Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
|
Pagina 117 van 200
|
Dit topic is 160558 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
maerijn |
7-11-2010 22:44 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zurrik3
ik ga dinsdag op voor mijn brommer theorie, en ben nu dus druk aan het leren. Nu zit ik met een vraagje: Zijn er veranderingen in de theorie ten opzichte van 2008? Ik leer namelijk uit het theorie boek van 2008
Volgens mij is het verandert met de alcoholpercentages, meer kan ik niet zo 1 2 3 zeggen. Ik was 29 februari gezakt met een boek uit 2005 met 7 fout, voor de zekerheid zou ik toch uit een recent boek leren.
|
|
|
|
AlexSenda |
7-11-2010 22:45 |
 Posts: 648 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zurrik3
ik ga dinsdag op voor mijn brommer theorie, en ben nu dus druk aan het leren. Nu zit ik met een vraagje: Zijn er veranderingen in de theorie ten opzichte van 2008? Ik leer namelijk uit het theorie boek van 2008
Er zal wel iets veranderd zijn. Ik had ook eentje uit 2008. 5 foutjes maar.
En een tip, kijk niet alleen in je boek, maar doe ook wat proef examens op internet.
Of pak je CD-ROM, en maak daarop examens.
|
|
|
|
ikkejw |
8-11-2010 16:13 |
 Posts: 9886 |
wat zeggen jullie..
een 26mm keihin, van een kawa kx100, voor 55 euro
of
een 18mm keihin, van motoimport..., voor 47 euro
is voor een MT8 met originele cilinder.
ik weet dat een 18mm altijd wel goed loopt, dat is natuurlijk de ori carb. maar hoe zou die 26 presteren? en is het die prijs waard?
en kan ik in die 26mm dezelfde sproeiers schroeven als in een 12-18mm keihin?
of als je een andere optie hebt voor minder geld, dan ontvang ik graag een inbox
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
XDr4g0nX |
8-11-2010 16:14 |
 Posts: 3526 |
Voor achterwiel lagers van een Honda NSR welke 6301 type lager kan ik beter nemen?
6301 2RS
of
6301 ZZ
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
ikkejw |
8-11-2010 16:18 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Voor achterwiel lagers van een Honda NSR welke 6301 type lager kan ik beter nemen?
6301 2RS
of
6301 ZZ
2rs.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Paul de Salmiakbal |
8-11-2010 16:18 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Voor achterwiel lagers van een Honda NSR welke 6301 type lager kan ik beter nemen?
6301 2RS
of
6301 ZZ
Nou, ik weet niet welke je beter kan nemen maar die met kunststoffen keerring heeft een heel stuk grotere binnendia dan die andere 
Ik denk dat je beter een lager kan nemen met kunststoffen keerring erin, houdt rotzooi tegen enzo.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 8-11-2010 om 16:19 uur.
|
|
|
|
Leen |
8-11-2010 16:23 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Nou, ik weet niet welke je beter kan nemen maar die met kunststoffen keerring heeft een heel stuk grotere binnendia dan die andere 
Ik denk dat je beter een lager kan nemen met kunststoffen keerring erin, houdt rotzooi tegen enzo.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 8-11-2010 om 16:19 uur.
op de foto ja, reethaar.
verder is een ZZ afdichting puur bedoeld om het vet binnen te houden, een 2RS afdichting. houd ook nog eens vuil buiten.
Overigens is een 1RS lager ook al voldoende, we gaan er maar even vanuit dat er uit je naaf weinig vuil komt
|
|
|
|
kenny77 |
8-11-2010 16:28 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wat zeggen jullie..
een 26mm keihin, van een kawa kx100, voor 55 euro
of
een 18mm keihin, van motoimport..., voor 47 euro
is voor een MT8 met originele cilinder.
ik weet dat een 18mm altijd wel goed loopt, dat is natuurlijk de ori carb. maar hoe zou die 26 presteren? en is het die prijs waard?
en kan ik in die 26mm dezelfde sproeiers schroeven als in een 12-18mm keihin?
of als je een andere optie hebt voor minder geld, dan ontvang ik graag een inbox
compleet standaard mt8 setup, 18mm keihin of die 20mm van de ns1.
26 mm lijkt me niet echt nodig.
Tenzij je weer van plan bent om de cilinder wat te bewerken. 
Ik zou gewoon MP in de gaten houden of oldtimer beurzen, ik had daar een goede ns1 carb daar voor 15 euro.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2010 om 16:28 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
8-11-2010 17:10 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
compleet standaard mt8 setup, 18mm keihin of die 20mm van de ns1.
26 mm lijkt me niet echt nodig.
Tenzij je weer van plan bent om de cilinder wat te bewerken. 
Ik zou gewoon MP in de gaten houden of oldtimer beurzen, ik had daar een goede ns1 carb daar voor 15 euro.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2010 om 16:28 uur.
dat bewerken wordt em eerst niet, hooguit wat afwerken met een vijltje.
beste keus lijkt mij idd ook een 18mm, maar omdat ik die 26 zag staan vroeg ik me dus af of dat een beetje goeie carbs zijn.
en een 18 dellortho dan? daar heb ik totaal geen ervaring mee. hoe zijn die dingen vergeleken met een 18 keihin?
en weet je toevallig ook welk nummer er op een ns1 carb staat? is dat ook PF-18?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
kenny77 |
8-11-2010 17:23 |
 Posts: 29286 |
dellorto 18mm heb ik geen ervaring mee.
is het zo'n 26mm keihin?
dat zijn wel fijne carburateurs, zitten gewoon de zelfde keihin sproeiers als die 13/16/18 etc in.
Nummer weet ik zo 123 niet uit mijn hoofd van de ns1 carb, maar een ns1 carb haal je meteen eruit door zijn aparte doorlaat (is een U )
|
|
|
|
ikkejw |
8-11-2010 17:46 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dellorto 18mm heb ik geen ervaring mee.
is het zo'n 26mm keihin?
afbeelding
dat zijn wel fijne carburateurs, zitten gewoon de zelfde keihin sproeiers als die 13/16/18 etc in.
Nummer weet ik zo 123 niet uit mijn hoofd van de ns1 carb, maar een ns1 carb haal je meteen eruit door zijn aparte doorlaat (is een U )
die lijken er wel op ja, enige verschil dat ik zo zie is het keihin opschrift op de gasschuif en alu ipv plastic gasschuifdop.
http://cgi.ebay.nl/w...mp;item=120615760873
dat is em, leek mij wel een leuk carbje. alleen wel wat aan de grote kant voor 80cc.
dat van die u-vorm wist ik, ik heb al eens zo'n ding door men handen gehad. het liefst had ik ook zo een, maar ja, vind ze maar eens.
nu zie ik toevallig op MP een 18mm keihin (hm183) met PF18 erop. jammer genoeg staat er geen duidelijke foto van de inlaatkant bij, vandaar dat ik me afvroeg of dat nummer overeenkomt.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Drumsan |
8-11-2010 17:47 |
 Posts: 1223 |
heeft er iemand een plaatje van een onderlangse Fasmem Duo op een senda?
|
|
|
|
Micha.L |
8-11-2010 18:22 |
 Posts: 535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
heeft er iemand een plaatje van een onderlangse Fasmem Duo op een senda?
Ik weet niet of iemand dat wel al eens geprobeerd heeft.. maar kun je niet gewoon een afbeelding zoeken van een senda met onderlangse uitlaat en er aan de andere kant nog eentje bij bedenken?
|
|
|
|
AlexSenda |
8-11-2010 18:23 |
 Posts: 648 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
heeft er iemand een plaatje van een onderlangse Fasmem Duo op een senda?
Is zelf maken geen optie?
EDIT:
Heb zelf een vraagje, hoe zit het in de winter met afstellen?
Moet er dan een grotere of kleinere sproeier erin?
Dit bericht is gewijzigd door AlexSenda op 8-11-2010 om 18:26 uur.
|
|
|
|
Micha.L |
8-11-2010 18:29 |
 Posts: 535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
Heb zelf een vraagje, hoe zit het in de winter met afstellen?
Moet er dan een grotere of kleinere sproeier erin?
Dit bericht is gewijzigd door AlexSenda op 8-11-2010 om 18:26 uur.
Als je al iets verandert aan je afstelling zou het een grotere moeten zijn, aangezien je met koud weer wat meer benzine zou kunnen gebruiken om te starten en rijden.
|
|
|
|
Dit topic is 160558 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 117 van 200
|
|