Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 23 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johannes999 5-4-2010 15:17 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Ik maak altijd eerst mijn ketting schoon met WD40.
Goed inspuiten, even in laten trekken dan met een oude doek alle vuil en WD40 er af halen.

Dan spuit ik hem in met ketting spray van Eurol, en dan weer met een andere oude doek de resten er af halen zodat daar geen vuil aan blijft plakken.

En waar het te koop is geen idee, want ik heb een keer een treetje met 12 van die spuitbussen bij een loterij gewonnen.


lol leuke prijs

Ik kook mijn ketting uit in ketting vet(old school ). Ik moet hem ongeveer 1x in de 4 weken uitkoken. En spannen ook ongeveer zoiets.
 
Als ge hte nie wit, kunde het altaai nog behaange
Tomez 5-4-2010 15:29 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Ik wil mijn balans as verwijderen bij mijn senda omdat hij behoorlijk trilt. Alleen ik krijg de twee helften niet van elkaar... heb de koppeling en alles eruit gehaald. bouten zijn ook los. Iemand een idee waar het aan kan liggen?



Bedoel je de helften van je carter?
Misschien door een pakking vastgeplakt, even laten schrikken met een paar (niet al te harde) tikken met een nylon of houten hamer wil misschien wel helpen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
tosser 5-4-2010 15:49 Print reply
Posts: 393
hoi,

ik heb mijn suzuki tsx weer in elkaar gezet. nu loopt hij weer alleen ik heb alleen de 1e versnelling en de "vrij".
ook schiet hij niet zo mooi terug en blijft de pook in die stand hangen.
dus ik kan alleen in zijn 1 rijden en overschakelen heeft geen zin want dat trap ik hem in zijn "vrij"
de schakelvorken en schakelwals zitten naar mijn idee goed.

weet iemand het probleem?
 
Maup 5-4-2010 17:23 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Ik wil mijn balans as verwijderen bij mijn senda omdat hij behoorlijk trilt. Alleen ik krijg de twee helften niet van elkaar... heb de koppeling en alles eruit gehaald. bouten zijn ook los. Iemand een idee waar het aan kan liggen?



Ehh, balansas is toch juist TEGEN het trillen?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
shirioko 5-4-2010 17:45 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]


Ehh, balansas is toch juist TEGEN het trillen?

idd, dan zou ik hem eerst op tijd proberen te zetten, als je hem er uit haalt scheelt het wat gewicht maar dan gaat hij pas echt trillen
 
Maup 5-4-2010 19:43 Print reply

Posts: 4353
Wanneer je een brommer koopt met kromme voorvork, is de kans dan groot dat ook het frame of het balhoofd krom is?
Ofwel: brommer kopen voor een zacht prijsje en nieuwe voorvork erin of liever laten staan?
Het gaat hierbij om een aprilia rs uit 2005.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- Han - 5-4-2010 20:07 Print reply

Posts: 9667
wat brengt een honda mtx R2 voorvork inclusief voorwiel en schijf nog op tegenwoordig? (zonder remklauw)
 
<10.000 posts
- Han - 5-4-2010 20:54 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Wanneer je een brommer koopt met kromme voorvork, is de kans dan groot dat ook het frame of het balhoofd krom is?
Ofwel: brommer kopen voor een zacht prijsje en nieuwe voorvork erin of liever laten staan?
Het gaat hierbij om een aprilia rs uit 2005.


ligt eraan. Meestal bij een dunne voorvork hoeft het frameniet krom te zijn. Maar als het een dikkere vork is dan zal de rest ook wel krom zijn. (Is het zon derbi gpr eigenlijk?). Denk dat frame dan ook krom is. Maja dat zal je echt moeten kijken, goed opletten op deuken en scheuren enzo
 
<10.000 posts
Maup 5-4-2010 21:02 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


ligt eraan. Meestal bij een dunne voorvork hoeft het frameniet krom te zijn. Maar als het een dikkere vork is dan zal de rest ook wel krom zijn. (Is het zon derbi gpr eigenlijk?). Denk dat frame dan ook krom is. Maja dat zal je echt moeten kijken, goed opletten op deuken en scheuren enzo

Nope niet zo'n derbi gpr achtige rs. Das een nieuwere.
Het is een rs nm. zo een dus:
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Henk-88 5-4-2010 21:13 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Wanneer je een brommer koopt met kromme voorvork, is de kans dan groot dat ook het frame of het balhoofd krom is?



Om te bepalen hoe groot de kans is, missen er veel gegevens.

Of de kans er is: ja dûh.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
- Han - 5-4-2010 21:14 Print reply

Posts: 9667
hmm die hebben nog best dunne vorkjes.

Ik zou goed kijken! Ik weet niet voor wat voor prijs dat je hem dan hebt maar ik zou niet meer als 500 betalen (dat is eigenlijk al teveel)
 
<10.000 posts
- Han - 5-4-2010 21:19 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Ik wil mijn balans as verwijderen bij mijn senda omdat hij behoorlijk trilt. Alleen ik krijg de twee helften niet van elkaar... heb de koppeling en alles eruit gehaald. bouten zijn ook los. Iemand een idee waar het aan kan liggen?



een senda heeft geen balansas. Een gpr heeft die wel.

Tis ooit k*t om zon carter uit elkaar te krijgen. Ze zitten wel eens ooit vast.
 
<10.000 posts
Tim-gpr99 5-4-2010 22:27 Print reply

Posts: 841
hee, ik heb even een vraag voor een vriend van me.
Hij heeft een TZR met een Fasmem Duo Carbon. Leuk uitlaatje, maakt niet te veel lawaai en heeft leuke powerband. Hij trekt ook wel lekker op en wil ook nog wel voorbij de 12 (alleen dat doet die gast zelf ofcourse niet graag)trekken. Hij loopt nu ongeveer 80-85 op de teller. Hij moet toch veel harder kunnen? En zijn vertanding is niet te licht, want in zn 5 gaat hij 80 maar dan zit hij in het rode gebied, en in zn 6 valt hij weer iets terug...

een vriend van me zn RS gaat met metrakit sp pijpje 100-105 zoeits met topsnelheidvertanding, en ging met originele uitlaat toch 90... hoe kan het dat hij niet zo hard gaat? Hij is helemaal goed afgesteld verder en trekt ook gewoon goed op. Prop is eruit, maar de katalysator heeft zn vader er wel aan gelast omdat anders de computer in de war zou raken? of kan hij deze er gewoon afhalen? Want hij wil toch nog wat harder gaan....

Groeten Tim.
 
GPR50 '99 streetfightert
roy-mtx-sh 5-4-2010 22:35 Print reply
Posts: 97
Hallo ik heb een vraagje
ik heb een honda mtx sh

helemaal orgineel en ik wil een andere uitlaat er op zetten
heb zitten kijken zag er wel wat ik wil gewoon een bovenlangse uitlaat wat voor adviseren jullie me ik zag zelf een paar verschillende een normaale onbegrenst en een promo
welke is het best?
 
ChielTZR 5-4-2010 22:39 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
hee, ik heb even een vraag voor een vriend van me.
Hij heeft een TZR met een Fasmem Duo Carbon. Leuk uitlaatje, maakt niet te veel lawaai en heeft leuke powerband. Hij trekt ook wel lekker op en wil ook nog wel voorbij de 12 (alleen dat doet die gast zelf ofcourse niet graag)trekken. Hij loopt nu ongeveer 80-85 op de teller. Hij moet toch veel harder kunnen? En zijn vertanding is niet te licht, want in zn 5 gaat hij 80 maar dan zit hij in het rode gebied, en in zn 6 valt hij weer iets terug...

een vriend van me zn RS gaat met metrakit sp pijpje 100-105 zoeits met topsnelheidvertanding, en ging met originele uitlaat toch 90... hoe kan het dat hij niet zo hard gaat? Hij is helemaal goed afgesteld verder en trekt ook gewoon goed op. Prop is eruit, maar de katalysator heeft zn vader er wel aan gelast omdat anders de computer in de war zou raken? of kan hij deze er gewoon afhalen? Want hij wil toch nog wat harder gaan....

Groeten Tim.


Computer in de war?

de katalysator kan er gewoon uit hoor. en mischien is de tzr iets te zwaar vertand als hij in de 6 terug valt.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 152827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved