Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 52 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 23-6-2010 21:11 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Ding een keertje uitbranden als vaders niet kijkt.
Kan weinig fout gaan als je maar niet in de brandende uitlaat gaat kijken of erin blazen ofzo


en van afstand aansteken en niet schrikken als ie ploft / knalt. dat deed ik nl wel
 
So fuckin' what!?
kenny77 23-6-2010 21:40 Print reply

Posts: 29286
Ik heb een vraagje met de dt175 van mij.
Het nippel'tje aan de olietank was niet goed meer, nu had ik deze vervangen.
Uiteraard heb ik toen het olie systeem losgehad en de olie eruit laten lopen (ik heb ook het blok eruit gehad)

Maargoed, alles weer aangsloten oliepomp ontlucht.
Zat nu een klein beetje lucht in de slang die naar de carburateur loopt (had hem wel al bijna gevult gekregen), maar na de straat uit gereden te hebben was de lucht eruit en dacht ik dat alles goed was.

Na een tijdje rijden kom ik weer thuis en staat de slang die naar de carburateur gaat weer half leeg?

Weer los gehaald slang vervangen (was al erg hard geworden , misschien dichte hij niet meer goed af) weer aangesloten en gevult.
Maar nu ging ik rijden en zag ik dat onder het rijden de carburateur benzine mengsel in de olieslang pompt?

Als je niet veel toeren maakt blijft de slang vol, maar als je wat meer toeren maakt pompt de carburateur benzine in de olie toevoer slang en gaat hij half leeg staan als je stop staat.
En toen ik weer thuis was was stond de slang weer half leeg.

Aangezien de cilinder net is opgeboord vind ik dit niet handig.
Voor de zekerheid tank ik morgen gewoon mengsmering, maar ik wilde de oliepomp wel gewoon weer aan de gang hebben.
Aangezien hij het altijd goed heeft gedaan, alleen nu die lang stil heeft gestaan is die aan het kloten.

Iemand een idee, of morgen de oliepomp even eraf trekken?
Al loopt de olie volgens mij wel gewoon door aangezien de olie in de olietank wel zakt (nee is niet lek)

Ik heb hem vandaag ook afgestelt volgens de werkplaatshandboek voorschriften.

De olieslang zit aan de carburateur aangesloten, dus niet op het spruitstuk ofzo.

Alvast bedankt.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2010 om 21:47 uur.
 
Makrolon 23-6-2010 21:44 Print reply

Posts: 6733
Zit ie wel op het goede nippel op de carb?
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 23-6-2010 21:44 Print reply

Posts: 29286
Jup.

(Zit maar een andere maar die is voor de overloop van de carburateur)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2010 om 21:45 uur.
 
De Schout 23-6-2010 21:50 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb een vraagje met de dt175 van mij.
Het nippel'tje aan de olietank was niet goed meer, nu had ik deze vervangen.
Uiteraard heb ik toen het olie systeem losgehad en de olie eruit laten lopen (ik heb ook het blok eruit gehad)

Maargoed, alles weer aangsloten oliepomp ontlucht.
Zat nu een klein beetje lucht in de slang die naar de carburateur loopt (had hem wel al bijna gevult gekregen), maar na de straat uit gereden te hebben was de lucht eruit en dacht ik dat alles goed was.

Na een tijdje rijden kom ik weer thuis en staat de slang die naar de carburateur gaat weer half leeg?

Weer los gehaald slang vervangen (was al erg hard geworden , misschien dichte hij niet meer goed af) weer aangesloten en gevult.
Maar nu ging ik rijden en zag ik dat onder het rijden de carburateur benzine mengsel in de olieslang pompt?

Als je niet veel toeren maakt blijft de slang vol, maar als je wat meer toeren maakt pompt de carburateur benzine in de olie toevoer slang en gaat hij half leeg staan als je stop staat.
En toen ik weer thuis was was stond de slang weer half leeg.

Aangezien de cilinder net is opgeboord vind ik dit niet handig.
Voor de zekerheid tank ik morgen gewoon mengsmering, maar ik wilde de oliepomp wel gewoon weer aan de gang hebben.
Aangezien hij het altijd goed heeft gedaan, alleen nu die lang stil heeft gestaan is die aan het kloten.

Iemand een idee, of morgen de oliepomp even eraf trekken?
Al loopt de olie volgens mij wel gewoon door aangezien de olie in de olietank wel zakt (nee is niet lek)

Ik heb hem vandaag ook afgestelt volgens de werkplaatshandboek voorschriften.

De olieslang zit aan de carburateur aangesloten, dus niet op het spruitstuk ofzo.

Alvast bedankt.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2010 om 21:47 uur.


had je van te voren ook een doorzichtige slang?

zeg niet dat het zo is, maar dit lijkt me typisch zo iets wat nooit op is gevallen, maar wel al langer gebeurd.
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 23-6-2010 21:51 Print reply

Posts: 14881
Als ik een foto plaats van een schakelbloem, kunnen jullie dan kijken hoeveel versnellingen ik heb?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 23-6-2010 21:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


had je van te voren ook een doorzichtige slang?

zeg niet dat het zo is, maar dit lijkt me typisch zo iets wat nooit op is gevallen, maar wel al langer gebeurd.



Ja die heeft mijn vader er 6 jaar geleden erop gezet, zatten eerste zwarte slangen op, maar dat vond hij niks aangezien hij het dan niet in de gaten kon houden.
Hij had er nooit last van dat de slang weer half leeg stond, bleeft altijd vol.
Had ik hem vandaag ook gevraagd (dacht ook al dat dat een mogelijkheid was)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als ik een foto plaats van een schakelbloem, kunnen jullie dan kijken hoeveel versnellingen ik heb?



honda en yamaha zeker.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2010 om 21:53 uur.
 
THE CRAZY DOCTOR 23-6-2010 21:58 Print reply

Posts: 1302
Iemand tips om mijn krukas tegen te houden zodat is de bout aan koppelingzijde los kan draaien?
am6 blok
 
Pixl 23-6-2010 21:59 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Iemand tips om mijn krukas tegen te houden zodat is de bout aan koppelingzijde los kan draaien?
am6 blok


zuiger monteren, twee buisjes tussen de zuiger en 't carter leggen, voila.

als je je cilinder hebt gedemonteerd iig.
 
So fuckin' what!?
Royal Club 23-6-2010 22:00 Print reply

Posts: 60390
vliegwiel blokkeren werkt ook.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 23-6-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Iemand tips om mijn krukas tegen te houden zodat is de bout aan koppelingzijde los kan draaien?
am6 blok


Als het blok nog onder de brommer zit, in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren.
 
knoffy 23-6-2010 22:01 Print reply
Posts: 610
schroevendraaier tussen carter en krukaswang
 
Royal Club 23-6-2010 22:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Als het blok nog onder de brommer zit, in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren.


werkt bijna zeker niet bij am6...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
schroevendraaier tussen carter en krukaswang


wtf?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 23-6-2010 22:04 Print reply

Posts: 14947
of koppelingkorf erop, en dan doek tussen de 2 tandwielen laten gaan. dan blokkeerd hij perfect.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
THE CRAZY DOCTOR 23-6-2010 22:05 Print reply

Posts: 1302
@ royal:
Hoe blokeer jij je vliegwiel?

Ik ga liever niet blokeren met de zuiger, wil mijn krukas nog langer gebruiken:p
 

Dit topic is 143644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 52 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved