Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 76 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AlexSenda 30-6-2010 21:10 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat stukje buis wat in het niks loopt is geen katalysator


Maar verder wel goed beredeneerd?
 
BenjaminDG 30-6-2010 21:12 Print reply

Posts: 4605
Der werking van de expansie uitlaat word nu benadeeld, prestatie verlies dus.
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 30-6-2010 21:39 Print reply

Posts: 5285
Maar het is niet eens een expansie uitlaat, dit is een standaard uitlaat van een Aprilia Mojito.



Dit slagschip dus.
Is wel tweetakt, maar heeft std geen expansie in de uitlaat zitten. Gewoon een buis met daarachter een demper.
 
topmen101 30-6-2010 21:41 Print reply

Posts: 461
is dit niet gewoon officieel zo'n stangetje waar je je katalysator slang op aan sluit? maar dan dichtgeknepen?
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
roy110 30-6-2010 21:44 Print reply
Posts: 584
Ik vind me brommer erg sloom gaan dus ik wil hem opvoeren.
Ga nu 80 met 50 cc en een slechte uitlaat fasmen duo/twin.
Nu heb ik 2 dingen om te doen.
70cc er op heb al een andere krukas er in en 21mm.
Of op me 50cc een snelle uitlaat Ginelli

Nu wil ik graag weten welke het besten is op de volgende punten

politie rollerbank
zuinighied
betrouwbaar hied
geluidoverlast


 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2010 21:45 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Maar het is niet eens een expansie uitlaat, dit is een standaard uitlaat van een Aprilia Mojito.

afbeelding

Dit slagschip dus.
Is wel tweetakt, maar heeft std geen expansie in de uitlaat zitten. Gewoon een buis met daarachter een demper.



in de uitlaat zit een schot, dwars door de uitlaatbuis heen ter hoogte van de piemel, dus je uitlaatgassen moeten eerst de piemel in en er dan meteen weer uit, dus piemel afzagen, schot eruit trekken en gat dichtlassen

 
Paul de Salmiakbal 30-6-2010 21:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: topmen101
is dit niet gewoon officieel zo'n stangetje waar je je katalysator slang op aan sluit? maar dan dichtgeknepen?

Ik weet het niet. Ik lees op skoeterfrieks dat het een ''resonantiebuisje'' heet, en dat als je hem dichtknijpt/afsnijd en dichtlast meer vermogen hebt.
Maar ik kan nergens vinden wat dat buisje nou precies doet..


Edit: Aaah zo dus

Maar ik lees op andere fora dat alleen dichtknijpen al voldoende is?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-6-2010 om 21:49 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2010 21:51 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ik weet het niet. Ik lees op skoeterfrieks dat het een ''resonantiebuisje'' heet, en dat als je hem dichtknijpt/afsnijd en dichtlast meer vermogen hebt.
Maar ik kan nergens vinden wat dat buisje nou precies doet..


Edit: Aaah zo dus

Maar ik lees op andere fora dat alleen dichtknijpen al voldoende is?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-6-2010 om 21:49 uur.


nee, ik heb er al vaker een verwijderd, dichtknijpen is NIET genoeg


dus meteen na de aftakking afzagen, schot weghalen, dat gat dichtlassen met een klein plaatje en evt voor de politie de piemel er weer oplassen

 
Paul de Salmiakbal 30-6-2010 21:52 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


nee, ik heb er al vaker een verwijderd, dichtknijpen is NIET genoeg


dus meteen na de aftakking afzagen, schot weghalen, dat gat dichtlassen met een klein plaatje en evt voor de politie de piemel er weer oplassen


Hmm okee dan.
Vriend van me heeft namelijk pas zon apparaat gekocht, en hij vind hem te sloom gaan, dus vandaar :p
 
mtxsh-jeroen 30-6-2010 22:56 Print reply

Posts: 162
hee

ff een kleine vraag. ik heb een mbx 50 luchtgekoelt, maar nu wil ik er een puntkuipje + radiateurrooster opzetten gewoon voor de looks. Kan dit gewoon zonder dat mijn luchtgekoelde cilinder warm gaat lopen omdat ie door de kappen misschien minder gekoelt wordt.

gr jeroen
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2010 23:10 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
hee

ff een kleine vraag. ik heb een mbx 50 luchtgekoelt, maar nu wil ik er een puntkuipje + radiateurrooster opzetten gewoon voor de looks. Kan dit gewoon zonder dat mijn luchtgekoelde cilinder warm gaat lopen omdat ie door de kappen misschien minder gekoelt wordt.

gr jeroen



dat kan wel
 
perryjong 30-6-2010 23:12 Print reply

Posts: 325
wat is de standaard tandwiel verhouding van een honda mb ?
 
BenjaminDG 30-6-2010 23:13 Print reply

Posts: 4605
13-45
 
Vlaanderen vrij!
rik hulkenberg 30-6-2010 23:15 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
13-45

Als je het wilt gebruiken voor een orgineel setup niet doen.
Rijd niet harder dan 35 pak dan rond de 16-42.

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 30-6-2010 om 23:15 uur.
 
perryjong 30-6-2010 23:20 Print reply

Posts: 325
het probleem ligt em in dat ie ze 3 en 4 niet pakt... hij rijd denk 40 killometer per uur nu en dit in ze 3...
ik wil graag 55 rijden maar dan wel met trek kracht.
 

Dit topic is 143692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 76 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved