Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 155 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 19-5-2010 17:14 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
Ik heb zojuist me nieuwe koppelingshuis gemonteerd en ik vond dit!


afbeelding

Wat is dat, en waar hoort het?



Dit is het koppelingshuis

http://img23.imagesh...23/6086/p4190742.jpg


Die hoort in het midden, ik zoek even een fototje voor je

Edit:

http://www.brommer-f.../u732/1064862116.jpg

Nummer 6.. is overigens onderdeeltje van een lager!!

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 19-5-2010 om 17:15 uur.
 
Haaks de hoek om!
Pixl 19-5-2010 17:15 Print reply

Posts: 3125
Das niet goed die hoort samen met een plat naaldlagertje tussen de koppelingsdeksel (niet je carterdeksel, kweet niet precies hoe die heet) en je koppelingshart.
 
So fuckin' what!?
-TS50-sciter 19-5-2010 17:17 Print reply

Posts: 458
Danku beiden! Mijn binnekant van mijn kopplingshuis draaide toen ik het eruit haalde soepel en hij zat strak aangedraaid. Nu draait ie echter zeer stroef? hoe komt dit? Ik heb er een tijdje geen olie ingehad maar wel het koppelingshuis en dat draaiding ingesmeerd met olie om te kijken of dat hielp

Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 19-5-2010 om 18:07 uur.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Niek de Wildt 19-5-2010 18:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
Danku beiden! Mijn binnekant van mijn kopplingshuis draaide toen ik het eruit haalde soepel en hij zat strak aangedraaid. Nu draait ie echter zeer stroef? hoe komt dit? Ik heb er een tijdje geen olie ingehad maar wel het koppelingshuis en dat draaiding ingesmeerd met olie om te kijken of dat hielp

Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 19-5-2010 om 17:18 uur.


Sloop het maar weer uit elkaar en zet het in elkaar volgens de exploded view, want als je de plek van een onderdeel zoals het eerder beschreven onderdeel vergeet, dan begrijp je dat ik er niet veel vertrouwen in heb dat de rest wel goed zit.
 
-TS50-sciter 19-5-2010 18:06 Print reply

Posts: 458
Dat is al opgelost, trok te snel conclusies. excuses daarvoor

Was de moer vergeten

had mijn vraag al geedit net nadat jij geantwoord had


Nieuwe vraag is:


Ik heb die ''headed pushrod'' nu in die as gezet en dat lagermoertje erop gedaan. als ik dan de drukplaat (nummer 4) erop wil zetten krijg ik hem er niet volledig op en kan ik hem bewegen naar en van de koppelingsplaten af. Hoort dit of is dit niet normaal?

Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 19-5-2010 om 18:07 uur.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 18:26 Print reply

Posts: 5285
Als ik mijn brommer koud is, start hij prima, 2 a 3 keer kicken is voldoende. Als ik dan een stukje ga rijden, stottert hij wel een beetje (soort van overslaan) maar als ik hoger in toeren kom dan houd dat op.
Als hij eenmaal flink warm is, en hij loopt stationair loopt hij niet zo netjes, soms valt hij zelfs uit. Als ik hem direct weer aankick loopt hij wel weer, maar als ik een paar minuten wacht (nadat hij uitgevallen is of handmatig uitgezet) krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Ook rijd hij beter met half/drie kwart gas, als ik meer dan dat geeft valt ie een beetje weg.

Het meeste lijkt mij afstelwerk, maar is er ook een verklaring voor het niet meer aan gaan nadat ik hem uitgezet heb als hij warm is?
 
marjo 19-5-2010 18:46 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Als ik mijn brommer koud is, start hij prima, 2 a 3 keer kicken is voldoende. Als ik dan een stukje ga rijden, stottert hij wel een beetje (soort van overslaan) maar als ik hoger in toeren kom dan houd dat op.
Als hij eenmaal flink warm is, en hij loopt stationair loopt hij niet zo netjes, soms valt hij zelfs uit. Als ik hem direct weer aankick loopt hij wel weer, maar als ik een paar minuten wacht (nadat hij uitgevallen is of handmatig uitgezet) krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Ook rijd hij beter met half/drie kwart gas, als ik meer dan dat geeft valt ie een beetje weg.

Het meeste lijkt mij afstelwerk, maar is er ook een verklaring voor het niet meer aan gaan nadat ik hem uitgezet heb als hij warm is?


Ik denk dat hij wat te rijk afgesteld staat... Dat hij afslaat doordat hij te veel benzine heeft, en dus moeilijk aan de praat te krijgen is...
 
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 18:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
[...]


Ik denk dat hij wat te rijk afgesteld staat... Dat hij afslaat doordat hij te veel benzine heeft, en dus moeilijk aan de praat te krijgen is...

Maar sproeier 64 is al zo klein voor 70cc Airsal/12mm/verlepte biturbo uitlaat op een Puch
Gasnaald staat btw ook al op onderste stand.
 
ChielTZR 19-5-2010 18:51 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Maar sproeier 64 is al zo klein voor 70cc Airsal/12mm/verlepte biturbo uitlaat op een Puch
Gasnaald staat btw ook al op onderste stand.


Gaat er toch niet of je sproeier klein is, maar of het lekker en goed loopt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
marjo 19-5-2010 18:54 Print reply

Posts: 1211
En als je iets meer toeren laat maken? (stationairschroef)
En hoe zit het met je compressie? Als die te min is gaat je bougie dicht zitten en vonkt hij neit meer goed...

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 19-5-2010 om 18:56 uur.
 
Paul de Salmiakbal 19-5-2010 19:00 Print reply

Posts: 5285
In de stationairschroef zit het probleem niet, ding loopt voldoende toeren en als ik hem hoger zet heeft hij de neiging om weg te rijden.
Vonk is sterk en helder blauw, cilinder/zuiger/veren zijn net nieuw, en ik voel ook voldoende compressie

Maar zou je echt denken dat hij door te grote sproeier uit valt? Als ik de bougie eruit haal is die gewoon mooi bruin, niet te nat en vonkt hij nog prima.
 
marjo 19-5-2010 19:10 Print reply

Posts: 1211
Als je bougie goede kleur heeft lijkt het me niet te rijk zijn, dan zou hij namelijk zwart zijn. Je hebt ook geen last van valse lucht oid?
 
Pixl 19-5-2010 19:14 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Als je bougie goede kleur heeft lijkt het me niet te rijk zijn, dan zou hij namelijk zwart zijn. Je hebt ook geen last van valse lucht oid?


bougiekleur is alleen een indicatie, daar moet je niet op afstellen.
 
So fuckin' what!?
puch dexter 19-5-2010 19:16 Print reply

Posts: 3011
hoe loopt een 70cc airsal voor Derbi senda met ori 14mm??
Met een technigas.

Loopt dat een beetje of kan ik beter een grotere carb kopen?

TNX!
 
Paultje Pils 19-5-2010 19:35 Print reply

Posts: 2110
DR70 cilinder, yasuni uitlaat en 19 mm carb.

Kerel beweerd dat het 120 liep op AM6. Kan dat?
Iig, heeft dit aanzienlijk meer koppel dan ori 50?
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 152980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 155 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved