Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 156 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-TS50-sciter 19-5-2010 19:39 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
DR70 cilinder, yasuni uitlaat en 19 mm carb.

Kerel beweerd dat het 120 liep op AM6. Kan dat?
Iig, heeft dit aanzienlijk meer koppel dan ori 50?

Dat lijkt mij wel, aangezien een grotere cilinder meer power levert. Of je 120 gaat weet ik niet

(correct me if im wrong)
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
koen007 19-5-2010 19:43 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
DR70 cilinder, yasuni uitlaat en 19 mm carb.

Kerel beweerd dat het 120 liep op AM6. Kan dat?
Iig, heeft dit aanzienlijk meer koppel dan ori 50?


Het is zeker niet onmogelijk,
maar het is ook niet echt waarschijnlijk,
 
Pixl 19-5-2010 19:47 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
[...]

Dat lijkt mij wel, aangezien een grotere cilinder meer power levert. Of je 120 gaat weet ik niet

(correct me if im wrong)


Meer power wel, maar niet veel top snelheid extra. Dat gaat om 't aantal toeren dat de boel draait, niet om de cilinderinhoud
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 20:01 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Als je bougie goede kleur heeft lijkt het me niet te rijk zijn, dan zou hij namelijk zwart zijn. Je hebt ook geen last van valse lucht oid?

Valse lucht zojuist op gecontroleerd, gebeurde niets.
 
ChielTZR 19-5-2010 20:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Meer power wel, maar niet veel top snelheid extra. Dat gaat om 't aantal toeren dat de boel draait, niet om de cilinderinhoud


meer power = zwaarder vertanden = hogere top.

Je kunt dus zeggen dat een grotere cilinder indirect je top vergroot.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 19-5-2010 20:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Valse lucht zojuist op gecontroleerd, gebeurde niets.


kleinere sproeier proberen, maat voor maat afbouwen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


meer power = zwaarder vertanden = hogere top.

Je kunt dus zeggen dat een grotere cilinder indirect je top vergroot.



Maar zoals die knakker hierboven 't zegt verandert je top niet denderend door een groter volume cilinder te nemen

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 19-5-2010 om 20:02 uur.
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 20:02 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


kleinere sproeier proberen, maat voor maat afbouwen.

Ja ik ga morgen wel wat spul halen bij de bromboer, hopen dat ik er eindelijk weer mee naar school kan, heb genoeg gehad van fietsen

Nog wat anders btw, weet niet of het ermee te maken heeft maargoed...
Toen ik m'n bougie eraf haalde, was de rand rond het bougiegat nat en vettig van de olie, en de rand rond mijn bougie (en ook dat metalen ringetje om de draad) was vettig en nat. Heeft er miss iets mee te maken?
Ik haal morgen toch een nieuwe bougie, maar ik vraag me zomaar af.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 19-5-2010 om 20:06 uur.
 
XDr4g0nX 19-5-2010 20:14 Print reply

Posts: 3526
Ik heb een 50cc Fast Arrow onder mijn NSR.
Nu is mijn probleem dat ik een tijdje geleden een nieuwe zuiger heb besteld en die gemonteerd, ingereden (en rijd er nu nog mee) geen problemen mee.
Nu heb ik mijn deck height gemeten en kom ik uit op 3mm, samen met een koppakking van 1,5mm is dat dus een squish van 4,5mm!

Nu wil ik graag een normale squish behalen want dit rijdt heel irritant (hele trage gasreactie en weinig vermogen), maar het enige wat ik kan bedenken is mijn cilinder een millimeter of 2 af te laten draaien en een O-ring in mijn kop te laten draaien.

Heeft er iemand anders nog ideeën of suggesties, ik kan namelijk verder niks bedenken.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 20:16 Print reply

Posts: 5285
Een koppakking van 1.5mm?
 
XDr4g0nX 19-5-2010 20:21 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Een koppakking van 1.5mm?

Deze pakking, de ring is 1,5mm dik (niet samengedrukt), maar dan is een deck height van 3mm alsnog te veel.

 
Signature: [==||========] 20% complete
marjo 19-5-2010 20:24 Print reply

Posts: 1211
Heb vanmiddag nieuwe accu gekocht (yuasa). Zit zon pakketje bij dat je zelf nog even moet vullen.
Moet ik rode strip verwijderen, of er gewoon doorheen drukken?


Afbeelding: http://images.kapaza.../7300000/7398067.jpg

Bedankt!
Marjolein
 
koen007 19-5-2010 20:32 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb een 50cc Fast Arrow onder mijn NSR.
Nu is mijn probleem dat ik een tijdje geleden een nieuwe zuiger heb besteld en die gemonteerd, ingereden (en rijd er nu nog mee) geen problemen mee.
Nu heb ik mijn deck height gemeten en kom ik uit op 3mm, samen met een koppakking van 1,5mm is dat dus een squish van 4,5mm!

Nu wil ik graag een normale squish behalen want dit rijdt heel irritant (hele trage gasreactie en weinig vermogen), maar het enige wat ik kan bedenken is mijn cilinder een millimeter of 2 af te laten draaien en een O-ring in mijn kop te laten draaien.

Heeft er iemand anders nog ideeën of suggesties, ik kan namelijk verder niks bedenken.


heb je al geprobeerd je squish op te meten met een soldeer draadje?
Aan de deckheight kan je namelijk niet je squish bepalen,
omdat je kop ook een klein stukje in je cilinder valt,
Ook moet je rekening houden met de zuiger bolling
 
XDr4g0nX 19-5-2010 20:37 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


heb je al geprobeerd je squish op te meten met een soldeer draadje?
Aan de deckheight kan je namelijk niet je squish bepalen,
omdat je kop ook een klein stukje in je cilinder valt,
Ook moet je rekening houden met de zuiger bolling

Soldeerdraadje heb ik al geprobeerd, eentje van 1,5mm dik en die kwam er weer ongeschonden uit.
En mijn kop valt volgens mij niet iets in mijn cilinder omdat het een een vlakke kop is

 
Signature: [==||========] 20% complete
koen007 19-5-2010 20:44 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Soldeerdraadje heb ik al geprobeerd, eentje van 1,5mm dik en die kwam er weer ongeschonden uit.
En mijn kop valt volgens mij niet iets in mijn cilinder omdat het een een vlakke kop is
afbeelding


In jou geval valt hij inderdaad niet in je cilinder,
Heb je het soldeer tin wel hellemaal tegen de wand van de cilinder gehouden?
 
XDr4g0nX 19-5-2010 20:47 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


In jou geval valt hij inderdaad niet in je cilinder,
Heb je het soldeer tin wel hellemaal tegen de wand van de cilinder gehouden?

Yep, hij kon niet verder tegen de wand aan.
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 152977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 156 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved