Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 165 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 24-5-2010 16:01 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
lospersen en enkel bigend vervangen is ook mogelijk


Maar dit is niet gebruikelijk? Ik hoor hier namelijk erg weinig over.
 
If you can't dodge it, ram it.
Joel_koningslust 24-5-2010 16:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Maar dit is niet gebruikelijk? Ik hoor hier namelijk erg weinig over.


nou... het is vrij specialistisch ( lees: duur ) werk. dus vaak is een nieuwe krukas goedkoper dan een nieuw bigend te plaatsen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 24-5-2010 16:22 Print reply

Posts: 29286
voor mijn dt80 krukas was het 85 euro.

daarvoor werden de draden weer recht gemaakt en opgeschoond, de roest van de wangen afgehaald.
en nieuw bigend lager, drijfstang en small end lager. (alles van prox)
En dan weer in elkaar gezet en weer uitgelijnd.
 
RBN 24-5-2010 16:43 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
suzuki er van mijn zus draait al jaren 11500 toeren, zonder een centje pijn.

originele 50cc van suzuki (wel snelle zoals in belgie werd geleverd)

Maar het onderblok kan dat makkelijk aan.

hoezo zou die dan vast lopen volgens jou??


ok.

vastlopen kan natuurlijk komen door teveel hitte / wrijving. En dat rode gebied staat er natuurlijk niet voor niks.

Ik dacht dat het verstandig zou zijn om nog iets onder de 9000 te blijven
 
rik hulkenberg 24-5-2010 16:49 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


ok.

vastlopen kan natuurlijk komen door teveel hitte / wrijving. En dat rode gebied staat er natuurlijk niet voor niks.

Ik dacht dat het verstandig zou zijn om nog iets onder de 9000 te blijven

ligt maar net aan wat voor cilinder je hebt.
Mijn mb begint het rode gebied bij de 10000toeren
Maar dat red die orginele cilinder bij lange na niet.
Het maximum aantal toeren merk je vanzelf wel.
 
Drumsan 24-5-2010 17:31 Print reply

Posts: 1223
K zou met standaard spullen iig niet boven die 10.000 zitten.
Daarboven slijten de krukaslagers, krukas en zuiger heel erg.
9000 vind ik zelf al genoeg voor een ori brommer (en dat is vaak ook rond ori ontgrensd)

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 24-5-2010 om 17:32 uur.
 
Pixl 24-5-2010 17:35 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
K zou met standaard spullen iig niet boven die 10.000 zitten.
Daarboven slijten de krukaslagers, krukas en zuiger heel erg.
9000 vind ik zelf al genoeg voor een ori brommer (en dat is vaak ook rond ori ontgrensd)

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 24-5-2010 om 17:32 uur.


Achja, af en toe eens bloklagers e.d. vervangen moet je toch wel. Zelfde geld voor een zuiger (hoewel je die vaker moet vervangen) Als je 't geld neer wil leggen om eens in de zoveel tijd de lagers te laten vervangen moet je niet moeilijk doen
 
So fuckin' what!?
rensss 24-5-2010 17:42 Print reply

Posts: 1110
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: rensss
hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn Puch maxi heeft een grote onderhoudsbeurt gekregen. Nieuw schroefdraad in cilinderkop nieuwe koppaking. Ik heb de caberateur goed schoongemaakt. Ik heb de contactpunten afgesteld.
Nieuwe bougie en bobine. Alleen hij start maar niet. Wat heb ik verkeerd gedaan??
--------------------------------------------------------------------------------


Heb je compressie, vonkt hij en krijgt hij benzine?

Ja, of niet natuurlijk...

rik hulkenberg 24-5-2010 15:04


Ik heb compressie hij vonkt niet, hij krijgt wel benzine.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
gulduded 24-5-2010 18:18 Print reply

Posts: 372
Kan iemand mij de afmetingen vertellen van dit agip stickertje op de achterbrug?
En waar ik hem kan bestellen op internet?

http://www.arpem.com...imited-edition-l.jpg

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 24-5-2010 om 18:33 uur.
 
Tim-gpr99 24-5-2010 18:22 Print reply

Posts: 841
Maar wat als je nou een hoogtoerig beestje hebt wat niet erg trekt? Mijn derbi met dr70 heeft powerband van 9500-12000 met metrakit rk ... Kan dat wel heel blijven met ori krukas?
 
GPR50 '99 streetfightert
kenny77 24-5-2010 18:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


ok.

vastlopen kan natuurlijk komen door teveel hitte / wrijving. En dat rode gebied staat er natuurlijk niet voor niks.

Ik dacht dat het verstandig zou zijn om nog iets onder de 9000 te blijven


Naar het rode gebied zou ik niet naar kijken.

Maargoed, dat ben ik dan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
K zou met standaard spullen iig niet boven die 10.000 zitten.
Daarboven slijten de krukaslagers, krukas en zuiger heel erg.
9000 vind ik zelf al genoeg voor een ori brommer (en dat is vaak ook rond ori ontgrensd)

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 24-5-2010 om 17:32 uur.


Als je niet wilt dat je lagers slijten dan kan je beter helemaal origineel gaan rijden.

of die dingen nu 3000 km eerder of later zijn versleten maakt ook niks uit.
 
Maup 24-5-2010 18:42 Print reply

Posts: 4353
Ik wil een grotere radiateur op m'n arola, want dit std ding van een zip is echt drie keer ruk. (ding word ook te warm voor het mooie)

Maar nou kreeg ik van Royal Club de tip om een rad van een 125 racertje te zoeken. Helaas zijn die toch zo'n twee keer zo duur als een rad van een kleine auto.

De vraag: is een radiateur van een kleine auto dikke overkill op een std scooterblokje of niet?
Ding heeft wel vrij weinig koelwind doordat er een bumper voor zit.


Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-5-2010 om 18:43 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
mestyle 24-5-2010 19:15 Print reply
Posts: 630
kan ik de kickstart deksel bij een tsx er zou afhalen of moet het blok er dan uit?
 
tjeerdie 24-5-2010 19:16 Print reply

Posts: 251
kan eraf zonder blok er uit te halen, maar als ik het goed heb moet je de hele koppelingsdeksel er wel af halen.

Gewoon ff je olie aftappen
 
Royal Club 24-5-2010 19:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Ik wil een grotere radiateur op m'n arola, want dit std ding van een zip is echt drie keer ruk. (ding word ook te warm voor het mooie)

Maar nou kreeg ik van Royal Club de tip om een rad van een 125 racertje te zoeken. Helaas zijn die toch zo'n twee keer zo duur als een rad van een kleine auto.

De vraag: is een radiateur van een kleine auto dikke overkill op een std scooterblokje of niet?
Ding heeft wel vrij weinig koelwind doordat er een bumper voor zit.


Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-5-2010 om 18:43 uur.


gast, wat klets je

http://link.marktplaats.nl/345710962
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 152901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 165 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved