Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 10 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 161821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 7-9-2010 18:06 Print reply
Posts: 107
Kan iemand mij even vlug uit leggen waar de trekveertjes zitten? ik heb net me karterkap eraf gehaald maar zie ze zo niet 1 2 3 zitten, de drukveer overigens wel. (het gaat trouwens om een peugeot fox)

 
BenjaminDG 7-9-2010 18:19 Print reply

Posts: 4605
In mijn cilinderkop en zuiger zitten allemaal putjes.

Hoe komt dit?

Hittegraad van bougie is 9
Voorontsteking stond op 2.5mm
Zuigerveer is nog in orde

De naaldlager is wel kapot gelopen, maar dan zou hij het stukje naaldlager al door de spoelpoort moeten blazen om zo tussen zuiger en kop te kunnen bewegen.
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 7-9-2010 18:26 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
In mijn cilinderkop en zuiger zitten allemaal putjes.

Hoe komt dit?

Hittegraad van bougie is 9
Voorontsteking stond op 2.5mm
Zuigerveer is nog in orde

De naaldlager is wel kapot gelopen, maar dan zou hij het stukje naaldlager al door de spoelpoort moeten blazen om zo tussen zuiger en kop te kunnen bewegen.


Of omdat je geen kop kan ontwerpen en nu je MVS veel te hoog is waardoor er detonatie optreed?
 
BenjaminDG 7-9-2010 18:30 Print reply

Posts: 4605
Dan zou hij toch moeten blijven draaien wanneer het contact wordt afgezet?


 
Vlaanderen vrij!
Torque 7-9-2010 18:32 Print reply

Posts: 736
waar moet het olietoevoerslangetje op een nsr carb?

 
gaat ie dat zeggen
Frysk 7-9-2010 18:53 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
waar moet het olietoevoerslangetje op een nsr carb?



je mag 3x raden en het is niet repelsteeltje

spruitstuk

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-9-2010 om 18:54 uur.
 
giggitybyte
Niek de Wildt 7-9-2010 18:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dan zou hij toch moeten blijven draaien wanneer het contact wordt afgezet?




nee, ga je eerst maar eens verdiepen in de theorie voordat je allemaal spul gaat maken wat niet werkt, het is nu onmogelijk een diagnose te stellen aangezien al je onderdelen met de natte vinger zijn samengesteld.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-9-2010 om 18:55 uur.
 
Derbi-Olaf 7-9-2010 18:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


nee, ga je eerst maar eens verdiepen in de theorie voordat je allemaal spul gaat maken wat niet werkt, het is nu onmogelijk een diagnose te stellen aangezien al je onderdelen met de natte vinger zijn samengesteld.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-9-2010 om 18:55 uur.

ding had toch enorm gedetoneerd in het begin ?

toen heb ik hem nog gezegd om de boel te tjekken maarja.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 7-9-2010 18:59 Print reply

Posts: 4605
Goed ja,

Heb een programme gevonden en even berekend met de waardes die ik nu heb en ik komt dit uit.

Engine
Bore (mm) 57
Stroke (mm) 49.5
Rod Length (mm) 100
Exhaust Opens(deg atdc) 85
Speed (rev/min) 12.000 (ben niet zeker daarvan omdat ik geen toerenteller heb)

Cylinder Head
Squish Area (%) 50
Squish Clearance (mm) 1
Squish Angle (deg) 8.5
Trapped Compression Ratio 10

Maximum Squish Velocity (m/s) = 13.85
Angle (deg btdc) = 13
Kinetic Energy (mJ) = 1.17

Goede waardes of niet?

Olaf: dat was nog met de kop die een veel te hoge compressie had, zo hoog dat ik hem zelfs niet kon starten of juist wou aanslagen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 7-9-2010 19:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Goed ja,

Heb een programme gevonden en even berekend met de waardes die ik nu heb en ik komt dit uit.

Engine
Bore (mm) 57
Stroke (mm) 49.5
Rod Length (mm) 100
Exhaust Opens(deg atdc) 85
Speed (rev/min) 12.000 (ben niet zeker daarvan omdat ik geen toerenteller heb)

Cylinder Head
Squish Area (%) 50
Squish Clearance (mm) 1
Squish Angle (deg) 8.5
Trapped Compression Ratio 10

Maximum Squish Velocity (m/s) = 13.85
Angle (deg btdc) = 13
Kinetic Energy (mJ) = 1.17

Goede waardes of niet?

Olaf: dat was nog met de kop die een veel te hoge compressie had, zo hoog dat ik hem zelfs niet kon starten of juist wou aanslagen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:09 uur.

heb je de cilinderkop een hoek van 8.5 graden gegeven? dan zit je daar iig al mis. bij de athena zuiger zit je met 10 graden veel beter
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 7-9-2010 19:17 Print reply

Posts: 4605
Ik heb de zuiger zitten op meten en overgetekend in een tekenprogramma.

Toen kwam ik R161 uit, wat dus ongeveer 8.58 graden is als je 2 rechte lijnen trekt.

Goed ja kan de hoek nog altijd vergroten.

Ik denk toch niet dat hij door die 1.5° verschil al gaat te detoneren, zit met een squishhoogte van 1.0mm, wat toch ruimer is dan die 0.8 van jouw.

jij had toch ook een Eurocilindro?

Kun je even jouw squish is berekenen en hier posten, kwestie om een beetje te vergelijken kwa waardes?

http://www.torqsoft.net/squish-velocity.html
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 7-9-2010 19:22 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik heb de zuiger zitten op meten en overgetekend in een tekenprogramma.

Toen kwam ik R161 uit, wat dus ongeveer 8.58 graden is als je 2 rechte lijnen trekt.

Goed ja kan de hoek nog altijd vergroten.

Ik denk toch niet dat hij door die 1.5° verschil al gaat te detoneren, zit met een squishhoogte van 1.0mm, wat toch ruimer is dan die 0.8 van jouw.

jij had toch ook een Eurocilindro?

Kun je even jouw squish is berekenen en hier posten, kwestie om een beetje te vergelijken kwa waardes?

http://www.torqsoft.net/squish-velocity.html

dat je een grotere squishoogte hebt wil niet zeggen dat ie minder snel gaat detoneren, kan zelfs een oorzaak van het detoneren zijn
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Niek de Wildt 7-9-2010 19:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Goed ja,

Heb een programme gevonden en even berekend met de waardes die ik nu heb en ik komt dit uit.

Engine
Bore (mm) 57
Stroke (mm) 49.5
Rod Length (mm) 100
Exhaust Opens(deg atdc) 85
Speed (rev/min) 12.000 (ben niet zeker daarvan omdat ik geen toerenteller heb)

Cylinder Head
Squish Area (%) 50
Squish Clearance (mm) 1
Squish Angle (deg) 8.5
Trapped Compression Ratio 10

Maximum Squish Velocity (m/s) = 13.85
Angle (deg btdc) = 13
Kinetic Energy (mJ) = 1.17

Goede waardes of niet?

Olaf: dat was nog met de kop die een veel te hoge compressie had, zo hoog dat ik hem zelfs niet kon starten of juist wou aanslagen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-9-2010 om 19:09 uur.


klopt geen reed van.

 
BenjaminDG 7-9-2010 19:27 Print reply

Posts: 4605
Wat klopt er dan niet?
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 7-9-2010 19:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat klopt er dan niet?


Dat ga ik niet uitzoeken, dat moet jij uitzoeken zodat je uiteindelijk zelf weet hoe het in elkaar steekt.
Ik zie waarschijnlijk al wel dat je een aantal invoeringen niet goed hebt begrepen, dit is omdat je de theorie erachter niet snapt.
Ik heb zelf ook helemaal moeten uitvogelen wat wat is, dus dat laat ik nu ook aan jouw over, ik heb niet het idee dat je uberhaupt al enige moeite hebt gedaan om de theorie te doorgronden, als je dit wel hebt gedaan en naar 3x lezen en met nummertjes puzzelen daar nog steeds vragen over hebt, help ik graag.
 

Dit topic is 161821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved