Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 53 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 13-4-2010 21:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het nut ervan is dat je remklauw er op geschoven word


Ghehe, juist ja
Waarom zit die beugel dan niet direct aan je remklauw?

Ik zal wel eens een filmpje maken, dan snappen jullie miss wel wat ik bedoel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 13-4-2010 21:32 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
wat als je aan word gehouden en je heb net een nieuwe cilinder op je brommer. ze nemen je mee voor een rollerbank controllen en jij zegt rustig aan he want ik ben aan het inrijden. maar hun treken hem toch helemaal open en je cilinder is dan stuk/vastgelopen van wie is dan de schaden ?


wat denk je, van jou natuurlijk. een compleet ori brommer ook al heeft tie 0km loopt niet vast als ze em open draaien. en dan nog, net nieuwe snelle cilinder loopt ook niet vast als je hem goed gemonteerd+afgesteld hebt en het spul beetje op temperatuur is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 13-4-2010 21:32 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mastery70
[...]


liep die vast op de rollebank?

dan heb je een kans.


Bewijzen op video dat hij daadwerkelijk vastliep toen de brommer op de roller stond? Zo nee dan heb je niks.
 
Vlaanderen vrij!
Rieju_Stefan 13-4-2010 21:33 Print reply

Posts: 1146
Wat veranderd er nou aan het lopen van de motor als je de luchtschroef helemaal dicht of open zet?
 
Mastery70 13-4-2010 21:33 Print reply
Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Bewijzen op video dat hij daadwerkelijk vastliep toen de brommer op de roller stond? Zo nee dan heb je niks.


als die agent ballen heeft geeft die toe dat hij fout zat.

 
De Schout 13-4-2010 21:34 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ghehe, juist ja
Waarom zit die beugel dan niet direct aan je remklauw?

Ik zal wel eens een filmpje maken, dan snappen jullie miss wel wat ik bedoel.


het nut ervan is dat de remklauw kan 'zweven' als je twee tellen kijkt naar de werking van de rem kun je zelf ook wel bedenken waaorm dat nodig is. het hoort dus los te zitten. volgens mij zitten er zelfs rubbers tussen. (of aan een kant toch)
 
tune tweak fiddle bang bummer
der Chef 13-4-2010 21:35 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
Wat veranderd er nou aan het lopen van de motor als je de luchtschroef helemaal dicht of open zet?

Dan krijgt die of teveel of te weinig lucht waardoor die kut loopt.
 
BenjaminDG 13-4-2010 21:35 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
Wat veranderd er nou aan het lopen van de motor als je de luchtschroef helemaal dicht of open zet?


Denk na , dit regelt de hoeveelheid lucht die aan de benzine wordt toegevoegd.

dicht krijgt hij te weinig/geen lucht=> dus teveel benzine en te weinig lucht in het mengsel (hij loopt slecht, te rijk mengsel).

gelijk open krijgt hij te veel lucht=> te veel lucht en te weinig benzine in het mengsel (hij loopt ook slecht, te arm mengsel).

de truk is om de juiste hoeveeleid lucht en benzine te vinden


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 13-4-2010 21:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ghehe, juist ja
Waarom zit die beugel dan niet direct aan je remklauw?

Ik zal wel eens een filmpje maken, dan snappen jullie miss wel wat ik bedoel.

omdat het nut van een zwevende remklauw dan niet meer opgaat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielTZR 13-4-2010 21:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


het nut ervan is dat de remklauw kan 'zweven' als je twee tellen kijkt naar de werking van de rem kun je zelf ook wel bedenken waaorm dat nodig is. het hoort dus los te zitten. volgens mij zitten er zelfs rubbers tussen. (of aan een kant toch)



Aah, oke zitten idd rubbers tussen.
maar ik maak wel even een keer een filmpje ofzo, kunnen jullie zeggen wat jullie ervan vinden.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BenjaminDG 13-4-2010 21:43 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



Aah, oke zitten idd rubbers tussen.
maar ik maak wel even een keer een filmpje ofzo, kunnen jullie zeggen wat jullie ervan vinden.


Heb je er al wat vet aangedaan?

glijden ze beter
 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 13-4-2010 21:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Heb je er al wat vet aangedaan?

glijden ze beter



Beetje kopervet, van dat vieze ranzige plakkerige bruingele piskleurige kopervet.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BenjaminDG 13-4-2010 21:55 Print reply

Posts: 4605
Als de zuiger hebt aangepast aan de hand van de spoelpoorten, vergroot dan het kantelrisico?

zuiger opening aan de spoelpoorten is ongeveer 1,5 mm dieper gelegt, zijkanten is ongeveer ook 1.5mm afgenomen.

Het gaat om een zuiger voor 125cc eurocilindro.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-4-2010 om 21:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
roy110 13-4-2010 22:07 Print reply
Posts: 584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


wat denk je, van jou natuurlijk. een compleet ori brommer ook al heeft tie 0km loopt niet vast als ze em open draaien. en dan nog, net nieuwe snelle cilinder loopt ook niet vast als je hem goed gemonteerd+afgesteld hebt en het spul beetje op temperatuur is.


hoe kan jij nouw een cilinder goed afstellen als ie 0 km heeft gelopen

en wat nouw als ik een hele snelle nieuwe cilinder heb en achter tantwiel 70 ofzo. en rij gewoon netjes 45 en hun trekken hem dan open heb ik wel de kans dat ie stuk gaat of niet? je moet niet voor niks inrijden
 
BenjaminDG 13-4-2010 22:11 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
[...]


hoe kan jij nouw een cilinder goed afstellen als ie 0 km heeft gelopen

en wat nouw als ik een hele snelle nieuwe cilinder heb en achter tantwiel 70 ofzo. en rij gewoon netjes 45 en hun trekken hem dan open heb ik wel de kans dat ie stuk gaat of niet? je moet niet voor niks inrijden


Vastlopen heeft meer te maken met de bedrijfstemperatuur die te laag is.

Inrijden heeft nut om alle delen op elkaar in te slijten en oneffenheden weg te slijten (bv bramen in je cilinderwand wegpolijsten).
Hij kan vastlopen omdat hij nog splinternieuw maar meestal is dat omdat de motor nog niet goed op bedrijfstemperatuur is.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 152968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 53 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved