Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 19 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 142992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R i c k 12-6-2010 21:01 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


probeer toch op z'n minst een glasplaat te regelen.


mijn vraag was of het met hout kon, ik heb alleen een normale glasplaat geen veiligheids glas, dus wil ik de problemen weten van hout bij het vlakken.
 
echte junks blowen 2 takt
Maup 12-6-2010 21:02 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
[...]


mijn vraag was of het met hout kon, ik heb alleen een normale glasplaat geen veiligheids glas, dus wil ik de problemen weten van hout bij het vlakken.

hout is vaak niet vlak.
Gewone glasplaat voldoet ook gewoon hoor. Veiligheidsglas (is dat gehard glas ofzo??) is niet nodig.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
leonmt5 12-6-2010 21:04 Print reply

Posts: 799
glas is altijd 100% vlak.
 
bert : bezopen en rijd toch.
st.nyksterdriver 12-6-2010 21:08 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
glas is altijd 100% vlak.

nieuw glas wel ja neem een raam van 30 jaar geleden en die zal aan de onderkant dikker zijn dan boven komt omdat glas is nooit helemaal vast is
nieuw glas heeft stofjes erdoorheen waardoor het minder snel/tot niet vervormt

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-6-2010 om 21:08 uur.
 
Leen 12-6-2010 21:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
kun je bij het vlakken van een cilinder kop bijvoorbeeld ook een houten plaat gebruiken (die recht is, en glad)



breng je brommer beter naar de oud ijzerboer, scheelt je een hoop ellende.
 
w0ut3r 12-6-2010 22:07 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik ben me ontsteking eraf aan het halen, maar een schroef was helemaal dolgedraaid.

Ik ben hem nu dus aan het uitboren, maar die boor komt totaal niet meer verder:S
Er is wel ene stuk van de kop af maar nog net niet ver genoeg...

Iemand nog tips hoe ik er doorheen kom?


Ik heb inmiddels de kop eraf, maar nu is er geen schroefdraad meer over

Zeker helemaal uitboren en nieuwe draad tappen?
Of is er nog een ander slim maniertje?

Kan je een gleufje erin slijpen met de dremel?
Wss raak ik dan wel het schrioefdraad in de wand, maar dit kan toch geen kwaad?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-6-2010 om 22:15 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-6-2010 23:09 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nieuw glas wel ja neem een raam van 30 jaar geleden en die zal aan de onderkant dikker zijn dan boven komt omdat glas is nooit helemaal vast is
nieuw glas heeft stofjes erdoorheen waardoor het minder snel/tot niet vervormt

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-6-2010 om 21:08 uur.


dit is echt de grootste bullshit die ik in de afgelopen 23 jaar gehoord heb

 
JB1 12-6-2010 23:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dit is echt de grootste bullshit die ik in de afgelopen 23 jaar gehoord heb



Nee hoor, glas is eigenlijk vloeibaar.

Anders zou je er niet doorheen kunnen kijken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-6-2010 23:16 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee hoor, glas is eigenlijk vloeibaar.

Anders zou je er niet doorheen kunnen kijken


dan moet je je maar eens verder gaan verdiepen in de scheikunde

http://dwb.unl.edu/T...bderksen/florin.html

glas is GEEN vloeistof

Antieke ramen zijn aan de onderkant dikker omdat ze in die tijd nog geen fatsoenlijke methoden hadden om een mooie glasplaat te maken, bij monteren werden deze vensters altijd met de dikke kant naar onderen gezet. Een ruit van 30, 130 of zelfs 230 jaar oud zal dus dezelfde vorm hebben als toen die gemaakt werd

 
hggf 12-6-2010 23:16 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dit is echt de grootste bullshit die ik in de afgelopen 23 jaar gehoord heb



kijk hier eens, de een na laatste reactie:
http://www.wetenscha...x.php?showtopic=1276
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
JB1 12-6-2010 23:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dan moet je je maar eens verder gaan verdiepen in de scheikunde

http://dwb.unl.edu/T...bderksen/florin.html

glas is GEEN vloeistof

Antieke ramen zijn aan de onderkant dikker omdat ze in die tijd nog geen fatsoenlijke methoden hadden om een mooie glasplaat te maken, bij monteren werden deze vensters altijd met de dikke kant naar onderen gezet. Een ruit van 30, 130 of zelfs 230 jaar oud zal dus dezelfde vorm hebben als toen die gemaakt werd



Weer wat geleerd, bedankt!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
st.nyksterdriver 12-6-2010 23:23 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dan moet je je maar eens verder gaan verdiepen in de scheikunde

http://dwb.unl.edu/T...bderksen/florin.html

glas is GEEN vloeistof

Antieke ramen zijn aan de onderkant dikker omdat ze in die tijd nog geen fatsoenlijke methoden hadden om een mooie glasplaat te maken, bij monteren werden deze vensters altijd met de dikke kant naar onderen gezet. Een ruit van 30, 130 of zelfs 230 jaar oud zal dus dezelfde vorm hebben als toen die gemaakt werd


Er werd vroeger wel gezegd dat glas eigenlijk een vloeistof is die zeer langzaam stroomt. Dit zou te meten zijn door in oude ruiten de dikte van de onderkant te vergelijken met die van de bovenkant. Dat verhaal, dat ook op scholen werd onderwezen, is echter onjuist. Volgens een berekening van Edgar Dutra Zanotto van de Universiteit van Sao Carlos in Braziliƫ in het American Journal of Physics zou zelfs glas met een lage viscositeit er 1032 jaar over zou doen om merkbaar te vervormen. Aangezien 1032 jaar een extreem lange periode is, volgens elke schatting zelfs langer dan de ouderdom van het universum, kan men bij kamertemperatuur onmogelijk enige vloei van deze stof waarnemen. De dikteverschillen in oude ruiten zijn te verklaren uit fabricagemethoden die in het verleden werden gebruikt. Glasplaten werden gemaakt door het dikvloeibare glas rond te draaien. De buitenste rand werd daarbij dikker. Bij het plaatsen van de rechthoekig gesneden ruit, plaatste men de dikste kant aan de onderzijde, vanwege de stabiliteit.


dit heb ik van wiki

en dta glas vloeibaar is had ik idd op school geleerd zoals hier vermeld is dus

die 1032 hoort eigenlijks 10 met 32 nullen te zijn (blijkbaar kan dat hier niet getypt worden)

hoe kan het dat mijn lettertype zo groot is en dat ik het niet normaal kan maken

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-6-2010 om 23:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 12-6-2010 om 23:39 uur.
 
gulduded 12-6-2010 23:37 Print reply

Posts: 372
Hallo,

heb tijdje terug mijn Derbi senda blok laten reviceren. Loopt prima.

Maar ik vraag me af wanneer ik nou mijn Yasuni cross erop kan zetten.

Mijn brommer heeft na de revisie 300km ongeveer gelopen.

Heb mijn brommer met meer olie ingereden, dus meer olie toevoer.
en hij rijdt op castrol olie.

Wat raden jullie mij aan?



 
st.nyksterdriver 12-6-2010 23:45 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
Hallo,

heb tijdje terug mijn Derbi senda blok laten reviceren. Loopt prima.

Maar ik vraag me af wanneer ik nou mijn Yasuni cross erop kan zetten.

Mijn brommer heeft na de revisie 300km ongeveer gelopen.

Heb mijn brommer met meer olie ingereden, dus meer olie toevoer.
en hij rijdt op castrol olie.

Wat raden jullie mij aan?




na 300 km kan je wel een snellere uitlaat doen kan eigenlijks vanaf het begin al alleen wat rustiger in rijden dan maar je hebt al 300 km erop zitten
 
Royal Club 12-6-2010 23:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


Ik heb inmiddels de kop eraf, maar nu is er geen schroefdraad meer over

Zeker helemaal uitboren en nieuwe draad tappen?
Of is er nog een ander slim maniertje?

Kan je een gleufje erin slijpen met de dremel?
Wss raak ik dan wel het schrioefdraad in de wand, maar dit kan toch geen kwaad?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-6-2010 om 22:15 uur.


ik snap echt geen donder wat je nou bedoelt, dan raak je schroefdraad in je wand? wtf?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 142992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved