bobboiten |
13-4-2010 22:13 |
 Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
past een tuono kroonplaat op RS50?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
roy110 |
13-4-2010 22:13 |
Posts: 584 |
oke dat wist ik niet dat het te maken had met de tempratuur
|
|
|
|
Royal Club |
13-4-2010 22:13 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
denk het wel.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ChielTZR |
13-4-2010 22:18 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Vastlopen heeft meer te maken met de bedrijfstemperatuur die te laag is.
Inrijden heeft nut om alle delen op elkaar in te slijten en oneffenheden weg te slijten (bv bramen in je cilinderwand wegpolijsten).
Hij kan vastlopen omdat hij nog splinternieuw maar meestal is dat omdat de motor nog niet goed op bedrijfstemperatuur is.
Vast lopen kan ook met warme motor?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
hggf |
13-4-2010 22:38 |
 Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
Kan een originele Citta snor krukas een 65cc W-poort cilinder aan??
Of moet ik er een andere krukas in zetten?
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Para24 |
13-4-2010 23:01 |
 Posts: 182 |
iemand tips voor een mooie sticker (set) voor mijn Gilera GSM? En waar ik deze kan halen?
Alvast bedankt!
|
|
|
|
Apenzoon |
13-4-2010 23:25 |
 Posts: 303 |
ontwerp er zelf 1 of laat het doen
|
|
|
|
BenjaminDG |
14-4-2010 0:05 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Vast lopen kan ook met warme motor?
Kan ook ja maar dan moet je als een mongool continue vol gas staan geven, terwijl bij een koude motor je dit veel sneller kans hebt op een vastloper.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Royal Club |
14-4-2010 0:12 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Kan ook ja maar dan moet je als een mongool continue vol gas staan geven, terwijl bij een koude motor je dit veel sneller kans hebt op een vastloper.
mijn warmlopers/vastlopers zijn tot nu toe alleen maar met warme motor geweest eerlijk gezegd.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 14-4-2010 om 0:12 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
tsxhunter |
14-4-2010 0:13 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
mijn warmlopers/vastlopers zijn tot nu toe alleen maar met warme motor geweest eerlijk gezegd.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 14-4-2010 om 0:12 uur.
mijne niet
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
BenjaminDG |
14-4-2010 0:15 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
mijn warmlopers/vastlopers zijn tot nu toe alleen maar met warme motor geweest eerlijk gezegd.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 14-4-2010 om 0:12 uur.
Ja dat kan maar ik had op het geval waar roy 110zijn brommer met een nieuwecilinder en koude motor op de rollen gezet waar het niet persé aan de nieuwe cilinder ligt dat hij vastloopt, ook zijn koude motor kan aanleiding geven tot vastloper. snap je
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
timmy16 |
14-4-2010 7:30 |
 Posts: 1178 |
Als je met een koude motor een vastloper krijgt dan heb je niet goed warmgereden, dan moet je wel volgas hebben gereden ofzo als hij nog koud is, dan zet de zuiger te snel uit en komt ie vast te zitten
|
|
Bike Me, Aprilia |
|
kroonenburg |
14-4-2010 10:03 |
 Posts: 259 |
31 km te hard buiten de bebouwde kom kost je:
210 euro.
2 maanden rijontzegging.
|
|
|
|
Saknet |
14-4-2010 12:23 |
 Posts: 10355 |
dan hier eindelijk de info over vastlopers
snelle gietijzeren cilinders moeten goed warmgereden worden om overmatige slijtage te voorkomen. meestal rijd je dan toch nog op de choke dus word de ruimte gewoon opgevuld door mengsel.
Meestal zijn originele cilinders gietijzer omdat ze onopgevoerd niet zo hoogtoerig zijn dus kan je gewoon volgas wegrijden bij koude motor probleemloos.
nicasil cilinders zijn minder gevoelig voor het niet-warmrijden.
race cilinders zijn vaak nicasil.
Meeste spontane vastlopers bij beide soort cilinders zonder waarschuwing vooraf in de zin van apart geluid, komen pas bij warme motor (overhit zelfs) door te arm mengsel en/of slechte koeling. achterstallig motorisch onderhoud even buiten beschouwing gelaten.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-4-2010 om 12:24 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
beunmike |
14-4-2010 13:15 |
 Posts: 84 |
ff heel klein vraagie dan kan ik weer verder met beunen,
als de zuiger het karter raakt kun je dan gewoon een stukje van de zuiger afvijlen (zorgen dan het mooi glad is natuurlijk)
of levert dat problemen?
|
|
beunen boven alles! |
|