Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1223 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 84 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 24-4-2010 15:19 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
[...]


heeft invloed op beide je blikpaket moet zo strak mogenlijk zitten anders gaan er grote verliezen optreden en werkt hij minder goed

dus lijmen en dan onder druk (bijv bankschroef) laten drogen

maar vraagje waarom wil je zelf een spoel maken het pakket is nog het makkenlijkste
de spoel wikkelen is veel moeilijker het komt tot op de wikkeling aan. Die moet je tellen. Ook mag de draad eigenlijk niet kruisen, voor een zo zuiver mogenlijk effect. De draad is ook duur want er moet een heel dun laagje isolatie over zitten namenlijk. (meestal celulose lak) blank koper werkt niet. zulk draad is ook nog eens vrij moeilijk verkrijgbaar.

en om het nog vervelender te maken de draad moet je ook onder de juiste spanning op de spoel wikkelen zodat er geen rek (rek is uitrekken van de draad en een dunnere draad is hogere weerstand) plaatsvind hiervoor word eigenlijk een machine gebruikt.

met de hand ben je uren aan het wikkelen en en tellen een wikkeling teveel of te weinig beinvloed al de prestatie.

maar goed wel een dapper streven en als er geen orri verkrijgbaar is is het een slimme oplossing

mvg

The mechanic


Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 23-4-2010 om 11:02 uur.


Zo nauwkeurig komen die wikkelingen ook niet hoor.
Heb zelf ook een ontsteking, draad ervan was afgebroken. Ik kon ook nergens het begin vinden.
Toen heb ik met een schroevendraaier in één kant van de spoel een beetje lopen frutten. Daar een paar wikkelingen geraakt en gebroken. Toen wat van die isolatie ook met een schroevendraaier weggehaald en een heel die bovenkant van de spoel in de soldeertin gezet. Daarop een nieuw draadje gesoldeerd en hij doet het weer als nooit tevoren.

Conclusie: een paar wikkelingen meer of minder maakt geen merkbaar verschil

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
antonhonda 24-4-2010 16:02 Print reply

Posts: 3616
ik heb mt kappen
staat op:
hp *code
is dit teken dat die echt van honda af komt of hebben immitatie kappen ook codes

bvd anton
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Che Spettacolo 24-4-2010 19:56 Print reply

Posts: 287
Is dit een goede cilinder:
http://www.josdijkma...d&productId=6548

in combinatie met de Gianelli Enduro uitlaat?

AM6 blok
Yamaha DT50x

Dit bericht is gewijzigd door Che Spettacolo op 24-4-2010 om 21:11 uur.
 
coupequattro 24-4-2010 20:03 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Che Spettacolo
Wat is een goede 50cc cilinder die goed samen gaat met een gianelli enduro uitlaat?


Op wat voor bromfiets?
 
Para24 24-4-2010 23:06 Print reply

Posts: 182
een vriend van me wil http://www.easyparts...-Tnt-150cm-Rood.html kopen. Iemand enig idee hoe je deze aan sluit? En zit er al een schakelaartje tussen?

Ik heb gehoord dat het gewoon op een 12v past.

Alvast bedankt!
 
ChielTZR 25-4-2010 8:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
een vriend van me wil http://www.easyparts...-Tnt-150cm-Rood.html kopen. Iemand enig idee hoe je deze aan sluit? En zit er al een schakelaartje tussen?

Ik heb gehoord dat het gewoon op een 12v past.

Alvast bedankt!


Ik neem aan dat daar geen schakelaar tussen zit. En bij mijn neon zit een soort omvormer tussen, maar het zou ook goed kunnen dat deze direct op de 12 volt is aan de sluiten. Ik zou zeggen: mail easyparts even, dan weet je het.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jeroenzulu 25-4-2010 10:51 Print reply
Posts: 354
kan iemand mij meer informatie geven over een zwarte top performance 70cc cilinder

gietijzer of alu
snel langzaam?
slijtvast of al snel bagger ?

misschien nog wat informatie waar ik op moet letten bij het rijden of monteren

mvg jeroen
 
BenjaminDG 25-4-2010 12:55 Print reply

Posts: 4605
mijn ketting spanning varieert maar ik heb een nieuwe kettingset.

Kan dit komen door een kromme as of versleten lagers?
 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 25-4-2010 13:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
mijn ketting spanning varieert maar ik heb een nieuwe kettingset.

Kan dit komen door een kromme as of versleten lagers?


hoe stel jij hem af?

Een kromme as lijkt me niet, want het tandwiel ziet dicht bij de achterbrug en die varieert niet van lengte. Versleten lagers zou kunnen , maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
gulduded 25-4-2010 13:39 Print reply

Posts: 372
Hallo,

Ik ben nu bezig me blok eronder uit te halen.(derbi senda extreme 05)
Maar ik weet niet welk bevestigingspunt ik eerst los moet halen.
Waar moet ik beginnen?

ty
 
Royal Club 25-4-2010 13:42 Print reply

Posts: 60390
maakt niet uit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 25-4-2010 13:42 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


hoe stel jij hem af?

Een kromme as lijkt me niet, want het tandwiel ziet dicht bij de achterbrug en die varieert niet van lengte. Versleten lagers zou kunnen , maar daar heb ik geen ervaring mee.


Gewoon gelijkmatig opspannen en daarna kijken hoeveel speling ik heb op de ketting (1cm als hij te strak is en 2-3cm al hij losser hangt).

Ik heb dit eigenlijk altijd al een beetje gehad maar aangezien ik nu met een 125cc ga rijden heb ik schrik dat de ketting snel gaat slijten en er is gaat aflopen.
 
Vlaanderen vrij!
gulduded 25-4-2010 13:43 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
maakt niet uit


Reactie op mijn vraag?
 
Royal Club 25-4-2010 13:49 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]


Reactie op mijn vraag?


ik post er toch direct onder of wat?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
antonhonda 25-4-2010 13:51 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
Hallo,

Ik ben nu bezig me blok eronder uit te halen.(derbi senda extreme 05)
Maar ik weet niet welk bevestigingspunt ik eerst los moet halen.
Waar moet ik beginnen?

ty


gewoon alles los schoeve die hem vast houd ze moeten tog allemaal los
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 153118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 84 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved