Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1255 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 182 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 30-5-2010 15:07 Print reply
Posts: 602
Omdat ik nog een setje keerringen voor een derbi normale voorvork heb liggen, en nu rijd met een up side down voorvork, vroeg ik me af of hier gewoon dezelfde keerringen in gaan?
 
De Schout 30-5-2010 15:14 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BromfreakNSR
hallo beste bf-ers, hoe hard zal ik gaan met een stdd honda Nsr50 is nooit aan gesleuteld .. heeft een GE2 cilinder.. gaat nu 60. hoe hard zal ik gaan als ik er een technigas onder monteerd of een proma?

Gr.


zeker dat er nooit aan is gesleuteld?

dan heb je 2 opties: je hebt 4 bak en duitse ge2, dan zal er niet veel meer inzitten dan 65km/h.

optie2: je hebt 6-bak en dus belgische ge2. ding ontgrenzen(plaatje tussen carb en spruitstuk weghalen en de begrenzing uit de uitlaat), dan loopt het 90km/h ongeveer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
De Schout 30-5-2010 15:15 Print reply
Posts: 5327

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
[...]

ok tnx, ja ik bedoel de lagers van de versnellings bak


gewoon heel t spul in de oven op 150 graden werkt ook prima.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BromfreakNSR 30-5-2010 15:21 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


zeker dat er nooit aan is gesleuteld?

dan heb je 2 opties: je hebt 4 bak en duitse ge2, dan zal er niet veel meer inzitten dan 65km/h.

optie2: je hebt 6-bak en dus belgische ge2. ding ontgrenzen(plaatje tussen carb en spruitstuk weghalen en de begrenzing uit de uitlaat), dan loopt het 90km/h ongeveer.



het is een 6-bak maar ik wil hem ongv 70 laten lopen ivm politie
 
Joel_koningslust 30-5-2010 15:44 Print reply

Posts: 14514
nee natuurlijk niet

oh... was @ds-sm-apple

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-5-2010 om 15:45 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mrgforce 30-5-2010 16:19 Print reply

Posts: 572
Heb nu een originele mtx80 uitlaat dr onder liggen met 110cc athena, nu ben ik aan het afstellen, alleen ben al 28 maten omhoog gegaan, en krijg het nog niet lekker. lastige gas reactie en valt uit enz... als ik de FAQ lees komt eruit dat ik een te kleine spoeier heb. heb ook geen valse lucht... moet ik dan gewoon door blijven gaan met omhoog gaan? zit nu op 158 met een 28 mm mrd carb.)
 
puch dexter 30-5-2010 16:22 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


gewoon heel t spul in de oven op 150 graden werkt ook prima.

tis er al uit met verf fohn gedaan
 
Kai. 30-5-2010 16:31 Print reply

Posts: 721
heb een probleem, mijn simson schwalbe loopt niet goed, met aanlopen start hij wel, en dan flink gas houden blijft hij ook lopen en dan zakt hij weg bluurrppp. Hij ploft ook soms op de uitlaat, heb vandaag de carburateur goed schoongemaakt en nageken. Wie weet het?
 
nieuwe vonkjes gekocht
jr customs 30-5-2010 17:02 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kai.
heb een probleem, mijn simson schwalbe loopt niet goed, met aanlopen start hij wel, en dan flink gas houden blijft hij ook lopen en dan zakt hij weg bluurrppp. Hij ploft ook soms op de uitlaat, heb vandaag de carburateur goed schoongemaakt en nageken. Wie weet het?


waarschijnlijk is je bougie niet goed, die vervangen als het dan nog niet goed is ontsteking afstellen en kijken of hij vonkt tusssen de punten, zo ja condesator vervangen.
 
Kai. 30-5-2010 17:16 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


waarschijnlijk is je bougie niet goed, die vervangen als het dan nog niet goed is ontsteking afstellen en kijken of hij vonkt tusssen de punten, zo ja condesator vervangen.


bougie is net vervangen en doet het nog goed. Onsteking staat goed, want hij heeft hte altijd goed gedaan. Is het niet de bobine? En wat doet een condensator ok al weer precies?
 
nieuwe vonkjes gekocht
jr customs 30-5-2010 17:52 Print reply

Posts: 1057
condesator zorgt dat hij niet vonkt tussen de punten simpelgezegd bobine kan het ook zijn maar ik zou eerst een kijken of hij vonkt tussen de puneten aangezien dat meestal goedkoper is als een nieuwe bobine.
 
WestlandMB 30-5-2010 18:14 Print reply

Posts: 1338
nu het bijna vakantie is, ga ik wat onderhoud plegen aan me honda mb,
zo komt er een nieuwe zuiger in van meteor, 45mm tenminste ik heb 70cc, maar om toch zeker te zijn dat ik geen overmaat nodig hebt wil ik eerst even opmeten, want ik heb geen idee of hij ooit gehoont is.
Iemand tips om dit te kunnen meten?

deze zuiger wil ik kopen bij motoimport, omdat ze lekker veel hebben deze is het:


lijkt mij niet verkeerd, of raden jullie iets anders aan?

EDIT:

Ik zit ook te denken om mijn standaardluchtfilter te vervangen door een ander filter, zoals en powerfilter, (liefst dan nog wel een schuimfilter) dit omdat de aanzuigrubbers van slechte kwaliteit zijn, en om de haverklap schuren, vooral als je nog aan het afstellen bent, wat raden jullie mij aan voor filter?

Daarnaast heb ik ook last van een lekkende kering bij me versnellingspook, kan ik deze met een tang eruit knijpen en gewoon een nieuwe met een hamer erin slaan of is er een bepaalde techniek voor?

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 30-5-2010 om 18:18 uur.
 
RubenMTX 30-5-2010 18:27 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
nu het bijna vakantie is, ga ik wat onderhoud plegen aan me honda mb,
zo komt er een nieuwe zuiger in van meteor, 45mm tenminste ik heb 70cc, maar om toch zeker te zijn dat ik geen overmaat nodig hebt wil ik eerst even opmeten, want ik heb geen idee of hij ooit gehoont is.
Iemand tips om dit te kunnen meten?

deze zuiger wil ik kopen bij motoimport, omdat ze lekker veel hebben deze is het:
afbeelding

lijkt mij niet verkeerd, of raden jullie iets anders aan?

EDIT:

Ik zit ook te denken om mijn standaardluchtfilter te vervangen door een ander filter, zoals en powerfilter, (liefst dan nog wel een schuimfilter) dit omdat de aanzuigrubbers van slechte kwaliteit zijn, en om de haverklap schuren, vooral als je nog aan het afstellen bent, wat raden jullie mij aan voor filter?

Daarnaast heb ik ook last van een lekkende kering bij me versnellingspook, kan ik deze met een tang eruit knijpen en gewoon een nieuwe met een hamer erin slaan of is er een bepaalde techniek voor?

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 30-5-2010 om 18:18 uur.


Als je er dan toch een nieuwe zuiger in doet, zou ik gelijk een hoonbeurtje doen, en dan een overmaat zuiger kopen.

Als je een powerfilter neemt, iig een schuimfilter nemen, twinair bv. Die anderen laten gewoon allemaal zand en stof door blijkbaar.

En een keerring krijg je eruit door er een schroef in te draaien en dan heel hard aan die schroef te trekken
 
WestlandMB 30-5-2010 18:30 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]


Als je er dan toch een nieuwe zuiger in doet, zou ik gelijk een hoonbeurtje doen, en dan een overmaat zuiger kopen.

Als je een powerfilter neemt, iig een schuimfilter nemen, twinair bv. Die anderen laten gewoon allemaal zand en stof door blijkbaar.

En een keerring krijg je eruit door er een schroef in te draaien en dan heel hard aan die schroef te trekken


En erin door door te slaan met een moker?

hoonbeurtje is wel een goed idee. dan koop ik me zuiger wel gelijk bij dezelfde man die het hoont en hij heeft vast ook pakkingen, Misschien kan hij zelfs hem nog een beetje opvoeren, hier in het dorp hebben we namelijk een man die dat heel goed kan, (onder de kreidlerliefhebbers wel bekend als kees v leeuwen)
 
jeroentjen13 30-5-2010 18:42 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
hallo
hoe hard is een distributieketting ongeveer gespannen?
ik vind dat mijne namelijk nogal los ligt...

en mag er speling radiale speling op zitten?

filmpje

Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 30-5-2010 om 14:23 uur.


 

Dit topic is 152836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 182 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved