Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 169 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kai. 19-8-2010 21:23 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ik zie dat je op zoek bent naar een nieuwe tank.
Als deze tank verder nog goed is (geen deuken etc.) en hij is niet helemaal doorgeroest zou ik niet een hele andere tank kopen.
Roest kun je uit de tank halen door hem te vullen met zoutzuur en goed te schudden en een nachtje te laten staan. Daarna kun je er twee componenten hars in doen, zogenaamde tank cure:

afbeelding

Als je er roest oplosser bij geleverd krijgt kun je dat ook gebruiken ipv zoutzuur.
Als de binnenkant van je tank eenmaal gevuld is met dit spul komt er nooit meer roest in, spul word keihard.
Zo'n setje kost rond de 50 euro.


ja heb ik al gedaan, of iig naar zon man heen gebracht, hij zij dat hij nog nooit zon erg vergaande tank heeft gezien:P

 
nieuwe vonkjes gekocht
-simon- 19-8-2010 21:24 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kai.
[...]


ja heb ik al gedaan, of iig naar zon man heen gebracht, hij zij dat hij nog nooit zon erg vergaande tank heeft gezien:P



dan moet het wel erg zijn lijkt me. en dan zou ik er ook niet meer mee gaan rijden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 19-8-2010 21:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ik heb een paar lekken in mijn tank door dar de las toch niet perfect dicht is. Zou ik dit ook met tank cure kunnen verhelpen?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-8-2010 om 20:44 uur.

gewoon ff laten hardsolderen (autogeenlassen) bij de lokale garage
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 20-8-2010 13:21 Print reply

Posts: 4605
Hoe moet je de rechter krukaskeering plaatsen?

Met de open kant richting de krukas (carter) of richting de koppeling (blok)?

Of is het beste om gewoon 1 te nemen met 2 open kanten?
 
Vlaanderen vrij!
Pixl 20-8-2010 13:27 Print reply

Posts: 3125
Kunnen je krukaslagers (niet big- of small end) ook kapot lopen bij een warmloper? Ik heb nl niet echt zin om 't blok alweer te gaan splitsen
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 20-8-2010 13:35 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe moet je de rechter krukaskeering plaatsen?

Met de open kant richting de krukas (carter) of richting de koppeling (blok)?

Of is het beste om gewoon 1 te nemen met 2 open kanten?

Maakt volgens mij niet uit. Ik heb met open kant richting carterholte gedaan.
 
JB1 20-8-2010 13:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe moet je de rechter krukaskeering plaatsen?

Met de open kant richting de krukas (carter) of richting de koppeling (blok)?

Of is het beste om gewoon 1 te nemen met 2 open kanten?


De open kant richting blok, dan houd je de carterdruk wat hoger.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Leen 20-8-2010 13:54 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Maakt volgens mij niet uit. Ik heb met open kant richting carterholte gedaan.



Vebruikt wel olie zeker?
 
Paul de Salmiakbal 20-8-2010 14:10 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Vebruikt wel olie zeker?

Nee helemaal niks
Naja ik heb toch geen hi powered blokje met 200 bar figuurlijk natuurlijk carterdruk, dus dan merk je er denk ik niet zo veel van.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 20-8-2010 om 14:10 uur.
 
kpotmake 21-8-2010 15:09 Print reply

Posts: 3065
waarom worden zuigers eigenlijk altijd gesmeed of gegoten, en nooit uit een stuk aluminium gefreesd? simpelweg omdat het te duur is, of heeft smeden of gieten ook zijn voordelen tov frezen uit een massief stuk
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Leen 21-8-2010 15:29 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
waarom worden zuigers eigenlijk altijd gesmeed of gegoten, en nooit uit een stuk aluminium gefreesd? simpelweg omdat het te duur is, of heeft smeden of gieten ook zijn voordelen tov frezen uit een massief stuk



gesmede zuigers worden ook gefreest en afgedraaid.
maar ze worden eerst zo veel mogelijk in de juiste vorm gestampt om de bewerkingstijden korter te maken en als je een metaal gaat smeden word het ook sterker he
 
Kai. 21-8-2010 16:04 Print reply

Posts: 721
klein vraagje

mijn brommer start nou perfekt ook zonder choke, reageert gelijk goed op gas, rookt redelijk veel (blauwe rook), bougie is zwart, kleinere sproeier steke of mooi zo laten? zit nu origineel 85 in

50 origineel
16mm mikuni

yamaha dt50mx

groeten kai
 
nieuwe vonkjes gekocht
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-8-2010 17:12 Print reply

Posts: 10835
als de brommer koud zonder choke goed start dan is de afstelling te rijk vind ik.
Ik zou een iets kleinere sproeier proberen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Kai. 21-8-2010 18:53 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als de brommer koud zonder choke goed start dan is de afstelling te rijk vind ik.
Ik zou een iets kleinere sproeier proberen.


dan ga ik misschien sproeier 84 steken, op choke start hij ook wel goed, alleen hoger in de toeren hé. kan ik niet wat met mijn luchtschroef spelen?

 
nieuwe vonkjes gekocht
XDr4g0nX 21-8-2010 18:55 Print reply

Posts: 3526
Weet iemand hoe ik de neutraalschakelaar van een Honda NSR moet vervangen?
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 143447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 169 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved