Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 64 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 26-6-2010 17:21 Print reply

Posts: 3125
Er zijn ook verschillende types gasnaalden te krijgen voor een carburateur, maar wanneer heb je een andere gasnaald nodig? En, als je bijvoorbeeld de verkeerde gasnaald hebt, kan de juiste gasnaald dan trekkracht oid opleveren?
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 17:25 Print reply

Posts: 9841
hangt er vanaf wat er mis is he... je kunt het altijd optimaliseren, maar daarvoor zul je eerst moeten weten hoe het allemaal werkt, en zul je je dus moeten verdiepen in de werking van een carb.

Daarvoor moet je niet op BF zijn, want daar staat alleen oppervlakkige informatie. Dan moet je je je gaan verdiepen erin en boeken kopen of mensen vinden die er verstand van hebben...maar over internet gaat je dat iig niet lukken (het vinden wel, maar de probleemanalyse niet).

 
Too cool for school!
Pixl 26-6-2010 17:29 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hangt er vanaf wat er mis is he... je kunt het altijd optimaliseren, maar daarvoor zul je eerst moeten weten hoe het allemaal werkt, en zul je je dus moeten verdiepen in de werking van een carb.

Daarvoor moet je niet op BF zijn, want daar staat alleen oppervlakkige informatie. Dan moet je je je gaan verdiepen erin en boeken kopen of mensen vinden die er verstand van hebben...maar over internet gaat je dat iig niet lukken (het vinden wel, maar de probleemanalyse niet).



hm oké. probleemanalyses over internet weet ik wel dat dat niet gaat

is er misschien iemand uit omgeving achterhoek die me daar eens mee zou willen helpen?
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 26-6-2010 17:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


hm oké. probleemanalyses over internet weet ik wel dat dat niet gaat

is er misschien iemand uit omgeving achterhoek die me daar eens mee zou willen helpen?


Die Leo papen, bij de houtzagerij tegevenover, die kan je goed helpen. Doet zelf meer aan crossmotoren, maar hij is echt super in service.
Denk dat je er bij mag gaan kijken/praten en maybe nog wel zelf meehelpen ook nog.


Alleen denk ik niet dat hij gratis is...
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 26-6-2010 17:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Die Leo papen, bij de houtzagerij tegevenover, die kan je goed helpen. Doet zelf meer aan crossmotoren, maar hij is echt super in service.
Denk dat je er bij mag gaan kijken/praten en maybe nog wel zelf meehelpen ook nog.


Alleen denk ik niet dat hij gratis is...


Haha ja die gast is er ook nog, ik vergeet hem altijd.. Maar eens een keer langs gaan om te vragen dan
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 26-6-2010 17:35 Print reply

Posts: 4605
Je hebt gasnaalden met verschillende diameters en die gasnaalden hebben een punt dat ook nog eens onder verschillende hoeken staat.

Bij een dunne gasnaald heb je over het hele toerengebied meer benzine (logisch want een dunnere naald laat meer mengsel door dan een dikkere naald).

Met de hoek van de punt kun je regelen waar je meer mengsel wilt.

Als je een hele scherpe hoek hebt (bv 0.25°) dan zit er niet veel verschillen het begin en het einde van de punt dus zul je over een groot toerengebied ongeveer evenveel mengsel krijgen.

Als je een hele grote hoek hebt (bv 3°) dan krijg je in de lagere toerengebied de normale hoeveelheid benzine maar op het hogere toerengebied krijg je dan maximaale hoeveelheid benzine.

Bv in mijn geval moet ik een gasnaald hebben die een dunne diameter heeft en een punt met een grote hoek omdat ik voldoende methanol wil op de hogere toerengebied (powerband gebied).

Met de stand van de gasnaaldclip kun je kleine verschillen ook corrigeren.
 
Vlaanderen vrij!
coupequattro 26-6-2010 18:30 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
ik heb een malossi membraam gekocht voor am6
maak het uit over hoe die er in zit ?




Ja,
op de kop werkt hij niet
 
st.nyksterdriver 26-6-2010 18:34 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Ja,
op de kop werkt hij niet

hoezo zou die op de kop niet werken je hebt ook membranen met meerdere kleppen dan zitten er toch een paar op de kop ...

EDIT:
hier een 4 kleps membraan er zitten sowieso 2 kleppen op de kop ...

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 26-6-2010 om 18:36 uur.
 
Paul de Salmiakbal 26-6-2010 18:36 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

hoezo zou die op de kop niet werken je hebt ook membranen met meerdere kleppen dan zitten er toch een paar op de kop ...

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 26-6-2010 om 18:35 uur.

Hij bedoelt denk ik dat de kleppen richting het spruitstuk staan ipv richting de krukasholte
En dat het niet werkt als de kleppen richting het spruitstuk staan.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-6-2010 om 18:36 uur.
 
st.nyksterdriver 26-6-2010 18:37 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Hij bedoelt denk ik dat de kleppen richting het spruitstuk staan ipv richting de krukasholte
En dat het niet werkt als de kleppen richting het spruitstuk staan.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-6-2010 om 18:36 uur.

dat lijkt me niet wat op de kop betekent
eerder verkeerd om
 
BenjaminDG 26-6-2010 20:15 Print reply

Posts: 4605
Ik heb problemen met mijn schijfremmen op mijn honda mb. Ik heb 2 schijven van een suzuki gsx750f pasgemaakt op mijn mb, als rempomp gebruik ik één van een suzuki gsx750f en als remklauwen gebruik ik 2 derbi ajp's radiale remklauwen.

Ik heb heel het systeem ontlucht maar toch heb ik nog geen remkracht, de zuigers bewegen maar nadat ik de remhendel loslaat keren die gedeeltelijk terug (normaal moeten die blijven staan en weer naarvoren gaan wanneer je de remhendel gebruikt als er geen schijf tussen de blokken zitten).

Na veel herhaaldelijk knijpen gaan deze naar voor, maar er gaat maar 1 zuiger naar voor de andere komt pas op het einde een beetje naarvoor. Steek ik er 2 andere schijven of gewoon 2 stukken ijzer tussen heb ik nog steeds geen remkracht. Kan dit aan versleten remleidingen liggen, ik weet wel niet hoe oud ze zijn (rubberen leidingen lagen bij ons thuis op het rek)?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-6-2010 om 20:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
THE CRAZY DOCTOR 26-6-2010 21:05 Print reply

Posts: 1302
Lekker 180 euro naar de knoppen gemeten met 80km p/u

 
Pixl 26-6-2010 21:07 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Lekker 180 euro naar de knoppen gemeten met 80km p/u



doe je zelf
 
So fuckin' what!?
topmen101 26-6-2010 21:11 Print reply

Posts: 461
ff een vraagje.

ik heb mijn voorband een beetje leeg.
hoeveel bar moet er eigenlijk in.

het gaat om een conti twist SM maar 100/80 17

hoop dat jullie me kunnen helpen
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
THE CRAZY DOCTOR 26-6-2010 21:12 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


doe je zelf

Dat wel
maar als je die zelfde dag langs zon "u rijdt... km p/u" en die zegt dat je 72 gaat en toen ging ik volop.
Tijdens de meting had ik crouse snelheid
Zegt die agent ja die borden kloppen niet nou lekker dan
 

Dit topic is 143676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 64 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved