Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 82 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 23-4-2010 18:14 Print reply

Posts: 14514
dat schorum kan hem toch niet op naam zetten.

je moet ze laten betalen, dan ga je met de kentekenplaat en papieren en dat volk naar het douanekantoor bij je in de buurt. daar zeg je dat jullie het kenteken willen omzetten naar exportkenteken. en dan wordt het daar geregeld.

maar let op met zulk volk, ze komen voor die brommert kijken. kopen m niet en de dag later is je schuur leeg
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
dittie46 23-4-2010 18:23 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat schorum kan hem toch niet op naam zetten.

je moet ze laten betalen, dan ga je met de kentekenplaat en papieren en dat volk naar het douanekantoor bij je in de buurt. daar zeg je dat jullie het kenteken willen omzetten naar exportkenteken. en dan wordt het daar geregeld.

maar let op met zulk volk, ze komen voor die brommert kijken. kopen m niet en de dag later is je schuur leeg




ik zeg gewoon dat ze hem maar bij iemand anders op naam zetten en dan er maar voor zorgen dat ze hem uitvoeren
 
frinkandellebroodje gangster worden ? even inbox
Joel_koningslust 23-4-2010 18:25 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx46
[...]




ik zeg gewoon dat ze hem maar bij iemand anders op naam zetten en dan er maar voor zorgen dat ze hem uitvoeren



en bij wie moeten ze hem dan op naam zetten? sinterklaas?

als jij het ding aan hun wilt verkopen zul je het wss ook zelf moeten gaan regelen met de douane en dergelijken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thymen 23-4-2010 18:59 Print reply
Posts: 440
mijn schroefdraad van het olieaftapgat is kapot, (am6 blok) . of iig je kunt hem niet meer strak aandraaien. de bout is heel, dus daarom heb ik de conclusie getrokken dat het schroefdraad in het blok zelf kapot is,

ben ik nu de sjaak ? of is dit op te lossen ?
 
Aprilia MX
Joel_koningslust 23-4-2010 19:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
mijn schroefdraad van het olieaftapgat is kapot, (am6 blok) . of iig je kunt hem niet meer strak aandraaien. de bout is heel, dus daarom heb ik de conclusie getrokken dat het schroefdraad in het blok zelf kapot is,

ben ik nu de sjaak ? of is dit op te lossen ?


t is maar net hoe je het ziet....

je bent de sjaak, maar het is wel te repareren.

oftewel. het kan, maar is niet gemakkelijk

ik zou er persoonlijk ff een helicoiltje in zetten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thymen 23-4-2010 19:02 Print reply
Posts: 440
en dan blijft het goed zitten ?
 
Aprilia MX
Frysk 23-4-2010 19:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
en dan blijft het goed zitten ?


10x beter als nu
 
giggitybyte
Thymen 23-4-2010 19:09 Print reply
Posts: 440
en waar fix ik een "helicoil"? en dan gaat die niet lekken?
 
Aprilia MX
antonhonda 23-4-2010 19:11 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


mijn eerste ingeving was zundapp

van de ks175 lijkt er wel veel op.
zeker weet ik het niet en ik had geen zin meer om verder te zoeken .

afbeelding



he dankje lijkt er veel op
ik ga daar op verderzoeke
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Thymen 23-4-2010 19:27 Print reply
Posts: 440
en waar fix ik een "helicoil"? en dan gaat die niet lekken?

en in welk deel van het blok zit dit schroefgat, hoe noem je die - rechtercarter of middelste ?
 
Aprilia MX
kenny77 23-4-2010 19:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
In de context van uitlaatpoort verbreden, wat word precies bedoelt met ''niet verder gaan dan 65% van de boring''? Dat je dan bijv. bij een boring van 45mm, de uitlaatpoort maximaal 29.5mm breed mag maken?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 23-4-2010 om 17:46 uur.

Dat klopt inderdaad 29.25mm breed in de cilinder, maar op de poortmap is dit iets meer.

berekening voor poortmap breedte:
0.65 (65%) -> inverse SIN(%) -> uitkomst x 180 -> uitkomst / PI -> uitkomst x ( PI x boring) -> uitkomst delen door 180.

voorbeeld.

65% bij 45mm boring

inverse SIN (0.65) -> 0.70758 x 180 -> 127.3652 / PI -> 40.5416 x (PI x 45) -> 5731.4336 / 180 = 31.8

Maar gelukkig zijn er ook programma's te vinden zodat je dit niet zelf hoeft uit te rekenen.
 
Paul de Salmiakbal 23-4-2010 19:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Dat klopt inderdaad 29.25mm breed in de cilinder, maar op de poortmap is dit iets meer.

berekening voor poortmap breedte:
0.65 (65%) -> inverse SIN(%) -> uitkomst x 180 -> uitkomst / PI -> uitkomst x ( PI x boring) -> uitkomst delen door 180.

voorbeeld.

65% bij 45mm boring

inverse SIN (0.65) -> 0.70758 x 180 -> 127.3652 / PI -> 40.5416 x (PI x 45) -> 5731.4336 / 180 = 31.8

Maar gelukkig zijn er ook programma's te vinden zodat je dit niet zelf hoeft uit te rekenen.

Ja ik had zelf al een programmaatje gevonden om de werkelijke breedte uit te rekenen :p Bedankt
 
kenny77 23-4-2010 19:49 Print reply

Posts: 29286
Zit ik me daarvoor een heel verhaal te typen.
 
Paul de Salmiakbal 23-4-2010 19:52 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zit ik me daarvoor een heel verhaal te typen.

Ja maar wat van die % van de boring wist ik nog niet, en is altijd handig om die formule te hebben Toch bedankt dus
 
Niek de Wildt 23-4-2010 20:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Dat klopt inderdaad 29.25mm breed in de cilinder, maar op de poortmap is dit iets meer.

berekening voor poortmap breedte:
0.65 (65%) -> inverse SIN(%) -> uitkomst x 180 -> uitkomst / PI -> uitkomst x ( PI x boring) -> uitkomst delen door 180.

voorbeeld.

65% bij 45mm boring

inverse SIN (0.65) -> 0.70758 x 180 -> 127.3652 / PI -> 40.5416 x (PI x 45) -> 5731.4336 / 180 = 31.8

Maar gelukkig zijn er ook programma's te vinden zodat je dit niet zelf hoeft uit te rekenen.


Kenny, het betreft hemelsbrede maten, dus niet de "bolle maat" die je over de cilinderwand meet.

Het makkelijkst deze maat te bepalen is NIET vanaf een poortmap (want dan zit je met bevels etc) maar gewoon door een strookje papier steeds korter te knippen en voor de poort te houden, totdat deze precies even breedt is.

Als het een ovale port is en je een nette ovale vorm maak en nette bevels aanbrengt en een goede kwaliteit zuiger hebt, kun je zonder problemen naar de 68% gaan.

Controleer wel eerst of je zuiger geen platte vlakken aan de zijkanten heeft waar het mengsel met een breede poort langs zou kunnen gaan.
Minimaal 2 a 3mm overlap van de zuiger aan beide zijden voor een poort.
En uiteraard kijken of het wel goed komt met de zuigerveerslotjes.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-4-2010 om 23:58 uur.
 

Dit topic is 153112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 82 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved