Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 111 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 19-7-2010 16:59 Print reply

Posts: 4353
M'n rs stuurt vrij moelijk als ik met hoge snelheid rem. Dan krijg ik hem niet de bocht in gedraaid en ineens schiet hij dan iets verder.
Het is niet zo extreem als ik het vertel, maar het kan af en toe wel eens spannend zijn als ik een snelle bocht wil nemen.
Het draaien gaat iig niet soepel.

Balhoofdlagers vervangen?

edit: bij normaal rijden is er niks aan de hand. Ook zit er geen/minimale speling op m'n balhoofd.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 19-7-2010 om 17:00 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
joost125 19-7-2010 17:01 Print reply

Posts: 448
je moet niet remmen in de bocht
 
Maup 19-7-2010 17:02 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
je moet niet remmen in de bocht

nouw, als een auto vlak voor een rotonde ineens remt, kan ik moelijk dezelfde snelheid doorrijden
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
koetjeboe91 19-7-2010 17:08 Print reply

Posts: 2096
de kans op glijden tijdens het remmen in bochten is veel hoger doorom rij je met een angepaste snelheid de rotonde op 20 to 30 km per uur auto 20 km per uur brommer. dan zal hard remmen niet nodig zijn.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Maup 19-7-2010 17:12 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
de kans op glijden tijdens het remmen in bochten is veel hoger doorom rij je met een angepaste snelheid de rotonde op 20 to 30 km per uur auto 20 km per uur brommer. dan zal hard remmen niet nodig zijn.

Bedankt voor de tips, maar dat was mijn vraag niet.

Verder rij ik niet met gepaste snelheid de rotonde door. Dan had ik net zo goed een of andere 4 takt scooter kunnen nemen. Snelle bochtjes zijn juist mooi met de rs.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
RS2Racer91 19-7-2010 17:27 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
M'n rs stuurt vrij moelijk als ik met hoge snelheid rem. Dan krijg ik hem niet de bocht in gedraaid en ineens schiet hij dan iets verder.
Het is niet zo extreem als ik het vertel, maar het kan af en toe wel eens spannend zijn als ik een snelle bocht wil nemen.
Het draaien gaat iig niet soepel.

Balhoofdlagers vervangen?

edit: bij normaal rijden is er niks aan de hand. Ook zit er geen/minimale speling op m'n balhoofd.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 19-7-2010 om 17:00 uur.

klinkt als kapotte lagers ja
 
zx7r 19-7-2010 17:32 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Bedankt voor de tips, maar dat was mijn vraag niet.

Verder rij ik niet met gepaste snelheid de rotonde door. Dan had ik net zo goed een of andere 4 takt scooter kunnen nemen. Snelle bochtjes zijn juist mooi met de rs.

Hoe zijn de banden, ervaring met andere banden die wel goed de bocht door gaan?

Sowieso bevorderd remmen in de bocht niet echt het juiste rijgedrag. Daar zal waarschijnlijk het grootste probleem liggen.

Edit.

Zorg dat je voor de bocht op juiste snelheid zit, en vervolgens constant of trekkend de bocht neemt. Afremmen in de bocht verneukt het altijd wel.

Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 19-7-2010 om 17:35 uur.
 
Banaan 19-7-2010 17:36 Print reply

Posts: 5725
Als ik nou mn carter ga bewerken op mn cilinder, op welke manier moet ik dat dan doen:



Manier 1, het carter toelopend maken op de spoelpoort.
Of
Manier 2, de spoelpoort in een rechte lijn doortrekken naar de krukasholte
 
Maup 19-7-2010 17:44 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Hoe zijn de banden, ervaring met andere banden die wel goed de bocht door gaan?

Sowieso bevorderd remmen in de bocht niet echt het juiste rijgedrag. Daar zal waarschijnlijk het grootste probleem liggen.

Edit.

Zorg dat je voor de bocht op juiste snelheid zit, en vervolgens constant of trekkend de bocht neemt. Afremmen in de bocht verneukt het altijd wel.

Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 19-7-2010 om 17:35 uur.

Banden zijn sava MC 18 met veel profiel. Met de de maat die op de brommer hoort.
Ik heb geen ervaring met andere banden.

Om even op het remmen in de bocht terug te komen: het is gewoon als ik net geremd heb en de bocht in stuur. Ik weet niet of ik op dat moment nog helemaal rem, maar het hoort in ieder geval niet.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Sypie_Honda 19-7-2010 17:46 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Als ik nou mn carter ga bewerken op mn cilinder, op welke manier moet ik dat dan doen:

afbeelding

Manier 1, het carter toelopend maken op de spoelpoort.
Of
Manier 2, de spoelpoort in een rechte lijn doortrekken naar de krukasholte


als je genoeg materiaal hebt zou ik hem recht doen, optie 2 dus !
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Heilige Antonius 19-7-2010 18:01 Print reply

Posts: 1202
Hallo ik heb een puch z-one met een maxi blok en ik ben bezig om de verlichting aan te sluiten. Bij puch komt er een gele draad van de ontsteking af(voeding) en een zwarte (aarde). Eerst zaten deze aangesloten via een schakelaar, maar omdat ik mijn verlichting niet werkend kreeg heb ik nu nieuwe kabels getrokken rechtstreeks van de koplamp naar de gele en de zwarte van de ontsteking. MAAR nu heb ik een heel vaag probleem: Als ik de brommer start en ik sluit het aan, slaat de brommer af (stopt met vonken) en de lamp springt aan! Het achterlicht brand wel de hele tijd, en die gaat ook uit als ik de koplamp er bij aan sluit. Hoe kan dit? Ik ben echt ten einde raad
 
-rupke- 19-7-2010 18:11 Print reply
Posts: 193
iemand ervaring met stage 6 50 cc cilinder
wil hem op mijn rs2 zette


 
Joel_koningslust 19-7-2010 18:25 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


als je genoeg materiaal hebt zou ik hem recht doen, optie 2 dus !



ff kijken hoe je krukas zit. de kans is ook groot aanwezig als je hem als optie 2 maakt je het mengsel gewoon kapot laat spoelen op de krukas
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
voorthuizen 19-7-2010 18:28 Print reply

Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Hallo ik heb een puch z-one met een maxi blok en ik ben bezig om de verlichting aan te sluiten. Bij puch komt er een gele draad van de ontsteking af(voeding) en een zwarte (aarde). Eerst zaten deze aangesloten via een schakelaar, maar omdat ik mijn verlichting niet werkend kreeg heb ik nu nieuwe kabels getrokken rechtstreeks van de koplamp naar de gele en de zwarte van de ontsteking. MAAR nu heb ik een heel vaag probleem: Als ik de brommer start en ik sluit het aan, slaat de brommer af (stopt met vonken) en de lamp springt aan! Het achterlicht brand wel de hele tijd, en die gaat ook uit als ik de koplamp er bij aan sluit. Hoe kan dit? Ik ben echt ten einde raad


hmm..
Ik denk dat je dat niet met de kabels van de ontsteking moet doen, maar met het hoopje andere kabels dat links uit je blok komt zetten. (boven vliegwiel).
Het kan kloppen dat je brommer uitvalt als je de 2 draadjes tegen elkaar houd, of dus in een werkende kring zet.
Even kijken welke kleuren draad je nog meer heb, dan zal ik wel ff kijken of ik wat meer weet
 
ErikVerkade 19-7-2010 18:32 Print reply

Posts: 980
wat is standaard diameter van een mt8 cilinder?
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig

Dit topic is 143822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 111 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved