RubenMTX |
30-5-2010 19:26 |
 Posts: 558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
En erin door door te slaan met een moker?
hoonbeurtje is wel een goed idee. dan koop ik me zuiger wel gelijk bij dezelfde man die het hoont en hij heeft vast ook pakkingen, Misschien kan hij zelfs hem nog een beetje opvoeren, hier in het dorp hebben we namelijk een man die dat heel goed kan, (onder de kreidlerliefhebbers wel bekend als kees v leeuwen)
Erin doen gewoon duwen tot je hem niet verder krijgt, en dan voorzichtig tikken ja  Je wil natuurlijk niet de nieuwe keering gelijk kapot slaan.
Als je zo iemand kent is natuurlijk helemaal handig  Dan wil ie misschien tegen een vriendenprijsje nog wel wat voor je regelen..
|
|
|
|
ts50xk |
30-5-2010 19:56 |
 Posts: 111 |
hey
wat moet je alemaal weg halen om bij de oliekeerring van het krukas te komen het gaat om en blok van en tsx hep het blok nog nooit eerder open gehad van daar de vraag
|
|
|
|
stijn tip |
30-5-2010 20:02 |
 Posts: 155 |
wat is de grootste brommer eigenlijk?
|
|
|
|
mestyle |
30-5-2010 20:02 |
Posts: 630 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50xk
hey
wat moet je alemaal weg halen om bij de oliekeerring van het krukas te komen het gaat om en blok van en tsx hep het blok nog nooit eerder open gehad van daar de vraag
de keering aan de kant van je ontsteking of van de koppeling?
als het aan de kant van de koppeling is moet je hele blok los
ontsteking is dan moet de kap er af vliegwiel en dan kan je erbij
|
|
|
|
ts50xk |
30-5-2010 20:05 |
 Posts: 111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
[...]
de keering aan de kant van je ontsteking of van de koppeling?
als het aan de kant van de koppeling is moet je hele blok los
ontsteking is dan moet de kap er af vliegwiel en dan kan je erbij
ja ik weet eiglijk niet welke keerring lek is dus dat worde denk ik het hele blok er uit halen
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
30-5-2010 20:10 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50xk
[...]
ja ik weet eiglijk niet welke keerring lek is dus dat worde denk ik het hele blok er uit halen
Als de keerring aan je ontstekingskant lek is trekt ie valse lucht daar, en als de keerring bij de koppelingskant lek is trekt ie daar blokolie langs.
|
|
|
|
ts50xk |
30-5-2010 20:24 |
 Posts: 111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Als de keerring aan je ontstekingskant lek is trekt ie valse lucht daar, en als de keerring bij de koppelingskant lek is trekt ie daar blokolie langs.
oke dan ga ik maar beiden vervangen want hij verbrand versnellingsbakolie en hij stotterd als en gek
Dit bericht is gewijzigd door ts50xk op 30-5-2010 om 20:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ts50xk op 30-5-2010 om 20:25 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
30-5-2010 22:35 |
 Posts: 29286 |
ik was vanmiddag met een yz80 cilinder'tje bezig (oud ding '79).
Het blokje komt onder mijn weg dt'tje, nu was ik een beetje de spoelpoorten netjes aan het maken en de spijltjes wat vloeiender maken.
Maargoed dat doet er niet zo veel toe, ik was me zo aan het vermaken dat ik wel zin had om aux poorten te maken.
Maar door de geringe ruimte (opzich is er wel ruimte , maar ik wil niet de cilinderbus versmallen want dan kan ik niet meer zo ver laten opboren).
Nu was ik aan het kijken ik kan ze dan maar 3mm breed maken , maar wel 10~12mm hoog.
Dus niet echt groot, met een normale diameter zou dit uit komen op een dia van 6mm rond.
Dan kom ik op de zelfde opp uit.
Zou het nog nuttig zijn om die erin te maken of is de doorgang zo smal dat het eigenlijk niks oplevert?
Wie deelt zijn menig hierover?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
JB1 |
30-5-2010 22:39 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik was vanmiddag met een yz80 cilinder'tje bezig (oud ding '79).
Het blokje komt onder mijn weg dt'tje, nu was ik een beetje de spoelpoorten netjes aan het maken en de spijltjes wat vloeiender maken.
Maargoed dat doet er niet zo veel toe, ik was me zo aan het vermaken dat ik wel zin had om aux poorten te maken.
Maar door de geringe ruimte (opzich is er wel ruimte , maar ik wil niet de cilinderbus versmallen want dan kan ik niet meer zo ver laten opboren).
Nu was ik aan het kijken ik kan ze dan maar 3mm breed maken , maar wel 10~12mm hoog.
Dus niet echt groot, met een normale diameter zou dit uit komen op een dia van 6mm rond.
Dan kom ik op de zelfde opp uit.
Zou het nog nuttig zijn om die erin te maken of is de doorgang zo smal dat het eigenlijk niks oplevert?
Wie deelt zijn menig hierover?
Alvast bedankt.
Is het het risico waard?
Wat trek je er meer uit?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
30-5-2010 22:41 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
30-5-2010 22:49 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stijn tip
wat is de grootste brommer eigenlijk?
aprilia tuareg

fantic cabalerro
dat zijn wel best forse brommers..
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-5-2010 om 22:49 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
De Schout |
30-5-2010 22:51 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik was vanmiddag met een yz80 cilinder'tje bezig (oud ding '79).
Het blokje komt onder mijn weg dt'tje, nu was ik een beetje de spoelpoorten netjes aan het maken en de spijltjes wat vloeiender maken.
Maargoed dat doet er niet zo veel toe, ik was me zo aan het vermaken dat ik wel zin had om aux poorten te maken.
Maar door de geringe ruimte (opzich is er wel ruimte , maar ik wil niet de cilinderbus versmallen want dan kan ik niet meer zo ver laten opboren).
Nu was ik aan het kijken ik kan ze dan maar 3mm breed maken , maar wel 10~12mm hoog.
Dus niet echt groot, met een normale diameter zou dit uit komen op een dia van 6mm rond.
Dan kom ik op de zelfde opp uit.
Zou het nog nuttig zijn om die erin te maken of is de doorgang zo smal dat het eigenlijk niks oplevert?
Wie deelt zijn menig hierover?
Alvast bedankt.
opp is niet alles. voor stromingsweerstand heb je zoiets als de 'hydraulische diameter' moet wel iets te vinden zijn met google. dan maar eens kijken wat voor 'referentie' diameter er uit komt. wss gaan de poortjes weinig doen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
30-5-2010 22:58 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
opp is niet alles. voor stromingsweerstand heb je zoiets als de 'hydraulische diameter' moet wel iets te vinden zijn met google. dan maar eens kijken wat voor 'referentie' diameter er uit komt. wss gaan de poortjes weinig doen.
Ik ga het bekijken, bedankt voor je mening alvast.
Edit: dan kom ik op een doorlaat van 4.615mm uit met een forumle en de handberekening en een programma 5mm.
Ongeveer het zelfde, waarschijnlijk ronden dat programma naar boven af.
Maar dan wordt de doorlaat inderdaad niet echt de moeite waard.
In ieder geval bedankt en ik ben weer een stukje wijzer!
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2010 om 23:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2010 om 23:20 uur.
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
30-5-2010 23:19 |
 Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
aprilia tuareg
afbeelding
fantic cabalerro
afbeelding
dat zijn wel best forse brommers..
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-5-2010 om 22:49 uur.
touareg is echt huge ja, bijna beetje formaatje XT Tenere... En GSM is ook best hoog opzich.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
mrgforce |
30-5-2010 23:34 |
 Posts: 572 |
Heb nu een originele mtx80 uitlaat dr onder liggen met 110cc athena, nu ben ik aan het afstellen, alleen ben al 28 maten omhoog gegaan, en krijg het nog niet lekker. lastige gas reactie en valt uit enz... als ik de FAQ lees komt eruit dat ik een te kleine spoeier heb. heb ook geen valse lucht... moet ik dan gewoon door blijven gaan met omhoog gaan? zit nu op 158 met een 28 mm mrd carb.)
|
|
|
|