Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 119 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 19:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ik heb even een paar foto's gemaakt van de ns1 carburateur.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Die wat op de advertentie staat lijkt veel op de nieuwer type cr80 carburateur (86 t/m 2002), al is die bij de cr80 wel een 30mm.
die wat ik had is van oude cr ( 80/81 )





Vraagje van mijn kant, iemand een link voor een goedkope 4 takt 50cc cilinder?
merk of type maakt niet uit, als die maar 39 of 40mm is en van aluminium met een nikasil wand is.

meeste wat ik heb gevonden zijn nog 80-90-100 euro, zijn die dingen niet goedkoper te krijgen een of andere gare imitatie?
Aangezien ik er 3 nodig heb, anders loopt het ook zo de kosten in.


kan iemand me vertellen of dat bier op de foto van kenny is?


 
Too cool for school!
kpotmake 8-11-2010 19:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dat is wel weer waar, maar hoeft niet veel draai uren mee te gaan dat dan weer wel.

[...]


Zelf poortjes maken.
(ombouw naar vlinder)

hmm, ook al hoeft die dan niet lang mee te gaan, ik zou je het echt afraden, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb al een aantal van die chinese 4 takt cilindertjes in mijn handen gehad (ook gloednieuw) en de marges waarbij die stomme dingen uit de fabriek komen daar schrik je echt van

(zuigerspelingen van bijna 8 honderdste millimeter net uit de doos, enigsinds ovale cilinder en bramen aan de cilinders van ikweetniethoegroot zijn geen uitzondering)

die dingen zijn zo gemaakt om max 7000 toeren te draaien, daarboven is het meer: self destruct in 3 2 1 BOOOOM
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 8-11-2010 19:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
je wilt heel de koelmantel en rommel wegdraaien en alleen een alu bus met nicasil overhouden dan of?

pro-x heeft gietijzer busjes voor de ss50, maar die zijn nogal prijzig geloof ik. kan wel eens kijken wat er verder leverbaar is, maar denk dat het tegenvalt.


klopt helemaal.

Ja als er verder niet zo veel is, als losse cilinderbus, goedkope 50cc met nikasil wand dan zoek ik een 2de handse originele cilinder die volledig gietijzer is en en die gebruiken kan ook.
Wel bedankt al vast.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

hmm, ook al hoeft die dan niet lang mee te gaan, ik zou je het echt afraden, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik heb al een aantal van die chinese 4 takt cilindertjes in mijn handen gehad (ook gloednieuw) en de marges waarbij die stomme dingen uit de fabriek komen daar schrik je echt van

(zuigerspelingen van bijna 8 honderdste millimeter net uit de doos, enigsinds ovale cilinder en bramen aan de cilinders van ikweetniethoegroot zijn geen uitzondering)

die dingen zijn zo gemaakt om max 7000 toeren te draaien, daarboven is het meer: self destruct in 3 2 1 BOOOOM



komt ook een andere zuiger in en gaat dan uiteraard naar de revisie winkel om de speling goed te laten maken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kan iemand me vertellen of dat bier op de foto van kenny is?





Ja dat kan ik, is van mijn moeder denk ik, staat in ieder geval al een tijdje hier.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2010 om 19:57 uur.
 
ikkejw 8-11-2010 22:06 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ik heb even een paar foto's gemaakt van de ns1 carburateur.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Die wat op de advertentie staat lijkt veel op de nieuwer type cr80 carburateur (86 t/m 2002), al is die bij de cr80 wel een 30mm.
die wat ik had is van oude cr ( 80/81




PF-52 ja! dat nummer ben ik al eens ergens tegen gekomen, op internet geloof ik. zo een moet ik hebben dus

ik heb nog een microfiche van ns-1 dus ik had het zelf ook op kunnen zoeken, beetje jammer dat ik niet een apparaat heb om die dingen te bekijken



die carb van ebay is van een kx100 uit 1992 (zoals in de titel te vinden is)
ik zou 'm zo kopen om te proberen, maar ik ben bang dat het allemachtig veel gaat zuipen en ik in prestaties niet eens veel verschil ga merken.
ik ga eerst wel zo'n ns1 carb zoeken, mocht ik niks vinden voordat men blok af is dan koop ik die 26er.

vind je het trouwens erg als ik je foto's gebruik op MP?

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-11-2010 om 22:07 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-11-2010 22:07 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]





Ja dat kan ik, is van mijn moeder denk ik, staat in ieder geval al een tijdje hier.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2010 om 19:57 uur.


ow jammer ik dacht dat je een bierliefhebber was

maar blijkbaar moet ik wederom bij je moeder aankloppen.

 
Too cool for school!
kenny77 8-11-2010 22:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]




PF-52 ja! dat nummer ben ik al eens ergens tegen gekomen, op internet geloof ik. zo een moet ik hebben dus

ik heb nog een microfiche van ns-1 dus ik had het zelf ook op kunnen zoeken, beetje jammer dat ik niet een apparaat heb om die dingen te bekijken



die carb van ebay is van een kx100 uit 1992 (zoals in de titel te vinden is)
ik zou 'm zo kopen om te proberen, maar ik ben bang dat het allemachtig veel gaat zuipen en ik in prestaties niet eens veel verschil ga merken.
ik ga eerst wel zo'n ns1 carb zoeken, mocht ik niks vinden voordat men blok af is dan koop ik die 26er.

vind je het trouwens erg als ik je foto's gebruik op MP?

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-11-2010 om 22:07 uur.


Ja op een standaard mt is het inderdaad een beetje zonde inderdaad.
veels succes met de zoektocht naar de ns1 carb.
Ik kwam hem ook per toeval tegen, maar dat is meestal zo.
Van mij mag je de foto's gebruiken hoor.
Als je ook nog een foto van de doorlaat wilt, dan geef je maar een gil.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ow jammer ik dacht dat je een bierliefhebber was

maar blijkbaar moet ik wederom bij je moeder aankloppen.



Dan had je van het vorige bezoek minder op mijn moeder moeten letten en meer op de rest van het huis, dan had je kunnen weten dat het bier er toen ook al stond.
Meer decoratie dan dat het gebruikt wordt.


 
ikkejw 8-11-2010 22:39 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ja op een standaard mt is het inderdaad een beetje zonde inderdaad.
veels succes met de zoektocht naar de ns1 carb.
Ik kwam hem ook per toeval tegen, maar dat is meestal zo.
Van mij mag je de foto's gebruiken hoor.
Als je ook nog een foto van de doorlaat wilt, dan geef je maar een gil.



die tweede foto van het typenummer is wel genoeg dacht ik, daaraan kun je em makkelijk herkennen.

bedankt he!

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-11-2010 om 22:39 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
DarkSoul 9-11-2010 17:40 Print reply

Posts: 338
Hoe herken ik een

SCR CORSE RACING LINE 50?

Ga die vanaaf wss via marktplaats halen, maar wil niet genaait worden...


(En hoe zal dit lopen op een 80zeeezeee Airsal?)
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Torque 9-11-2010 18:08 Print reply

Posts: 736
als je benzine, compressie en een mooie vonk hebt, maar je brommer wilt niet starten, is er dan een kans dat je cdi aan bonken is?
 
gaat ie dat zeggen
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-11-2010 18:12 Print reply

Posts: 7728
kan dat ie niet op tijd staat..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Torque 9-11-2010 19:12 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
kan dat ie niet op tijd staat..


kan dat dan door die kapotte cdi komen? Want ik heb een vaste grondplaat

 
gaat ie dat zeggen
Heilige Antonius 9-11-2010 19:21 Print reply

Posts: 1202
Ik kan niet meer lezen wat voor een sproeier er in mijn puch zit, hoe kan ik daar toch achterkomen?
En hij loopt nu zonder luchtfilter en gasnaald armpste stand redelijk, maar nog steeds aan de rijke kant. Hoeveel maten moet ik kleiner gaan zitten ongeveer? (met std luchtfilter?)
 
jr customs 9-11-2010 19:27 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Ik kan niet meer lezen wat voor een sproeier er in mijn puch zit, hoe kan ik daar toch achterkomen?
En hij loopt nu zonder luchtfilter en gasnaald armpste stand redelijk, maar nog steeds aan de rijke kant. Hoeveel maten moet ik kleiner gaan zitten ongeveer? (met std luchtfilter?)


brommerboer heeft zon sproeier meet tooltje, ik zou 2 tot 4 maten kleiner gaan
 
Maup 9-11-2010 19:54 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Ik kan niet meer lezen wat voor een sproeier er in mijn puch zit, hoe kan ik daar toch achterkomen?
En hij loopt nu zonder luchtfilter en gasnaald armpste stand redelijk, maar nog steeds aan de rijke kant. Hoeveel maten moet ik kleiner gaan zitten ongeveer? (met std luchtfilter?)

als je een aantal sproeiers thuis hebt kun je ook met een taps toelopende naald kijken hoever die erin kan. Dat afstrepen op de naald en zo kijken bij welke andere sproeier hij het best in de buurt komt
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
jr customs 9-11-2010 20:35 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

als je een aantal sproeiers thuis hebt kun je ook met een taps toelopende naald kijken hoever die erin kan. Dat afstrepen op de naald en zo kijken bij welke andere sproeier hij het best in de buurt komt


Top Tip van de dag!!!!
 

Dit topic is 160563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 119 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved