Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 152990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 18-5-2010 18:37 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


dat teveel gedoe sloeg meer op 't lassen mja, zoals ik al zei is die bus evt. nog een mogelijkheid. nu m'n vraag nog over de afwerking van de uitlaatpoort en dan ga ik me eens bedenken wat ik ga doen

waarom wil je het eigenlijk doen als ik vragen mag? is je oude spijltje afgebroken ofzo?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Pixl 18-5-2010 18:39 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

waarom wil je het eigenlijk doen als ik vragen mag? is je oude spijltje afgebroken ofzo?


Nee, die zit er helemaal niet in
 
So fuckin' what!?
zurrik3 18-5-2010 18:40 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


wat voor herrie hoor je?
Is het gerammel oid?




gewoon meer herrie alsof de uitlaat lek is. een paar dagen terug werd gezegd dat mijn vliegwiel losgetrild zou zijn. hij zit nog gewoon goed vast en als ik eraan draai hoor ik geen vreemde geluiden en gaat de zuiger gewoon op en neer. is hij dan wel losgetrild en zo nee wat kan het dan zijn?

 
koen007 18-5-2010 19:06 Print reply

Posts: 414
Het lijkt me niet dat je vliegwiel dan los getrilt is, om dat hij dan niet harder geluid gaat maken,
hij gaat dan eerder rammelen
Heb je al gecontroleerd of je luchtfilter er goed opzit?
Of dat je luchtslang gescheurd is oid
Als je luchtfilter er niet goed op zit gaat hij uiteraard ook een hoop herrie maken
Ook start hij dan minder goed,


Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 18-5-2010 om 19:07 uur.
 
kpotmake 18-5-2010 19:35 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Nee, die zit er helemaal niet in

dus je hebt nu ovaal

waarom wil je dan spijltje erin? wil je hem breder maken? houd in je hoofd dat breder maken ook bij een poort met spijl een keer ophoud omdat je op een gegeven moment:

1 je poortoppervlakte zoveel groter wordt als oppervlakte van de schacht dat je er geen vermogenswinst meer uithaalt

2 je op een gegeven moment door de schacht heen vijlt / freest als je niet oppast
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Paul de Salmiakbal 18-5-2010 19:39 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dus je hebt nu ovaal

waarom wil je dan spijltje erin? wil je hem breder maken? houd in je hoofd dat breder maken ook bij een poort met spijl een keer ophoud omdat je op een gegeven moment:

1 je poortoppervlakte zoveel groter wordt als oppervlakte van de schacht dat je er geen vermogenswinst meer uithaalt

2 je op een gegeven moment door de schacht heen vijlt / freest als je niet oppast

Daarbij moet je ook rekening houden met dat je de poort niet breder maakt dan dat je zuiger van onderen breed is, en dat je zuigerveerslotje er niet in komt.
 
Pixl 18-5-2010 19:41 Print reply

Posts: 3125
Ja, ik weet dat allemaal. Ik ga niet zomaar in m'n cilinder lopen hakken ofzo Maar ik wil 'm idd breder maken.

Maar weet iemand ook of het veel verschil maakt tussen een net afgewerkte uitlaatpoort en een slecht afgewerkte?
 
So fuckin' what!?
R i c k 18-5-2010 19:45 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


ik denk dat je toch je blok er onderuit moet halen en hier helicoils in moet laten zetten, heb ik ook gehad.

nog een vraagje; je ziet bij snelle setups vaak in de cilinder in de uitlaatpoort een spijltje (vlinderpoort is 't dan toch?). kun je zo'n spijltje erin laten zetten (en wat kost dat ongeveer) of moet die er vanaf de productie van de cilinder in zitten?

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 17-5-2010 om 11:34 uur.


je kan het erin laten zetten volgenz de manieren die iedereen zegt alleen ik denk dat het beter idee zou zijn om gewoon een cilinder te kopen met vlindepoort, ik weet niet of dit goedkoper is alleen het is waarschijnlijk minder goed een een immense geklooi.

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt
kenny77 18-5-2010 19:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
[...]


je kan het erin laten zetten volgenz de manieren die iedereen zegt alleen ik denk dat het beter idee zou zijn om gewoon een cilinder te kopen met vlindepoort, ik weet niet of dit goedkoper is alleen het is waarschijnlijk minder goed een een immense geklooi.

grtzz


bestaat niet in ac tsx cilinders.
 
kpotmake 18-5-2010 19:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Ja, ik weet dat allemaal. Ik ga niet zomaar in m'n cilinder lopen hakken ofzo Maar ik wil 'm idd breder maken.

Maar weet iemand ook of het veel verschil maakt tussen een net afgewerkte uitlaatpoort en een slecht afgewerkte?

ik denk eerlijk gezecht niet dat hetgene wat je nou nog breder kan maken aan je poort niet opweegt tegen de verslechterde flow die je krijgt als je er een spijltje in zet

een poort met spijltje heb je alleen iets aan als je hem dan ook ECHT breed kunt maken, en niet een paar tiende millimeter breder, het flowt namelijk een heel stuk slechter

verder is de afwerking van de poort voornamelijk van invloed op levensduur, en ook op het vermogen als er gietfouten inzitten waardoor de flow verslechtert
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Pixl 18-5-2010 19:54 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ik denk eerlijk gezecht niet dat hetgene wat je nou nog breder kan maken aan je poort niet opweegt tegen de verslechterde flow die je krijgt als je er een spijltje in zet

een poort met spijltje heb je alleen iets aan als je hem dan ook ECHT breed kunt maken, en niet een paar tiende millimeter breder, het flowt namelijk een heel stuk slechter

verder is de afwerking van de poort voornamelijk van invloed op levensduur, en ook op het vermogen als er gietfouten inzitten waardoor de flow verslechtert


m.a.w. het kan dus aanzienlijk veranderen als de uitlaatpoort netjes wordt afgewerkt?
 
So fuckin' what!?
Drumsan 18-5-2010 19:55 Print reply

Posts: 1223
Begrensde schakelbrommers voel je altijd erg geknepen worden en beginnen ze te trillen. Is het tegenhouden van die kracht op den duur niet slecht voor het ding?
 
kpotmake 18-5-2010 19:55 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


m.a.w. het kan dus aanzienlijk veranderen als de uitlaatpoort netjes wordt afgewerkt?

ligt natuurlijk aan de huidige staat

maar verwacht geen grote vermogentoename ofzo, wel levensduur als het goed gedaan wordt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Pixl 18-5-2010 19:56 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ligt natuurlijk aan de huidige staat

maar verwacht geen grote vermogentoename ofzo, wel levensduur als het goed gedaan wordt


iig de moeite waard dus, al is 't voor de levensduur
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 18-5-2010 20:02 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


iig de moeite waard dus, al is 't voor de levensduur


Wat ze ook doen is de uitlaatschacht polijsten, dit zou beter zijn voor de werking van de expansie uitlaat.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 152990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved