Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1275 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 72 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Che Spettacolo 20-4-2010 19:19 Print reply

Posts: 287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waar staat je squish op? als je niet weet wat dit is moet je het ff opzoeken in de search of google.


Ik heb geen flauw idee, waarop hij staat. Maar ik lees net even dat je een hoogte van ongeveer 0,6 mm nodig hebt, maar bij mijn owner's manual staat onder spark plug: gap 0,6 mm. dat kan toch niet als je squish al 0,6 mm moet zijn?

 
Royal Club 20-4-2010 19:24 Print reply

Posts: 60390
spark plug gap heeft niks met je squish te maken hoe kom je daar bij

0.6 kan je als minimum rekenen ja,
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Che Spettacolo 20-4-2010 19:28 Print reply

Posts: 287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
spark plug gap heeft niks met je squish te maken hoe kom je daar bij

0.6 kan je als minimum rekenen ja,


dat dacht ik al dat het daar niks mee te maken heeft.
Maar jij doelde erop dat waarschijnlijk mijn squish te klein is waardoor hij te warm word? Waarom loopt hij dan alleen vast boven de 8000 toeren?


Dit bericht is gewijzigd door Che Spettacolo op 20-4-2010 om 19:48 uur.
 
jeroenzulu 20-4-2010 19:31 Print reply
Posts: 354
is een zwarte top performance een snelle slijtvaste cilinder?
 
shirioko 20-4-2010 19:34 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
is een zwarte top performance een snelle slijtvaste cilinder?

snel? ik ga er 93 mee op de gps
slijtvast? ja
dan bedoel ik de 80cc voor am6

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 20-4-2010 om 19:34 uur.
 
jeroenzulu 20-4-2010 19:38 Print reply
Posts: 354
jah ik een 70 voor derbi blok
 
shirioko 20-4-2010 19:39 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
jah ik een 70 voor derbi blok

zal wss vergelijkbaar zijn

het lijkt of mijn cilinder hoogtoeriger is geworden
onderin heb ik lijkt het iets minder koppel dan eerst, maar hij draait nu wel met gemak hogere toeren is verder helemaal niks aan getuned ofzo
zijn mijn zuigerveren misschien versleten?

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 20-4-2010 om 19:41 uur.
 
jeffreyyy 20-4-2010 20:36 Print reply

Posts: 1634
heb spruitstuk passend gemaakt voor derbi blok, en wou ik de carb erop zetten lukt dat niet omdat de carter ervoor zit vet idioot, maargoed, hij zit er nu op maar mijn vraag is:

20mm dell'ortho carb
20mm spruitstuk
ori cilinder
ori uitlaat + begrenst ( jaaa , er komt een andere uitlaat )
luchtfilter ori
sproeier 72..

wil niet starten.
hoe krijg ik hem even gestart ? luchtschroef heb ik helemaal dicht en helemaal open gehad, bijna geen verschil... open leek hij hem wel beter te willen pakken.

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 20-4-2010 om 20:39 uur.
 
shirioko 20-4-2010 21:13 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
heb spruitstuk passend gemaakt voor derbi blok, en wou ik de carb erop zetten lukt dat niet omdat de carter ervoor zit vet idioot, maargoed, hij zit er nu op maar mijn vraag is:

20mm dell'ortho carb
20mm spruitstuk
ori cilinder
ori uitlaat + begrenst ( jaaa , er komt een andere uitlaat )
luchtfilter ori
sproeier 72..

wil niet starten.
hoe krijg ik hem even gestart ? luchtschroef heb ik helemaal dicht en helemaal open gehad, bijna geen verschil... open leek hij hem wel beter te willen pakken.

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 20-4-2010 om 20:39 uur.

sproeier 72 in een 20mm...
ik heb 19mm met ori filter en ik heb er al 110 in zitten, zou ik eerst grotere sproeier proberen
 
BenjaminDG 20-4-2010 21:24 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Che Spettacolo
[...]


dat dacht ik al dat het daar niks mee te maken heeft.
Maar jij doelde erop dat waarschijnlijk mijn squish te klein is waardoor hij te warm word? Waarom loopt hij dan alleen vast boven de 8000 toeren?


Dit bericht is gewijzigd door Che Spettacolo op 20-4-2010 om 19:48 uur.


0.6mm is idd wel een krap, 0.8-1.0 zou veiliger zijn vind ik.

Bij hogere toeren is het dbp van je zuiger hoger dan bij lagere toeren, dit is niet veel maar als ik naar jouw squish kijk is dat misschien de oorzaak dat hij vastloopt.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-4-2010 om 21:31 uur.
 
Vlaanderen vrij!
MH RX MAARTEN 20-4-2010 21:40 Print reply
Posts: 129
hallo bf'ers,

heb net een nieuwe cilinder op mijn MH RX gezet, maar loopt niet of soms. toen ik mijn bougie eruit haalde was die vochtig. dus ik dacht:
A: hij verzuipt en het is dus brandstof
B: het is koelvloeistof

dus om het zeker te weten heb ik een een aansteker bij mijn natte bougie gehouden. het brandde dus niet , dus ik verwacht dat het kvs is.

mijn vraag is het nu zeker dat het kvs is? zou het ook wat anders kunnen zijn? en zoja, kan het mijn (voet)pakking,(ik heb mijn koppakkingen al gecontroleerd, niks mis mee)? en moet ik verder dan nog iets met het blok doen(eventueel kvs erin)? ik heb voor de zekerheid de kvs er weer afgetapt uit, zodat het (als het lekt) niet verder kan lekken.


 
shirioko 20-4-2010 22:00 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
hallo bf'ers,

heb net een nieuwe cilinder op mijn MH RX gezet, maar loopt niet of soms. toen ik mijn bougie eruit haalde was die vochtig. dus ik dacht:
A: hij verzuipt en het is dus brandstof
B: het is koelvloeistof

dus om het zeker te weten heb ik een een aansteker bij mijn natte bougie gehouden. het brandde dus niet , dus ik verwacht dat het kvs is.

mijn vraag is het nu zeker dat het kvs is? zou het ook wat anders kunnen zijn? en zoja, kan het mijn (voet)pakking,(ik heb mijn koppakkingen al gecontroleerd, niks mis mee)? en moet ik verder dan nog iets met het blok doen(eventueel kvs erin)? ik heb voor de zekerheid de kvs er weer afgetapt uit, zodat het (als het lekt) niet verder kan lekken.



KVS is op waterbasis en vormt druppels, benzine is op oliebasis en vormt vlekken
 
MH RX MAARTEN 20-4-2010 22:07 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

KVS is op waterbasis en vormt druppels, benzine is op oliebasis en vormt vlekken


en benzine brand en kvs niet.
 
tsxhunter 20-4-2010 22:09 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
http://www.bromfiets...hp&parentid=4619

kunnen die in een 70cc charmo voor tsx?
cilinder is gietijzer.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 20-4-2010 om 22:08 uur.


 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
MH RX MAARTEN 20-4-2010 22:09 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
[...]


en benzine brand en kvs niet.

maar er komt ws dus wel KVS in mijn cilinder, toch?
moet ik naast pakkingen controleren/vervangen ook nog iets met blok doen?

 

Dit topic is 153040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 72 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved