Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 112 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy110 3-5-2010 20:57 Print reply
Posts: 584
normaal draaide ik 8k toeren op me top maar nu 11k of nog meer
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2010 20:58 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Met een kleiner voortandwiel trek je gewoon sneller op.

Vastlopen daardoor lijkt me nogal sterk


kan vastlopen door teveel toeren

als je brommer in de 6 meer toeren kan maken dan goed voor m is zou ik een tandje groter gaan
 
BenjaminDG 3-5-2010 20:59 Print reply

Posts: 4605
Misschien dat ie door het kleiner tandwiel hij in zijn laaste versnelling hem er wel doortrekt. Waarschijnlijk kreeg je hem vroeger in zijn laaste versnelling niet echt in zijn powerband?
 
Vlaanderen vrij!
roy110 3-5-2010 21:03 Print reply
Posts: 584
ik rij nu rond met dit tantwiel omdat ik bezig was met inrijden. en dus nog niet afgesteld is maar even terug komen op mijn vraag wat is nouw echt overtoeren.
 
SebasOpWeg 3-5-2010 21:06 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
http://www.mito350.tk/

Wat al niet overenkomt zijn de ophangpunten en de uitlijning voor het Yamaha RD350cc blok. Verder moet je ook de elektronica aanpassen en bestaande uitlaat aanpassen of opmaat laten maken.

Ik heb een cagiva mito 125cc en daar wordt ooit een zwaarder 2takt blok in gebouwd


Is het het waard qua tijd en geld om zo'n blok erin te hangen? of is daar echt geen beginnen aan? :P
 
in de lucht
BenjaminDG 3-5-2010 21:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
[...]


Is het het waard qua tijd en geld om zo'n blok erin te hangen? of is daar echt geen beginnen aan? :P


Als je nog een cagiva mito moet kopen + de hele ombouw kun je makkelijk rekenen op zo'n 2000¤.

Wat heb je van ervaring met een brommer/motor om te bouwen?
 
Vlaanderen vrij!
der Chef 3-5-2010 21:09 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
ik rij nu rond met dit tantwiel omdat ik bezig was met inrijden. en dus nog niet afgesteld is maar even terug komen op mijn vraag wat is nouw echt overtoeren.

Alle toeren die je eigenlijk maakt na je powerband toch?
 
SebasOpWeg 3-5-2010 21:11 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Als je nog een cagiva mito moet kopen + de hele ombouw kun je makkelijk rekenen op zo'n 2000¤.

Wat heb je van ervaring met een brommer/motor om te bouwen?


Met ombouwen nietecht veel ervaring. Opnieuw opbouwen, herstellen, reviseren en kleine aanpassingen aan motoren en brommers wel veel ervaring. Ik ben van plan een tweedehands Mito te kopen en was een beetje aan het rondkijken op internet toen ik die 350 tegenkwam. Zag er wel goed uit :P

Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 21:11 uur.
 
in de lucht
BenjaminDG 3-5-2010 21:14 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
[...]


Met ombouwen nietecht veel ervaring. Opnieuw opbouwen, herstellen, reviseren en kleine aanpassingen aan motoren en brommers wel veel ervaring. Ik ben van plan een tweedehands Mito te kopen en was een beetje aan het rondkijken op internet toen ik die 350 tegenkwam. Zag er wel goed uit :P

Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 21:11 uur.


Op die link die ik gaf vind je een paar projecten, daar vind je zeker meer informatie.

Een Yamaha RD350cc blok is zeldzaam en vaak nog duur ook, daarom zou ik ook zoeken naar een ander 2takt blok
 
Vlaanderen vrij!
SebasOpWeg 3-5-2010 21:20 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Op die link die ik gaf vind je een paar projecten, daar vind je zeker meer informatie.

Een Yamaha RD350cc blok is zeldzaam en vaak nog duur ook, daarom zou ik ook zoeken naar een ander 2takt blok



Oke bedankt in ieder geval
 
in de lucht
thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 21:26 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Alle toeren die je eigenlijk maakt na je powerband toch?

eigenlijk alle toeren die je maakt zonder dat je nog snelheid wint..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 21:30 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

eigenlijk alle toeren die je maakt zonder dat je nog snelheid wint..


dat kan natuurlijk niet, als je tijdens accelereren van 8000 rpm naar 11000 rpm gaat dan ga je hoe dan ook harder. (tenzij je koppeling slipt natuurlijk)

Overtoeren zijn eigenlijk de toeren die je maakt na het toerengebied waar je maximaal vermogen (of koppel)zit.
Dus de toeren na je powerband.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
SebasOpWeg 3-5-2010 21:32 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Op die link die ik gaf vind je een paar projecten, daar vind je zeker meer informatie.

Een Yamaha RD350cc blok is zeldzaam en vaak nog duur ook, daarom zou ik ook zoeken naar een ander 2takt blok


Kan dat frame van een Cagiva Mito dat vermogen van een 350 cc blok (of een ander blok dat meer vermogen levert dan het originele 125cc blok) trouwens wel aan? want ik kan me voorstellen dat dat frame niet berekent is op die krachten etc.
 
in de lucht
thunderbird - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 21:36 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


dat kan natuurlijk niet, als je tijdens accelereren van 8000 rpm naar 11000 rpm gaat dan ga je hoe dan ook harder.

eigenlijk logisch ja, nu je het zegt.
maar dat idee had ik iig altijd
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
roy110 3-5-2010 21:43 Print reply
Posts: 584
oke dank je voor de duidelijke uitleg
 

Dit topic is 153075 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 112 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved