Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62267 - opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

miggel 1-8-2010 14:52 Print topicpost
Posts: 26
moi, ik heb derbi xtreme sm uit 2007
ik ben op zoek naar manieren en dingen wat je kunt ontgrenzen. de uitlaat wist ik maar zijn er nog meer dingen die je kunt ontgrenzen? en hoe moet dit?


 

Tim-gpr99 1-8-2010 15:08 Print reply

Posts: 841
hoi, volgende keer kan dit ook wel in search of kleine vragen topic, maar goed zal even antwoorden.

in je carburateur bij de luchtfilteraansluiting zit een goudkleurig plaatje wat je er uit kunt halen. Hierdoor trekt hij beter door. De vertakking van je uitlaat kun je dichtlassen of dichtknijpen, en de prop kun je uit je uitlaat halen . Maar ikzelf ben meer voorstander van een andere uitlaat omdat je dan je originele spullen nog hebt. Leovince is ongeveer gelijk aan origineel ontgrensd, yasuni cross is beste middenweg, en gianelli is de snelste uitlaat waarmee je de 95 wel haalt met de juiste vertanding. Vriend van mij zn DRD liep er zelfs 103 mee op de teller en 100 op de gps.

En natuurlijk alles netjes afstellen en tandwielverhouding aanpassen. Luchtfilter ontgrenzen heeft niet zo veel nut, je gaat het niet merken hij gaat er alleen maar meer van zuipen en meer herrie maken.
 
GPR50 '99 streetfightert
Meathausen 5-8-2010 11:00 Print reply

Posts: 726
Dat is het wel zo´n beetje ja.
als je verder wilt opvoeren moet je denken aan grotere spoelpoorten dus het tunen van je cilinder zelf. Verder kan je je CDI toch ook nog ontgrensen door een gaatje ergens in te boren?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Toettoet 5-8-2010 11:04 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Dat is het wel zo´n beetje ja.
als je verder wilt opvoeren moet je denken aan grotere spoelpoorten dus het tunen van je cilinder zelf. Verder kan je je CDI toch ook nog ontgrensen door een gaatje ergens in te boren?


Dit is alleen bij moderne Yamaha brommers....

Niet zomaar dingen zeggen die niet waar zijn.. Straks gaat onze TS beginnen met gaten overal in ze CDI boren..

Uitlaat Carburateur en luchtfilter waren de begrenzinen. ( en tandwiel verhouding natuurlijk )
 
Meathausen 5-8-2010 14:14 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]


Dit is alleen bij moderne Yamaha brommers....

Niet zomaar dingen zeggen die niet waar zijn.. Straks gaat onze TS beginnen met gaten overal in ze CDI boren..

Uitlaat Carburateur en luchtfilter waren de begrenzinen. ( en tandwiel verhouding natuurlijk )


sorry ik zette er toch ook een vraagteken achter
en hij zal dat heus niet doen zonder meer informatie hoor van hoe en wat.

tandwiel verhouding is geen begrenzing
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
davidoznl 5-8-2010 14:21 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


sorry ik zette er toch ook een vraagteken achter
en hij zal dat heus niet doen zonder meer informatie hoor van hoe en wat.

tandwiel verhouding is geen begrenzing


Tandwiel verhouding is wel een begrenzing, aangezien ze altijd een lichte vertanding doen, en als je dan opvoert je (meestal) overtoeren draait.
 
Mijn naam is haas.. Beunhaas
Meathausen 5-8-2010 14:53 Print reply

Posts: 726
ja oke op zo´n manier wel, maar ik denk dat de TS bedoelt hoe hij zijn blokje ontgrensd zoals prop uit de uitlaat enzo.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
timmy16 5-8-2010 14:58 Print reply

Posts: 1178
en vergeet niet af te stellen natuurlijk.
je gaat namelijk van een 14mm naar een 17.5mm carburateur als je dat goudkleurige plaatje eruit haalt.
Ook met het ontgrenzen van de uitlaat moet de brommer opnieuw afgesteld worden.
 
Bike Me, Aprilia

Dit topic is 1366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved