Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 54 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 23-6-2010 22:24 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja ook met schroevendraaier.

Ik heb geen luchtgereedschap nodig om mijn vliegwiel vast te zetten, meestal zet je dan zelfs te veel kracht met een luchtsleutel.

gewoon op het gevoel gaat prima


haha, moet je idd zelf weten. Ik zal het nooit doen iig
 
BenjaminDG 23-6-2010 22:26 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


haha, moet je idd zelf weten. Ik zal het nooit doen iig


Beter gebruik je een gewone sleutel om het vast te zetten i.p.v een luchtsleutel.
 
Vlaanderen vrij!
Johann 23-6-2010 22:28 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Beter gebruik je een gewone sleutel om het vast te zetten i.p.v een luchtsleutel.


Hoor jij mij zeggen dat ik hem vastzet met een luchtsleutel? En een luchtsleutel kan je instellen in kracht. Ik werk dagelijks met zo'n ding, dus ik weet hoe ik er mee om kan gaan.

Ik zet er ook altijd de kleppendeksels van een daf blok ermee vast. Daarna met de momentsleutel erachteraan.
 
Royal Club 23-6-2010 22:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Hoor jij mij zeggen dat ik hem vastzet met een luchtsleutel? En een luchtsleutel kan je instellen in kracht. Ik werk dagelijks met zo'n ding, dus ik weet hoe ik er mee om kan gaan.

Ik zet er ook altijd de kleppendeksels van een daf blok ermee vast. Daarna met de momentsleutel erachteraan.


Je heb een redelijke kans dat je je krukwangen verdraait ten opzichte van elkaar als je het vastzet met een luchttol.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Johann 23-6-2010 22:31 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Je heb een redelijke kans dat je je krukwangen verdraait ten opzichte van elkaar als je het vastzet met een luchttol.


Heb hem nog nooit met een luchttop vastgezet hoor Men trekt gelijk conclusies
 
antonhonda 23-6-2010 22:41 Print reply

Posts: 3616
am6 met 50cc doppler
orgi 16 mm carb
en leovincie v6

hoe hard zal ik dan gaan ? ongeveer
en zijn doppler goede betrouwbare cilinder ?(als ik ze goed afstel natuurlijk)

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 23-6-2010 om 22:41 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
asbsolute16 23-6-2010 22:41 Print reply

Posts: 2485
chat sessie hier waardoor mijn vraag verdwenen is, dus alsnog

2 dagen terug reed mijn Tomos nog soepel rond. Maar vandaag houdt hij ineens in op de topsnelheid. Kan het liggen door het warmere weer dat ik misschien 5 sproeiertjes kleiner moet? Of zou het door mijn onsteking komen. ik had deze iets verdraaid, maar uiteindelijk gewoon weer op bromstand gezet (lijkt me stug dus).

Ik heb een standaard 50cc cilinder, met een sigaar uitlaat + 15/15 carburateur, waar nu een 61 sproeier in zit.
 
Royal Club 23-6-2010 22:45 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
chat sessie hier waardoor mijn vraag verdwenen is, dus alsnog

2 dagen terug reed mijn Tomos nog soepel rond. Maar vandaag houdt hij ineens in op de topsnelheid. Kan het liggen door het warmere weer dat ik misschien 5 sproeiertjes kleiner moet? Of zou het door mijn onsteking komen. ik had deze iets verdraaid, maar uiteindelijk gewoon weer op bromstand gezet (lijkt me stug dus).

Ik heb een standaard 50cc cilinder, met een sigaar uitlaat + 15/15 carburateur, waar nu een 61 sproeier in zit.


beetje logisch redeneren, wanneer is de laatste keer dat je de brommer hebt afgesteld, en hoe warm was het toen? het is vandaag zeker 30graden geweest in de zon..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-6-2010 22:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Je heb een redelijke kans dat je je krukwangen verdraait ten opzichte van elkaar als je het vastzet met een luchttol.


als dat gebeurt dan is de passing van je krukas/wang niet goed lijkt me.
Of je hebt een slagmoersleutel met een heel hoog aandaaimoment, maar de meeste met 1/2" krijgen dat niet voor elkaar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
chat sessie hier waardoor mijn vraag verdwenen is, dus alsnog

2 dagen terug reed mijn Tomos nog soepel rond. Maar vandaag houdt hij ineens in op de topsnelheid. Kan het liggen door het warmere weer dat ik misschien 5 sproeiertjes kleiner moet? Of zou het door mijn onsteking komen. ik had deze iets verdraaid, maar uiteindelijk gewoon weer op bromstand gezet (lijkt me stug dus).

Ik heb een standaard 50cc cilinder, met een sigaar uitlaat + 15/15 carburateur, waar nu een 61 sproeier in zit.


ondanks wat sommige mensen beweren, vind ik dat de sproeier zomer en winter gelijk moet kunnen zijn.
Ik zou het eerder zoeken in een probleem in de benzinetoevoer of een luchtfilter wat niet zoveel lucht meer door laat als dat hij deed toen hij nog nieuw was.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 23-6-2010 om 22:48 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BenjaminDG 23-6-2010 22:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als dat gebeurt dan is de passing van je krukas/wang niet goed lijkt me.
Of je hebt een slagmoersleutel met een heel hoog aandaaimoment, maar de meeste met 1/2" krijgen dat niet voor elkaar.

[...]


ondanks wat sommige mensen beweren, vind ik dat de sproeier zomer en winter gelijk moet kunnen zijn.
Ik zou het eerder zoeken in een probleem in de benzinetoevoer of een luchtfilter wat niet zoveel lucht meer door laat als dat hij deed toen hij nog nieuw was.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 23-6-2010 om 22:48 uur.


In de winter zitten de luchtdeeltjes dichter op elkaar dan in de zomer dus zou je in theorie je sproeier moeten veranderen, eerlijk gezegd ik doe het ook niet hoor met mijn motor en die blijft ook goed rijden.


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 23-6-2010 22:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als dat gebeurt dan is de passing van je krukas/wang niet goed lijkt me.
Of je hebt een slagmoersleutel met een heel hoog aandaaimoment, maar de meeste met 1/2" krijgen dat niet voor elkaar.

[...]


ondanks wat sommige mensen beweren, vind ik dat de sproeier zomer en winter gelijk moet kunnen zijn.
Ik zou het eerder zoeken in een probleem in de benzinetoevoer of een luchtfilter wat niet zoveel lucht meer door laat als dat hij deed toen hij nog nieuw was.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 23-6-2010 om 22:48 uur.



ik heb het zien gebeuren (ofja, zoiets) op jubbega, Johan fondse rijd in de prostock klasse met een kreidler met MHR cilinder. Iginitecht ontsteking, (uber klein vliegwieltje, vonk word geleverd door accu) en de pickup zit echt vlak op het vliegwielte, bij montage en eerste draaimomenten niks aan de hand, laten blok revisie gehad, kruk tandwiel vast gezet met luchttol, gevolgd door aanloop sporen op het vliegwieltje

(ik heb geen idee op wat voor stand hij het vastgetold heeft, maar hij is geen beunhaas dus zal het wss wel redelijk met beleid gebeurt zijn.)
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 23-6-2010 22:55 Print reply

Posts: 4605
Dat is dan grof weg een 1 mm uit de center getrokken?
 
Vlaanderen vrij!
Saknet 23-6-2010 22:56 Print reply

Posts: 10355
tja als je n goeie tik met n moker erop geeft dan verdraait het idd al een (aantal) honderdste mm. komt vrij precies idd.

1mm haha ja vast.
0,05mm is al vrji ernstig voor n opgevoerd ding.
0,02mm is eigenlijk wel max qua toelaatbare afwijking

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-6-2010 om 22:57 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Han-RS50 23-6-2010 23:48 Print reply

Posts: 259
Hey jongens,

weet iemand van jullie wat voor Gianelli uitlaat dit is? Is dit de street, of toch een andere?

link: http://link.marktplaats.nl/354566353

Alvast bedankt!


 
Tobias Verhoef 24-6-2010 7:15 Print reply

Posts: 1832
Hoe kan je aan de buitenkant van een puch blok zien of het een 4 lager blok is?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 143653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 54 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved