Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 22 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 13-6-2010 22:05 Print reply

Posts: 3225
nah, ik zou m ff helemaal opschakelen kijken of hij t overal nog goed doet
zoniet, dan is je versnellingsbak facked en moet je daarnaar kijken

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 13-6-2010 om 22:05 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
WestlandMB 13-6-2010 22:06 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
nah, ik zou m ff helemaal opschakelen kijken of hij t overal nog goed doet
zoniet, dan is je versnellingsbak facked en moet je daarnaar kijken

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 13-6-2010 om 22:05 uur.


oke mooi.. niks aan de hand dus
 
Floris-tsx 13-6-2010 22:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


oke mooi.. niks aan de hand dus


dat weet ik niet.
als hij t goed doet, is er niks aan de hand
 
Iedereen kan professioneel worden
Tim-gpr99 13-6-2010 23:10 Print reply

Posts: 841
Ik zou fijn je v6 houden op die airsal, anders wordt het te voor je krukas denk. Maarja, ik zou voor SCR Corse HM bocht, Yasuni Cross HM of Malossi bochtje kijken. Pro race bocht kan evt ook nog.
 
GPR50 '99 streetfightert
w0ut3r 14-6-2010 9:03 Print reply

Posts: 1350
Moet nieuwe koppelingsplaten kopen voor de volgende setup:

Roze Top 80cc
Yasuni HMR/2
21mm Dellorto

Op josdijkman heb ik de keuze uit de volgende platen:

DR
Mokix
Pro Race
TP Race

Welke zal ik nemen? Of zullen ze deze setup allemaal wel trekken?

Oja, en waar kan je nieuw draad laten tappen?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 14-6-2010 om 9:16 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
ArvidW 14-6-2010 9:26 Print reply

Posts: 201
Mijn Honda NSR-II heeft de volgende setup:
- Malossi 45.5 (onbewerkt)
- 18mm Keihin origineel @ 120sproeier
- Twinair filterelement
- Topracing VW krukas met prox drijfstang
- Opmaat Luc foekema / Fokko van der Velden cilinderkop
- Opmaat uitlaat Luc foekema powerband 8000-10700tpm (op teller 10.000-12500tpm)
- Snelheid 106km/uur GPS @ 10250tpm

Nu is de uitlaat bijna doorgerot en zoek ik een goeie vervanger. Hoe presteerd een NS1 uitlaat op de bovenstaande setup? Wat voor een powerband kan ik verwachten? Trekt deze pijp ook nog een beetje goed tussen 5000-8000tpm?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 14-6-2010 om 9:27 uur.
 
puchmaxisuper 14-6-2010 11:06 Print reply

Posts: 172
ik heb een 65cc polini op mn puchje.
Ik wil er af en toe wat langere afstanden mee kunnen rijden (80-120km) zonder mn pa pa met de aanhanger laten te komen:P
Nu lees ik hier en daar dat deze cilinder (vooral inlaatpoort) nog wel eens wil vast naaien.
Wat moet ik nu aanpassen aan zuiger/cil om te die kans kleiner te maken?

 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
ds-sm-apple 14-6-2010 12:01 Print reply
Posts: 602
Mijn Senda R met een 80cc airsal en metrakit thrower heeft het probleem dat de koppeling enorm gaat slippen als je te hard op wilt trekken. Nu is de brommer om mee te crossen dus dit is niet echt handig.

Nu heb ik laatst mijn blokolie vervangen, en heb toen bij de bromboer navraag gedaan welke olie ik er voor nodig had. Hij heeft me toen een fles gegeven waar wel opstond dat het voor 4t bedoeld was, maar dat hun het ook altijd gebruikte in deze blokjes.

Kan het aan de olie liggen dat die koppeling zo slipt, of moet het wat anders zijn. De originele koppeling moet deze setup toch wel aankunnen?
 
Cootje46 14-6-2010 12:09 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
Mijn Senda R met een 80cc airsal en metrakit thrower heeft het probleem dat de koppeling enorm gaat slippen als je te hard op wilt trekken. Nu is de brommer om mee te crossen dus dit is niet echt handig.

Nu heb ik laatst mijn blokolie vervangen, en heb toen bij de bromboer navraag gedaan welke olie ik er voor nodig had. Hij heeft me toen een fles gegeven waar wel opstond dat het voor 4t bedoeld was, maar dat hun het ook altijd gebruikte in deze blokjes.

Kan het aan de olie liggen dat die koppeling zo slipt, of moet het wat anders zijn. De originele koppeling moet deze setup toch wel aankunnen?


Heb je er 10w40 inzitten? en dan syntetische olie?
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
-simon- 14-6-2010 12:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
Mijn Senda R met een 80cc airsal en metrakit thrower heeft het probleem dat de koppeling enorm gaat slippen als je te hard op wilt trekken. Nu is de brommer om mee te crossen dus dit is niet echt handig.

Nu heb ik laatst mijn blokolie vervangen, en heb toen bij de bromboer navraag gedaan welke olie ik er voor nodig had. Hij heeft me toen een fles gegeven waar wel opstond dat het voor 4t bedoeld was, maar dat hun het ook altijd gebruikte in deze blokjes.

Kan het aan de olie liggen dat die koppeling zo slipt, of moet het wat anders zijn. De originele koppeling moet deze setup toch wel aankunnen?


staat erop dat de olie voor natteplaten koppeling is?
als dat er niet niet op staat kan het daar wel aan liggen.
en ik zou toch sterkere koppelings veren monteren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
st.nyksterdriver 14-6-2010 13:01 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Mijn Honda NSR-II heeft de volgende setup:
- Malossi 45.5 (onbewerkt)
- 18mm Keihin origineel @ 120sproeier
- Twinair filterelement
- Topracing VW krukas met prox drijfstang
- Opmaat Luc foekema / Fokko van der Velden cilinderkop
- Opmaat uitlaat Luc foekema powerband 8000-10700tpm (op teller 10.000-12500tpm)
- Snelheid 106km/uur GPS @ 10250tpm

Nu is de uitlaat bijna doorgerot en zoek ik een goeie vervanger. Hoe presteerd een NS1 uitlaat op de bovenstaande setup? Wat voor een powerband kan ik verwachten? Trekt deze pijp ook nog een beetje goed tussen 5000-8000tpm?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 14-6-2010 om 9:27 uur.

bedoel je ori ns1 pijp ?
 
kenny77 14-6-2010 13:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Mijn Honda NSR-II heeft de volgende setup:
- Malossi 45.5 (onbewerkt)
- 18mm Keihin origineel @ 120sproeier
- Twinair filterelement
- Topracing VW krukas met prox drijfstang
- Opmaat Luc foekema / Fokko van der Velden cilinderkop
- Opmaat uitlaat Luc foekema powerband 8000-10700tpm (op teller 10.000-12500tpm)
- Snelheid 106km/uur GPS @ 10250tpm

Nu is de uitlaat bijna doorgerot en zoek ik een goeie vervanger. Hoe presteerd een NS1 uitlaat op de bovenstaande setup? Wat voor een powerband kan ik verwachten? Trekt deze pijp ook nog een beetje goed tussen 5000-8000tpm?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 14-6-2010 om 9:27 uur.


Misschien staat hier wat bij?

http://mbx.osf.be/viewtopic.php?f=11&t=61

Ik had een Van helden uitlaat in gedachten , maar die wordt niet meer gemaakt helaas.
 
ds-sm-apple 14-6-2010 16:12 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


Heb je er 10w40 inzitten? en dan syntetische olie?




dat hij syntetisch is staat nergens op de verpakking, ook niet op de achterkant. zou dit de goede olie moeten zijn?
 
ikkejw 14-6-2010 16:19 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


afbeelding

dat hij syntetisch is staat nergens op de verpakking, ook niet op de achterkant. zou dit de goede olie moeten zijn?



nee.

75W90 GL4 moet erin.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ds-sm-apple 14-6-2010 16:25 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



nee.

75W90 GL4 moet erin.


you sure? is dat wat er is voorgeschreven in de derbi handleiding of is deze voor jou het best?

ga er niet zomaar vanuit dat de bromboer hier verkeerde olie zou meegeven
 

Dit topic is 143020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved