Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 44"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
Pagina 103 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 15-7-2010 16:20 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartijnGP
[...]


Bedankt! Daar zal ik eens achteraan gaan.

[...]


Bore is 39,8, stroke is 40 mm. Penmaat weet ik niet en kan ik nergens vinden. Ik weet dat het wat met de zuiger te maken heeft, maar Googlen levert ook niks op helaas..


Penmaat is de diameter van het gat waar je pistonpen in moet.
 
Jordy_DnB 15-7-2010 16:38 Print reply

Posts: 54
De snelheidsmeter van mijn brommer reageert niet meer. Een nieuwe km kabel heeft maar effetjes gewerkt, daarna ging het plotseling gewoon naar de 20 terwijl ik 40 reed... Ik gok dus erop dat de aandrijving kapot is, is dat makkelijk te repareren zonder de band enz eraf te halen? zoja wat heb ik dan hiervoor nodig?
 
MartijnGP 15-7-2010 16:53 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Penmaat is de diameter van het gat waar je pistonpen in moet.



Aah, op die fiets. Ik heb even gemeten en de buitendiameter van de pistonpen is 12mm. De binnendiameter van de naaldlager is 12,5. De buitendiameter van de lager is 14,5mm en de breedte is 15mm voor zover die gegevens relevant zijn. De naaldlager kan overigens wel eens vervangen worden als ik hem zo bekijk..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jordy_DnB
De snelheidsmeter van mijn brommer reageert niet meer. Een nieuwe km kabel heeft maar effetjes gewerkt, daarna ging het plotseling gewoon naar de 20 terwijl ik 40 reed... Ik gok dus erop dat de aandrijving kapot is, is dat makkelijk te repareren zonder de band enz eraf te halen? zoja wat heb ik dan hiervoor nodig?



Zelfde probleem gehad hier. Het aangedreven wielje zit niet vast aan het voorwiel. Dit werkt met een borgringetje waar 2 uitstekende stukjes metaal aan zitten, die moesten over een randje op het wiel zelf gevouwen worden. In mijn geval waren die uitstekende puntjes omhoog gekomen waardoor het wiel onder de snelheidsmeter doorslibte als het ware. Echter kan ik me zo voorstellen dat dit voor elke brommer anders is dus je zou even moeten kijken. Bij mij was het in een kwartiertje gefixt.

Kijk ook even of het niet je teller is. Dit kun je doen door met de hand (snel!) aan je snelheidsmeterkabel te draaien en te kijken of je meter uitslaat.

Dit bericht is gewijzigd door MartijnGP op 15-7-2010 om 16:55 uur.
 
omgwtfbbq 15-7-2010 17:39 Print reply

Posts: 68
Iemand ervaring of tips met het er zelf afhalen van een band?
 
...HEFTIG!...
kenny77 15-7-2010 17:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartijnGP
Ik heb mijn oude hok weer eens uit de schuur getrokken en ben aan het kijken of ik hem weer op de weg kan krijgen. Het is een Derbi FDX ('86) met Derbi Rabasa motorblok, ook gebruikt voor de wat vaker voorkomende FDS. Het probleem is alleen dat ik maar één zuiger heb en die is naar de kloten. Er zijn delen vanaf, gaten uit, etc. Is een keer vastgelopen in een cilinder. Een nieuwe cilinder heb ik wel - 2 zelfs - maar nou moet ik ergens een zuiger vandaan scoren.

Nieuwe onderdelen voor dat ding zijn nergens te krijgen en de meeste zaken kunnen alleen cilinders + zuigers fixen van moderne blokken, of veel voorkomende oude brommers als sommige Kreidlers. Heeft iemand enig idee waar ik voor een enigzins fatsoenlijke prijs, een zuiger kan fixen die in mijn cilinder past? De cilinder is al een keer gehoond, dus standaard maat zuiger gaat niet werken denk ik zo.


Als je hem op kunt laten boren:

http://brommer.markt...RBI-INFO-3182260.htm

http://www.50cc.nl/z...hr=fds&offset=60
(als we die site mogen geloven is die van een puch monza het zelfde)

http://www.espower.n...hp/products_id/12639

http://www.mopshop.d...bda438dc2dc8b5e88c14


 
koetjeboe91 15-7-2010 17:53 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: omgwtfbbq
Iemand ervaring of tips met het er zelf afhalen van een band?



3 sec zoeken.


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/107

als je het voor het eerst doet NEEM DE TIJD. en waar is het voor eentje met binnenband? zo nee laat het doen door een brommer bedrijf.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ErikVerkade 15-7-2010 17:57 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartijnGP
[...]



Aah, op die fiets. Ik heb even gemeten en de buitendiameter van de pistonpen is 12mm. De binnendiameter van de naaldlager is 12,5. De buitendiameter van de lager is 14,5mm en de breedte is 15mm voor zover die gegevens relevant zijn. De naaldlager kan overigens wel eens vervangen worden als ik hem zo bekijk..




jij beseft toch wel dat naalden van het naaldlager los in je kooi zitten dat dat lager geen 0,5mm spelling heeft
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
MartijnGP 15-7-2010 18:16 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]


jij beseft toch wel dat naalden van het naaldlager los in je kooi zitten dat dat lager geen 0,5mm spelling heeft


Ja, dat weet ik? Hoezo? Ik heb dat ook nergens gezegd Hoewel er een flinke speling op de naalden zit en sommige naalden niet meer draaien, dus het lijkt me geen kwaad kunnen dat lager ook meteen te vervangen. Ik moet toch nog even naar de brommerzaak om wat keerringen, dus dan kan dat meteen mee.
 
kenny77 15-7-2010 20:49 Print reply

Posts: 29286
Wat is een leuke twv voor een mb5?

Met 50cc zeta
166-f kop ("snelle" dus)
16mm carburateur
mb5 standaard snel uitlaat (zo'n luhao ding)
en een gewoon 4 bakje.

ik had 13/45 gevonden, zou dit kunnen?

Edit: de brommer ligt momenteel in onderdelen, ik weet niet wat er op zat , omdat de brommer niet van mij is.
Vandaar mijn vraag


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-7-2010 om 20:50 uur.
 
kpotmake 15-7-2010 21:07 Print reply

Posts: 3065
is het erg als mijn achterste halfpoulie van mijn honda wallaroo krom is? (vergaat de wereld dan?)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Jordy_DnB 15-7-2010 21:13 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MartijnGP
[...]



Aah, op die fiets. Ik heb even gemeten en de buitendiameter van de pistonpen is 12mm. De binnendiameter van de naaldlager is 12,5. De buitendiameter van de lager is 14,5mm en de breedte is 15mm voor zover die gegevens relevant zijn. De naaldlager kan overigens wel eens vervangen worden als ik hem zo bekijk..

[...]



Zelfde probleem gehad hier. Het aangedreven wielje zit niet vast aan het voorwiel. Dit werkt met een borgringetje waar 2 uitstekende stukjes metaal aan zitten, die moesten over een randje op het wiel zelf gevouwen worden. In mijn geval waren die uitstekende puntjes omhoog gekomen waardoor het wiel onder de snelheidsmeter doorslibte als het ware. Echter kan ik me zo voorstellen dat dit voor elke brommer anders is dus je zou even moeten kijken. Bij mij was het in een kwartiertje gefixt.

Kijk ook even of het niet je teller is. Dit kun je doen door met de hand (snel!) aan je snelheidsmeterkabel te draaien en te kijken of je meter uitslaat.

Dit bericht is gewijzigd door MartijnGP op 15-7-2010 om 16:55 uur.


Nee, helaas... Aan de teller zelf ligt het niet. Ik kan ook niets vinden van een ringetje ik kan misschien wel eens een foto maken ervan.

Toch nog bedankt.


 
Noordeling 15-7-2010 21:42 Print reply

Posts: 603
weet iemand ook waar je nummerbord houders met tekst kan laten maken/bestellen?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
BenjaminDG 15-7-2010 21:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wat is een leuke twv voor een mb5?

Met 50cc zeta
166-f kop ("snelle" dus)
16mm carburateur
mb5 standaard snel uitlaat (zo'n luhao ding)
en een gewoon 4 bakje.

ik had 13/45 gevonden, zou dit kunnen?

Edit: de brommer ligt momenteel in onderdelen, ik weet niet wat er op zat , omdat de brommer niet van mij is.
Vandaar mijn vraag


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-7-2010 om 20:50 uur.


13/45 is de orginele vertanding.

Wat wil je eigenlijk bereiken?

Snel gaan of snel optrekken?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 15-7-2010 21:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
13/45 is de orginele vertanding.

Wat wil je eigenlijk bereiken?

Snel gaan of snel optrekken?


het hoeft niet snel te gaan.
maar dat het niet te licht vertand is en ook niet te zwaar.

ander voortandwiel halen kan altijd nog, maar dan heb ik in ieder geval een richtlijn.
 
lexyver 15-7-2010 21:54 Print reply
Posts: 553
Ik heb een probleempje met de afstelling van me DT.
hij stotterde eerst heel erg voor de powerband, ben nu ondertussen al 20 maten kleiner gegaan in sproeier.
Maar nu stotterd hij in de eerste versnelling rond de 6500 toeren, en hij wil er dan niet doorheen...
Het komt altijd voor als ik weg ben gereden, en dan bij een stoplicht terecht kom, Iemand een idee?
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!

Dit topic is 143803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 103 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved