Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 157 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cootje46 12-8-2010 11:49 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]

vraagje tussen door he, heeft iemand je echt verteld dat het verwijderen van je membraamplaatjes winst geeft?


Ja, maar dat was niet serieus bedoelt..
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
BenjaminDG 12-8-2010 12:10 Print reply

Posts: 4605
Hoe kun je het bouwjaar van een hpi binnenrotor ontsteking achterhalen?
 
Vlaanderen vrij!
Marcooow 12-8-2010 12:43 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe kun je het bouwjaar van een hpi binnenrotor ontsteking achterhalen?


hier een foto neerzetten. zijn hier wel mensen die het weten

 
faster than a bullet!
w0ut3r 12-8-2010 13:18 Print reply

Posts: 1350
Ik heb een scootertje erbij gekocht, maar deze moet nog een beetje afgestelt worden...

Met welke rollen kan ik beginnen?

Setup:

originele 50cc
14mm dellorto carb
Gianelli nrx uitlaat

Minarelli verticaal

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-8-2010 om 13:26 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Tim-gpr99 12-8-2010 15:27 Print reply

Posts: 841
ik zou beetje rond de 5 en de 6 gram rollen gaan zitten, meen dat een vriend van me met 4,8 grams rollen rijd in zn minarelliblokje, alleen dat ding draait wel 12000 toeren constant maar ik weet het niet zeker in ieder geval.. zou niet lichter als 4,5 gaan en niet zwaarder als 6,5 gram wat dat zit standaard in minarelli LC blokjes.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 12-8-2010 om 15:30 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
BenjaminDG 12-8-2010 16:19 Print reply

Posts: 4605
Hey volgens die hpi handleiding moet bobijn samen met de zwarte draad aangesloten worden op het frame.

Maar uit mijn cdi komt geen zwarte draad.

http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_2T_ned.pdf

Op deze foto zie je 3 draden uit de cdi komen.



Als ik de cdi apart bekijk komen er maar 2 uit (zoals het in mijn geval is).



Klopt dit of niet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-8-2010 om 16:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
knoffy 12-8-2010 16:20 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hey volgens die hpi handleiding moet bobijn samen met de zwarte draad aangesloten worden op het frame.

Maar uit mijn cdi komt geen zwarte draad.

http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_2T_ned.pdf

Op deze foto zie je 3 draden uit de cdi komen.

afbeelding

Als ik de cdi apart bekijk komen er maar 2 uit (zoals het in mijn geval is).

afbeelding

Klopt dit of niet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-8-2010 om 16:19 uur.



zwart is denk ik een extra massa of de massa voor de cdi (omdat die bij de massa van de bobine moet)

Dit bericht is gewijzigd door knoffy op 12-8-2010 om 16:21 uur.
 
BenjaminDG 12-8-2010 16:25 Print reply

Posts: 4605
Mijn cdi heeft dus geen massa aansluiting en volgens de foto van hpi.be ook niet.

Maar als je de foto en de handleiding van de hele ontsteking bekijkt zie je wel een massa aansluiting?
 
Vlaanderen vrij!
knoffy 12-8-2010 16:29 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Mijn cdi heeft dus geen massa aansluiting en volgens de foto van hpi.be ook niet.

Maar als je de foto en de handleiding van de hele ontsteking bekijkt zie je wel een massa aansluiting?



gewoon kijken ofdat het werkt of werkt het juist nu al niet ?
 
BenjaminDG 12-8-2010 16:30 Print reply

Posts: 4605
Neen wil eerst zekerheid weten voor ik mijn ontsteking naar de kloten doe.

Was wel een 2dehandse voor 100ยค maar kom.
 
Vlaanderen vrij!
sammyboytje1 12-8-2010 16:32 Print reply
Posts: 58
Afgeknipt door vorige eigenaar? Misschien in de zwarte plasticje geschoten?
 
BenjaminDG 12-8-2010 16:34 Print reply

Posts: 4605
Neen denk het niet als je de cdi apart aanklikt op de hpi site komen er ook maar 2 draden uit (zie foto).

Maar de afbeelding van de hele ontsteking en de handleiding spreken wel over 3 draden.
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 12-8-2010 17:47 Print reply
Posts: 7168
Is simpelweg een extra massa voor mensen die de bobine niet netjes aarden.

Zit hij er niet op, dan moet je de bobine dus gewoon netjes aarden, desnoods met een extra kabel vanaf de beugel die eigenlijk moet aarden.
 
JB1 12-8-2010 18:14 Print reply

Posts: 14881
Mijn beide CDI's hebben ook maar 2 draden.
Volgens mij is die zwarte voor de wisseling tussen 2 curves bij de dubbelcurve CDI
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 12-8-2010 18:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Is simpelweg een extra massa voor mensen die de bobine niet netjes aarden.

Zit hij er niet op, dan moet je de bobine dus gewoon netjes aarden, desnoods met een extra kabel vanaf de beugel die eigenlijk moet aarden.


Dan is het goed, waarom zit dit er dan bij honda cdi's op

Dus dan kan ik mijn bestaande killswitch, contactslot en noodstop schakelaar behouden?

Hoe moet je contact slot dan aanpassen aangezien daar 4 draden toekomen?

bij de cdi vertrekken alleen een orangje (aansluiting bobijn) en een zwart/witte (aan/uit denk ik) kabel.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 143517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 157 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved