Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 162 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen007 17-8-2010 19:08 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Bij mij deden ze het allebei.

1 keer door alle versnellingen, 1 keer in de 3 en toen nog een meting voor nog iets (weet al niet meer wat) kreeg in ieder geval 3 blaadjes mee.
Maar dat zal wel verschillen per zaak.

Ook stond bij mij het koppel er toerental in de grafiek, staat ook niet altijd erbij.


hopen dat ze dat bij mij ook zo doen dan,
anders vraag ik of ze het in de vier willen meten
 
Maup 17-8-2010 20:06 Print reply

Posts: 4353


Kan je tijdelijk zonder bout 7 van bovenstaande tekening rijden?

Gaat om een aprilia rs.
Ik heb mijn technisch oog er even op laten vallen, en volgens mij kan er niks fout gaan zolang alle andere bouten van de voorvork vast blijven zitten en de voorvork niet besluit om uit zichzelf dubbel te klappen.

Ook komt er volgens mij geen kracht op te staan. Alleen maar krachten radiaal aan de bus waar de bout inzit. De bout borgt de bovenste kroonplaat zegmaar voor het geval hij besluit los te gaan van de voorpoten.

Klopt dit?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
BenjaminDG 17-8-2010 20:11 Print reply

Posts: 4605
Hoe wordt de balhoofdpen vastgezet?

Via een moer ook of niet?
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 17-8-2010 20:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
afbeelding

Kan je tijdelijk zonder bout 7 van bovenstaande tekening rijden?

Gaat om een aprilia rs.
Ik heb mijn technisch oog er even op laten vallen, en volgens mij kan er niks fout gaan zolang alle andere bouten van de voorvork vast blijven zitten en de voorvork niet besluit om uit zichzelf dubbel te klappen.

Ook komt er volgens mij geen kracht op te staan. Alleen maar krachten radiaal aan de bus waar de bout inzit. De bout borgt de bovenste kroonplaat zegmaar voor het geval hij besluit los te gaan van de voorpoten.

Klopt dit?


als ik het goed zie zorgt bout nr 7 ervoor dat, mocht moer nr 11 los gaan laten of eraf toveren ofzo, het zaakje niet uit elkaar klapt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maup 17-8-2010 20:13 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe wordt de balhoofdpen vastgezet?

Via een moer ook of niet?

via moer 11 idd. De balhoofdpen zit ook nog door de bovenste kroonplaat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


als ik het goed zie zorgt bout nr 7 ervoor dat, mocht moer nr 11 los gaan laten of eraf toveren ofzo, het zaakje niet uit elkaar klapt.


Jups, dus als moer 11 losgaat ben je idd de sjaak.

Gebeurt dat snel?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 17-8-2010 om 20:14 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
BenjaminDG 17-8-2010 20:15 Print reply

Posts: 4605
Dit dient dan toch om je bovenste kroonplaat vast te klemmen op je frame/balhoofdpen?
 
Vlaanderen vrij!
Maup 17-8-2010 20:18 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dit dient dan toch om je bovenste kroonplaat vast te klemmen op je frame/balhoofdpen?

maar de bovenste kroonplaat word ook al tegengehouden door de binnenpoten die aan de onderste en bovenste kroonplaat vastzitten.

Nja, ik denk dat ik toch voor de zekerheid maar een paar daagjes wacht totdat de bout binnen is.

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 17-8-2010 20:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

via moer 11 idd. De balhoofdpen zit ook nog door de bovenste kroonplaat.

[...]


Jups, dus als moer 11 losgaat ben je idd de sjaak.

Gebeurt dat snel?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 17-8-2010 om 20:14 uur.


Toen ik net die AF1 125 vork in mn tzr had zitten was er ook geen bout aanwezig (weet even niet meer of we nummer 11 hadden aangedraaid) maar ik weet we dat het echt best wel eng reed.. :+ maar dat kan ook aan andere dingen gelegen hebben (zat sowieso weinig aangedraaid aan die vork)

ik zou zegge, rijd ff stukje 30 en kijk wat er gebeurt..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 17-8-2010 20:19 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

maar de bovenste kroonplaat word ook al tegengehouden door de binnenpoten die aan de onderste en bovenste kroonplaat vastzitten.

Nja, ik denk dat ik toch voor de zekerheid maar een paar daagjes wacht totdat de bout binnen is.



Denk het niet, want hoe ga jij de bovenste kroonplaat goed tegen je frame klemmen zodat je voorvorkpoten er door kunnen schuiven?


 
Vlaanderen vrij!
Maup 17-8-2010 20:19 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Toen ik net die AF1 125 vork in mn tzr had zitten was er ook geen bout aanwezig (weet even niet meer of we nummer 11 hadden aangedraaid) maar ik weet we dat het echt best wel eng reed.. :+ maar dat kan ook aan andere dingen gelegen hebben (zat sowieso weinig aangedraaid aan die vork)

ik zou zegge, rijd ff stukje 30 en kijk wat er gebeurt..

Jah, ik ben der al op mee naar me werk geweest vanochtend. 95 ofzo max gereden op de teller. Reed best, maar was bang dat me voorvork ineens onder me vandaan zou schieten.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Paul de Salmiakbal 17-8-2010 20:21 Print reply

Posts: 5285
Met de ragtomos van een maat van me zit die bout er ook niet in, is nog nooit wat fout mee gegaan.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 17-8-2010 20:21 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

via moer 11 idd. De balhoofdpen zit ook nog door de bovenste kroonplaat.

[...]


Jups, dus als moer 11 losgaat ben je idd de sjaak.

Gebeurt dat snel?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 17-8-2010 om 20:14 uur.


moer 11 kan er in principe nog niet af omdat de kroonplaat wordt tegengehouden doordat die ook nog op de binnenpoten zit geklemd.
Daar zit meteen het probleem, de binnenpoten zitten in axiale richting nu alleen nog op de onderste T-plaat geklemd, dus met de helft van het aantal klemmen. De kroonplaat kan nu immers vrij naar boven.

Ik denk dat het wel in elkaar blijft maar ik zou er niet met een heel goed gevoel op gaan rijden denk ik. Vooral drempels en kuilen kunnen ervoor zorgen dat je brommer door de voorvork gaat zakken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 17-8-2010 20:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Jah, ik ben der al op mee naar me werk geweest vanochtend. 95 ofzo max gereden op de teller. Reed best, maar was bang dat me voorvork ineens onder me vandaan zou schieten.


ja, drempels zou ik wat rustiger nemen :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 17-8-2010 20:22 Print reply

Posts: 4605
Iemand nog een goed idee om uitlaat pakking te maken?

Mijne pakking is eigenlijk voor 80% weg


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 17-8-2010 20:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iemand nog een goed idee om uitlaat pakking te maken?

Mijne pakking is eigenlijk voor 80% weg




nieuwe kopen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 143505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 162 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved