossen ?


zit/is die veer die erom zit nog wel goed?
bij de cross zie je vaak dat ze er een beugeltje overheen maken zodat die niet meer omhoog kan.
de meeste maken dit zelf van een stukje plaat oid. maar zag afgelopen zondag toevallig bij de crosser van twins dat die er een aftermarket beugeltje overheen hadden. daar zou je naar opzoek kunnen gaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
antonhonda 13-11-2010 14:35 Print reply

Posts: 3616
oke bedankt
gewoon stukje ijzer er over buigen en moet goed komen dus

en een puch m50 racing is dat de zelfde prijs klasse enzo als yamaha fs1 ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
kenny77 13-11-2010 17:25 Print reply

Posts: 29286
puch m50 is wel minder bekend als een fs1, voor een van de eerste type's fs1 krijg je denk ik meer omdat die populairder zijn.
Is maar een beetje wat de gek ervoor over heeft.
 

Dit topic is 160609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 125 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved