w0ut3r |
20-6-2010 22:04 |
 Posts: 1350 |
Ik heb hier nog een originele cilinder liggen voor am6, maar de zuiger ervan is versleten...
Ik had laatst een andere zuiger gehaald bij de bromboer maar die bleek te klein te zijn (te weinig compressie). Hoe weet ik nou welke zuiger ik nodig heb?
Want als ik dus bij de bromboer vraag om een zuiger voor de originele am6 cilinder krijg ik een te kleine...
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
JB1 |
20-6-2010 22:04 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik heb hier nog een originele cilinder liggen voor am6, maar de zuiger ervan is versleten...
Ik had laatst een andere zuiger gehaald bij de bromboer maar die bleek te klein te zijn (te weinig compressie). Hoe weet ik nou welke zuiger ik nodig heb?
Want als ik dus bij de bromboer vraag om een zuiger voor de originele am6 cilinder krijg ik een te kleine...
Opmeten, of gewoon je cilinder meenemen naar de bromboer, doe ik ook altijd
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Maup |
20-6-2010 22:51 |
 Posts: 4353 |
Een aprilia rs, is die langer dan een tzr?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Freddy-fish |
20-6-2010 23:04 |
 Posts: 2129 |
zal niet veel maken, maar bedoel je de wielbasis of de gehele lengte van neus tot kont?
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Maup |
20-6-2010 23:10 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
zal niet veel maken, maar bedoel je de wielbasis of de gehele lengte van neus tot kont?
neus tot kont.
Tzr paste wel in de bus van me pa en was benieuwd of een rs ook zou passen.
Maar wss gaat dat wel goedkomen
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Sherwin |
21-6-2010 9:48 |
 Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik heb hier nog een originele cilinder liggen voor am6, maar de zuiger ervan is versleten...
Ik had laatst een andere zuiger gehaald bij de bromboer maar die bleek te klein te zijn (te weinig compressie). Hoe weet ik nou welke zuiger ik nodig heb?
Want als ik dus bij de bromboer vraag om een zuiger voor de originele am6 cilinder krijg ik een te kleine...
neem de cilinder mee, en zeg ik wil een zuiger voor DEZE cilinder
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
21-6-2010 11:33 |
 Posts: 2014 |
hallo
weet iemand waar een lossebinnenkop van een pro race 50cc oude type senda blok te kopen is?
gr. eef
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Maeddy |
21-6-2010 12:42 |
 Posts: 1059 |
Is de moer van een benzinekraan van een mb de maat 3/8 inch met fijn schroefdraad?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Hurricane |
21-6-2010 12:53 |
 Posts: 275 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Is de moer van een benzinekraan van een mb de maat 3/8 inch met fijn schroefdraad?
dacht dat het gewone metrische fijne draad was. maat weet ik niet meer.
|
|
|
|
Freddy-fish |
21-6-2010 12:59 |
 Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
neus tot kont.
Tzr paste wel in de bus van me pa en was benieuwd of een rs ook zou passen.
Maar wss gaat dat wel goedkomen
idd zal wel passen hr, stond tzr er recht in of schuin, anders kan je dat altijd nog doen he
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Maeddy |
21-6-2010 13:25 |
 Posts: 1059 |
is er iemand beckend met encarwi carburateurs?
Zijn deze origineel voor de puch vs50? (in het werkplaatshandboek lees ik namelijk iets over bing carburateurs).
Klopt het dat deze encarwi carburateur geen gasnaald heeft?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-6-2010 13:33 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
is er iemand beckend met encarwi carburateurs?
Zijn deze origineel voor de puch vs50? (in het werkplaatshandboek lees ik namelijk iets over bing carburateurs).
Klopt het dat deze encarwi carburateur geen gasnaald heeft?
typ het maar eens in op google, daar is zoveel te vinden dat je je moet schamen dat je het vraagt
|
|
|
|
timmy16 |
21-6-2010 15:17 |
 Posts: 1178 |
Ik vanmmiddag het kapje van het oliepompje van mijn AM6 blok eraf gehaald, zit er allemaal zwarte olie in
Dus ik neem aan dat dit uit het blok komt en dat dit geen 2-taktolie is.
Wat kan ik hieraan doen?
Had gevonden dat je een of andere metalen dekseltje onder je oliepomp eraf kon halen, die zit vast met 2 schroefjes.
Als je die eraf had dat je dan een of ander pinnetje weer recht kon buigen waardoor er geen speling meer zat op het asje van de oliepomp en waardoor het lek dus weg is.
Nu durf ik niet zo effe mn oliepomp uit elkaar te halen.
Dus is dit moeilijk?
Alvast bedankt
|
|
Bike Me, Aprilia |
|
Maeddy |
21-6-2010 15:44 |
|
Che Spettacolo |
21-6-2010 16:00 |
 Posts: 287 |
Beste leden,
Even een vraagje over een aanrijding.
Ik reed met mijn brommer op een rotonde(waar ik eigenlijk niet mag rijden omdat er naast een (brom)fietspad ligt.
Op die rotonde reed ik 20/25 km/h daarbij had ik ook mijn knipperlicht gewoon aanstaan dat ik op de rotonde zou blijven.
Nu reed ik dus een aantal meter op de rotonde en op het moment dat ik richting aan geef om de rotonde te verlaten word ik door een auto vanaf de rechterkant aan gereden, terwijl ik al eerder op de rotonde was.
Is het slim om het met die minieme schade aan te geven bij de verzekering?
Zou ik er nog problemen mee kunnen krijgen dat ik op de verkeerde weg reed, alhoewel ik wel WERD aangereden en niet zelf iemand aanreedt?
Mijn schade: Kapotte koppelingshevel, Gebroken achter remklauw.
Auto: krassen en kentekenplaat bevestiging is afgebroken.
Mvg,
Roy
|
|
|
|