Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 181 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 25-8-2010 17:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


ehm nee, in dat project van kenny (2cilinder) hebben ze het over een 180 graden krukas???



daar bedoelen ze dat de 2 krukassen zegmaar op 180 graden van mekaar staan.

in de oude 500cc gp motoren gebruikten ze het bigbang principe ( is nu weer door yamaha op de nieuwe r1 gezet ) die had een 360 graden ontsteking. oftewel allebei de zuigers hebben hun arbeid op het zelfde tijdstip. dit zorgde voor minder stres op het achterwiel en meer koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
T H O M 25-8-2010 17:57 Print reply
Posts: 262
ow zo
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Maeddy 25-8-2010 18:21 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



daar bedoelen ze dat de 2 krukassen zegmaar op 180 graden van mekaar staan.

in de oude 500cc gp motoren gebruikten ze het bigbang principe ( is nu weer door yamaha op de nieuwe r1 gezet ) die had een 360 graden ontsteking. oftewel allebei de zuigers hebben hun arbeid op het zelfde tijdstip. dit zorgde voor minder stres op het achterwiel en meer koppel


Volgens mij is big bang hetzelfde als crossplane technology. Arbeid verschilt dan juist van tijdstip. Dus 270-180-90-180 ofzo. Dat geeft dan inderdaad minder stress op het achterwiel, en meer koppel. Niet dat er vier cilinders tegelijk arbeidsslag hebben.

Of heb ik je verkeerd begrepen?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
bart de scootergek 25-8-2010 18:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Volgens mij is big bang hetzelfde als crossplane technology. Arbeid verschilt dan juist van tijdstip. Dus 270-180-90-180 ofzo. Dat geeft dan inderdaad minder stress op het achterwiel, en meer koppel. Niet dat er vier cilinders tegelijk arbeidsslag hebben.

Of heb ik je verkeerd begrepen?


Luister eens naar de naam, BIG BANG. Dus grote klappen, van meerdere cilinders tegelijkertijd dus...
 
Honda RC-33
Maeddy 25-8-2010 18:57 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Luister eens naar de naam, BIG BANG. Dus grote klappen, van meerdere cilinders tegelijkertijd dus...


oke, ik kan het me dan niet helemaal voorstellen. Dan hebben er twee cilinders gelijk arbeid?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Stoney-GTS50 25-8-2010 19:24 Print reply
Posts: 4
2 vragen:

Ik heb laatst een NSR gekocht (wit, blauw en rood), type NSR 50 SM. Hoe kan ik het bouwjaar achterhalen?

Zijn er ook nog stickersets op de markt? ik heb me nl. helemaal lam gezocht maar nergens te vinden

Alvast bedankt
 
Pixl 25-8-2010 19:26 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stoney-GTS50
2 vragen:

Ik heb laatst een NSR gekocht (wit, blauw en rood), type NSR 50 SM. Hoe kan ik het bouwjaar achterhalen?

Zijn er ook nog stickersets op de markt? ik heb me nl. helemaal lam gezocht maar nergens te vinden

Alvast bedankt


Als je het bouwjaar weet kun je hier wss wel stickers vinden: http://www.cmsnl.com/honda-nsr50_model1223/
 
So fuckin' what!?
kenny77 25-8-2010 19:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stoney-GTS50
2 vragen:

Ik heb laatst een NSR gekocht (wit, blauw en rood), type NSR 50 SM. Hoe kan ik het bouwjaar achterhalen?

Zijn er ook nog stickersets op de markt? ik heb me nl. helemaal lam gezocht maar nergens te vinden

Alvast bedankt


als het originele blok er nog onder zit.

achter de vliegwiel kap in het blok zit een kleine 6 kant indrukking, als je goed kijkt staat daar het bouwjaar van het blok in.
 
Stoney-GTS50 25-8-2010 19:48 Print reply
Posts: 4
Ik zal eens ff kijken, Hartstikke bedankt!!
 
tsxhunter 25-8-2010 20:55 Print reply

Posts: 9332
als ik mijn voorvork rubbers in de vaatwasser doe, zouden ze dan mooi schoon worden of niet?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Paul de Salmiakbal 25-8-2010 20:57 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
als ik mijn voorvork rubbers in de vaatwasser doe, zouden ze dan mooi schoon worden of niet?

Ja hoor
Maar ik denk dat met de hand schoonschrobben beter en preciezer is, voor al het hardnekkige vuil.

 
Kai. 25-8-2010 20:58 Print reply

Posts: 721
ja zal wel lukken, maar kijk uit met de temperatuur dat je ze wast.
beter maak je je zelf gewoon schoon met een beetje water en een klein sponsje, en dan daarna met plastishine of rubber polish ofzoiets eroverheen, krijg je het erg mooi van! heb ik ook gedaan

Edit: paul was me voor

Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 25-8-2010 om 20:58 uur.
 
nieuwe vonkjes gekocht
tsxhunter 25-8-2010 20:59 Print reply

Posts: 9332
oke. zal wel even zien dan
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Drumsan 25-8-2010 22:20 Print reply

Posts: 1223
Hey, ik vind het uitlaatje van de CPI supermoto erg gaaf, maar zou hij ook op een Senda passen? en zal het ook een beetje rijden (echte prestaties hoeft niet, maar niet dat het belabberd loopt)
 
-simon- 25-8-2010 22:51 Print reply

Posts: 8211
hoe voeg je eigenlijk een poll toe in een topic? heb al even wat gezocht maar eigenlijk niks gevonden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 143062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 181 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved