Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
|
Pagina 87 van 200
|
Dit topic is 143750 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BenjaminDG |
8-7-2010 18:17 |
 Posts: 4605 |
Dat lijkt met toch positief?
Dat een 3 kleppen membraan makkelijker open gaat dan een 2 kleppen membraan.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
tsxhunter |
8-7-2010 18:18 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat lijkt met toch positief?
Dat een 3 kleppen membraan makkelijker open gaat dan een 2 kleppen membraan.
dat is zeker positief. maar er kan minder benzine door stromen
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
st.nyksterdriver |
8-7-2010 18:27 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zurrik3
tijdens het rijden is een stukje afgebroken.
in dat geval zou ik je cilinder er ook even af halen
ivm een draaiend blok vind metaal niet zo fijn
|
|
|
|
Pixl |
8-7-2010 18:46 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
dat is zeker positief. maar er kan minder benzine door stromen
hoe kom je daarbij dan? meer kleppen -> grotere oppervlakte -> meer doorlaat. lijkt me toch?
|
|
So fuckin' what!? |
|
tsxhunter |
8-7-2010 18:47 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
hoe kom je daarbij dan? meer kleppen -> grotere oppervlakte -> meer doorlaat. lijkt me toch?
moeten ook meer spijltjes tussen?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
BenjaminDG |
8-7-2010 18:48 |
 Posts: 4605 |
Zullen zo wel ontworpen zijn dat er meer doorlaat is.
En ook bij een 2 kleppen membraan heb je maar aan 1 kant kleppen bv bij een 4 kleppen membraan heb je langs 2 kanten kleppen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Pixl |
8-7-2010 18:49 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
moeten ook meer spijltjes tussen?
dus? zolang je grotere doorlaat hebt kan d'r meer benzine door dacht ik zo  dat spijltje neemt maar een kleine opp in tov de derde klep
|
|
So fuckin' what!? |
|
tsxhunter |
8-7-2010 18:49 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Zullen zo wel ontworpen zijn dat er meer doorlaat is.
En ook bij een 2 kleppen membraan heb je maar aan 1 kant kleppen bv bij een 4 kleppen membraan heb je langs 2 kanten kleppen.
dat kan. ik heb hier een 4 klepper liggen volgens mij met aan 1 kant kleppen
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
kenny77 |
8-7-2010 18:51 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zurrik3
bij mijn wallaroo is een membraamplaatje afgebroken. nu ga ik een nieuw membraam kopen en vraag ik me af: zal ik met een 3 kleps membraam betere prestaties halen? (heb nu 2 kleps)
Verdere setup:
Standaard fox cilinder
Snelle cdi
Leovince hm uitlaat
verder standaard
Ga je niet merken.
|
|
|
|
Drumsan |
8-7-2010 19:48 |
 Posts: 1223 |
Zit er bij een Ludix 45 km alleen een prop in de uitlaat of ook een varioring?
|
|
|
|
kenny77 |
8-7-2010 20:04 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Zit er bij een Ludix 45 km alleen een prop in de uitlaat of ook een varioring?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SF2Heino
De vario plaat alleen weghalen geeft je wel iets winst op snelheid , maar begrijp dat het die uitlaatbegrenzing is die voorkomt dat scooter niet lekker doortrekt . Effect van verwijderen plaat in combi met 'onbegrensde' uitlaat laat hem vrij lopen/doortrekken..gaat dan een km of 75/80 op zijn top .
http://www.scooterhu...n-ludix-trend-2.html
Zal wel dus ook vario begrenzing hebben.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2010 om 20:04 uur.
|
|
|
|
WestlandMB |
8-7-2010 20:11 |
 Posts: 1338 |
brommers mengen vaak 1:50, crossers vaak iets meer olie.
een standaard MB met oliepomp doet 1:40 als hij stationair draait, en met volgas geeft hij 1:25.
Ik heb zelf een redelijk snelle setup (110cc, proma 80, 20mm, snelheid: +110km/u)
wat zou ik ongeveer moeten smeren?, ik lees op motorforums dat een suzuki 125 (2 takt natuurlijk) 1:35 smeert, is dit redelijk?
Hoe zit het verder met olie, is castrol echt aan te raden, of werkt goedkope olie net zo lekker?
|
|
|
|
JB1 |
8-7-2010 20:14 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
brommers mengen vaak 1:50, crossers vaak iets meer olie.
een standaard MB met oliepomp doet 1:40 als hij stationair draait, en met volgas geeft hij 1:25.
Ik heb zelf een redelijk snelle setup (110cc, proma 80, 20mm, snelheid: +110km/u)
wat zou ik ongeveer moeten smeren?, ik lees op motorforums dat een suzuki 125 (2 takt natuurlijk) 1:35 smeert, is dit redelijk?
Hoe zit het verder met olie, is castrol echt aan te raden, of werkt goedkope olie net zo lekker?
1:40
Doe ik ook.
Zoek maar naar Castrol TTS
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
8-7-2010 20:16 |
 Posts: 29286 |
originele oliepomp is meer als voldoende.
Als je zelf gaat smeren 1:40.
Castrol is prima, voor die 2 euro per bus dat andere olie goedkoper is zou ik me daar niet op besparen.
Edit: mhh te laat, had ik toch niet eerst die bitter ballen moeten pakken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2010 om 20:16 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
8-7-2010 22:09 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
brommers mengen vaak 1:50, crossers vaak iets meer olie.
een standaard MB met oliepomp doet 1:40 als hij stationair draait, en met volgas geeft hij 1:25.
Ik heb zelf een redelijk snelle setup (110cc, proma 80, 20mm, snelheid: +110km/u)
wat zou ik ongeveer moeten smeren?, ik lees op motorforums dat een suzuki 125 (2 takt natuurlijk) 1:35 smeert, is dit redelijk?
Hoe zit het verder met olie, is castrol echt aan te raden, of werkt goedkope olie net zo lekker?
1:35 is 100 keer te rijk, 1:50 raden de meeste crossers 'op niveau' aan, van hobby'ers zul je 1:40 horen
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Dit topic is 143750 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 87 van 200
|
|