Paul de Salmiakbal |
4-4-2010 12:47 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet Hoe kan je dat eenvoudig checken? Ik had begrepen dat je daar speciale apparatuur voor nodig hebt
Verder heb ik geen gegevens over hoe de ontsteking zou moeten staan...
Naja ik neem aan dat je contactpunten ontsteking hebt. Je moet het uiteinde van een schuifmaat in je cilinder steken en dan aan het vliegwiel draaien totdat de zuiger een aantal keer langs het bdp is geweest. Dan lees je een waarde af, stel die is 30mm. dan voeg je ongeveer 1 mm daarbij op, en stop je hem weer in je cilinder.
Dan ga je weer draaien aan je vliegiel, totdat de zuiger de schuifmaat raakt, dan moeten de contactpunten OPEN gaan. Als dit op het verkeerde moment gebeurd kun je dat afstellen mbv de grondplaat te draaien.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 4-4-2010 om 12:48 uur.
|
|
|
|
Dylan_B |
4-4-2010 12:50 |
 Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Wat schiet in de uitlaat???
Exact dezelfde vraag is de afgelopen paar dagen al tig keer voorbij gekomen. Beter zoek je eerst ff en kijk je wat daar voor oplossingen zijn gegeven
hij blaast soms ze maar uit de uitlaat soms af en toe een knalletje.
maar aanslaan doet hij niet?
ik zal het forum dan even door spitten als je zegt dat deze vraag al in een paar dagen tig x voorbij is gekomen.
Mvg Dylan_B
|
|
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt... |
|
Tomez |
4-4-2010 13:03 |
 Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Naja ik neem aan dat je contactpunten ontsteking hebt. Je moet het uiteinde van een schuifmaat in je cilinder steken en dan aan het vliegwiel draaien totdat de zuiger een aantal keer langs het bdp is geweest. Dan lees je een waarde af, stel die is 30mm. dan voeg je ongeveer 1 mm daarbij op, en stop je hem weer in je cilinder.
Dan ga je weer draaien aan je vliegiel, totdat de zuiger de schuifmaat raakt, dan moeten de contactpunten OPEN gaan. Als dit op het verkeerde moment gebeurd kun je dat afstellen mbv de grondplaat te draaien.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 4-4-2010 om 12:48 uur.
Okee ik zal even gaan kijken zo. Ik ben niet echt ervaren met het ontstekingsgebeuren, maar moet je hele vliegwiel eraf om je grondplaat te kunnen stellen of niet?? Thanks voor de tips trouwens
EDIT: Heb zelf ff gegoogled, ik ga het ff proberen allemaal
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 4-4-2010 om 13:09 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
roy110 |
4-4-2010 13:03 |
Posts: 584 |
ik heb het ook gehad toen ik me brommer aan moest rennen hoorde je af en toe een knal dit kan komen door je afstellen want toen ik hem had afgesteld was het bij mijn voorbij
|
|
|
|
BramRoemaat |
4-4-2010 13:19 |
 Posts: 510 |
Wie weet de maten van het achtwiellager van een Yamaha DT50R van 2004?
|
|
|
|
Tomez |
4-4-2010 13:49 |
 Posts: 265 |
Ik heb mijn ontsteking gecheckt.
Het BDP is 22mm vanaf het bougiegat
De contactpuntjes gaan open als de zuiger 25mm vanaf het bougiegat staat
Ik weet de exacte waarde niet van de afstand die de voorontsteking moet bedragen, maar 3mm lijkt mij een beetje veel niet?
Zal ik er wijs aan doen de ontsteking op ongeveer 1mm af te stellen?
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 4-4-2010 om 13:55 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
XDr4g0nX |
4-4-2010 13:53 |
 Posts: 3526 |
Ik zit te denken om mijn originele 4-kleps membraan te vervangen met:
Een 4-kleps "merkloos" carbon van 30 euro
Of een 4-kleps carbon van Malossi voor 40 euro
De reden dat ik niet naar een 6-kleps kijk is omdat ik een originele luchtfilterbox heb, en met dat membraan heb je een ophoogblokje nodig waardoor mijn box niet meer aangesloten kan worden op mijn carb
Want welke van de 2 membranen is er beter voor een Honda NSR met 50cc snel en een 18mm Keihin?
Of is het ook al heb je dan een ophoogblokje nodig om een 6-kleps te gebruiken met een originele luchtfilterbox?
Ook ben ik aan het zoeken geweest naar H4 lampen met een wattage van 90/100W, ik had begrepen dat die een hogere lichtopbrengst geven dan de H4 lampen met een wattage van 60/55W.
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 4-4-2010 om 14:18 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Paul de Salmiakbal |
4-4-2010 13:55 |
|
De Schout |
4-4-2010 14:36 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik zit te denken om mijn originele 4-kleps membraan te vervangen met:
Een 4-kleps "merkloos" carbon van 30 euro
afbeelding
Of een 4-kleps carbon van Malossi voor 40 euro
afbeelding
De reden dat ik niet naar een 6-kleps kijk is omdat ik een originele luchtfilterbox heb, en met dat membraan heb je een ophoogblokje nodig waardoor mijn box niet meer aangesloten kan worden op mijn carb 
Want welke van de 2 membranen is er beter voor een Honda NSR met 50cc snel en een 18mm Keihin?
Of is het ook al heb je dan een ophoogblokje nodig om een 6-kleps te gebruiken met een originele luchtfilterbox?
Ook ben ik aan het zoeken geweest naar H4 lampen met een wattage van 90/100W, ik had begrepen dat die een hogere lichtopbrengst geven dan de H4 lampen met een wattage van 60/55W.
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 4-4-2010 om 14:18 uur.
ori membraan houden met carbon klepjes erop
en ik ben bang dat je nsr lichtspoel die 100W lamp niet gaat trekken...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
XDr4g0nX |
4-4-2010 14:39 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
ori membraan houden met carbon klepjes erop
en ik ben bang dat je nsr lichtspoel die 100W lamp niet gaat trekken...
Tnxs, dacht al dat die Mallosi alleen meer betalen was voor dat naampje
En die lamp weet ik niet, het is het proberen waard.
Als hij doorbrand dan is het jammer en koop ik een nieuwe lichtspoel.
Maar enig idee waar ik zo'n 100W H4 lamp kan halen?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
gulduded |
4-4-2010 16:53 |
 Posts: 372 |
Hallo,
Ik heb een vraag, ik wil een Leovince v6 aanschaffen op een derbi senda (oud type blok).
setup
11-53
14mm carburateur
50cc dmp cilinder
(voor de rest geen andere dingen aan het blok)
Moet ik dan ook een 17.5 carburateur erop zetten of niet? Of is het prima te doen met een 14mm?
|
|
|
|
kenny77 |
4-4-2010 16:55 |
 Posts: 29286 |
17.5mm is niet noodzakelijk.
|
|
|
|
gulduded |
4-4-2010 16:57 |
|
Leen |
4-4-2010 18:02 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Naja ik neem aan dat je contactpunten ontsteking hebt. Je moet het uiteinde van een schuifmaat in je cilinder steken en dan aan het vliegwiel draaien totdat de zuiger een aantal keer langs het bdp is geweest. Dan lees je een waarde af, stel die is 30mm. dan voeg je ongeveer 1 mm daarbij op, en stop je hem weer in je cilinder.
Dan ga je weer draaien aan je vliegiel, totdat de zuiger de schuifmaat raakt, dan moeten de contactpunten OPEN gaan. Als dit op het verkeerde moment gebeurd kun je dat afstellen mbv de grondplaat te draaien.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 4-4-2010 om 12:48 uur.
of zou het 1mm op de omtrek van het vliegwiel zijn?
|
|
|
|
yamahadtt |
4-4-2010 19:05 |
Posts: 225 |
èr is toch ergens een faq over ontsteking afstellen? Ik kan deze namelijk nergens vinden.
Kwil de ontsteking afstellen van een yamaha dt50 mx uit '89. Contactpunten.
|
|
|
|