Reneetjehh |
3-5-2010 17:38 |
 Posts: 253 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]
Kan best. Groter moet je idd niet gaan want daar schiet je niks mee op.
maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
asbsolute16 |
3-5-2010 17:47 |
 Posts: 2485 |
Hoort op een Tomos A5 blok een condensator en contactpuntjes te zitten?
Ik heb namelijk een blok gekocht bij HZ bromshop, maar die geeft geen vonk. Bij nadere controle zag ik dat er geen condensator/contactpuntjes aanwezig waren.
|
|
|
|
ChielTZR |
3-5-2010 18:01 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]
maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?
Hoeft niet, mag wel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Paultje Pils |
3-5-2010 18:39 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Doe maar niet op ontsteking. Ding gewoon met (eventueel) een zekering ertussen op de accu.
Tja, ik heb geen accu
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
3-5-2010 18:51 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Hoort op een Tomos A5 blok een condensator en contactpuntjes te zitten?
Ik heb namelijk een blok gekocht bij HZ bromshop, maar die geeft geen vonk. Bij nadere controle zag ik dat er geen condensator/contactpuntjes aanwezig waren.
als het blok niet te oud is dan kan het zijn dat hij elektronische ontsteking heeft.
Ontsteking van je oude blok over zetten is het handigste denk ik. Ik weet niet precies hoe die elektronische ontsteking bij tomos werkt en of je er dan nog een losse cdi bij moet hebben.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
stephan777 |
3-5-2010 19:09 |
 Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]
maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?
Nee dat hoef helemaal niet. Kan makkelijk met ori filter blijve rijden.
|
|
|
|
SebasOpWeg |
3-5-2010 20:18 |
 Posts: 178 |
Hoe zit dat nou met die Cagiva Mito. Is er een Cagiva Mito 350 (2cilinder 2takt) in productie (geweest) of zijn dat gewoon door een particulier omgebouwde Cagiva mito 125'ers met een yamaha RD 350 blok erin?
Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 20:29 uur.
|
|
in de lucht |
|
XDr4g0nX |
3-5-2010 20:31 |
 Posts: 3526 |
Is een grotere maat spruitstuk dan je carb nou beter, slechter, of maakt het niks uit?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:32 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
3-5-2010 20:33 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
Hoe zit dat nou met die Cagiva Mito. Is er een Cagiva Mito 350 (2cilinder 2takt) in productie (geweest) of zijn dat gewoon door een particulier omgebouwde Cagiva mito 125'ers met een yamaha RD 350 blok erin?
Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 20:29 uur.
omgebouwd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Is een grotere maat spruitstuk dan je carb nou beter, slechter, of maakt het niks uit?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:32 uur.
waarom zou je dat willen?
gewoon de zelfde maat aanhouden en zorgen dat alles vloeiend in elkaar overloopt.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
3-5-2010 20:38 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
waarom zou je dat willen?
gewoon de zelfde maat aanhouden en zorgen dat alles vloeiend in elkaar overloopt.
Omdat ik hem van Kurzel had overgekocht die zijn spruitstuk ook had opgeboord voor "een betere flow" van de benzine, en ik over een tijdje een andere carb wil halen.
En ik heb nu een immi Keihin en heb toch liever een ori 18mm Keihin of 20mm Mikuni denk ik, dus als ik die Mikuni zou halen heb ik wel een ander spruitstuk nodig.
Of kan iemand me een andere carb aanraden voor mijn NSR?
Setup NSR:
50cc Fast Arrow,
immi 18mm Keihin,
origineel luchtfilter met Twin Air element.
Edit:
Een carburateur heeft toch "bijna" niks met je topsnelheid te maken, alleen je acceleratie?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:41 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
SebasOpWeg |
3-5-2010 20:45 |
 Posts: 178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
omgebouwd. 
Zo'n RD 350 blok, past dat qua ophangpunten en ruimte dan gewoon in een Cagiva Mito frame of zijn daar heel wat aanpassingen voor nodig(slijpen/lassen/ophangpunten veranderen?
|
|
in de lucht |
|
kenny77 |
3-5-2010 20:47 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
omgebouwd. 
Zo'n RD 350 blok, past dat qua ophangpunten en ruimte dan gewoon in een Cagiva Mito frame of zijn daar heel wat aanpassingen voor nodig(slijpen/lassen/ophangpunten veranderen?
ophangpunten komen niet overeen.
|
|
|
|
BenjaminDG |
3-5-2010 20:50 |
 Posts: 4605 |
http://www.mito350.tk/
Wat al niet overenkomt zijn de ophangpunten en de uitlijning voor het Yamaha RD350cc blok. Verder moet je ook de elektronica aanpassen en bestaande uitlaat aanpassen of opmaat laten maken.
Ik heb een cagiva mito 125cc en daar wordt ooit een zwaarder 2takt blok in gebouwd
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
roy110 |
3-5-2010 20:52 |
Posts: 584 |
ik had laatst een kleiner voortandwiel gehaald maar toen ik die haalde zij die dat ik me cilinder vast kon laten lopen door de overtoeren nu maar wat verstaat men onder overtoeren am6 standaard cilinder 10k of 11k toeren
|
|
|
|
BenjaminDG |
3-5-2010 20:54 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy110
ik had laatst een kleiner voortandwiel gehaald maar toen ik die haalde zij die dat ik me cilinder vast kon laten lopen door de overtoeren nu maar wat verstaat men onder overtoeren am6 standaard cilinder 10k of 11k toeren
Met een kleiner voortandwiel trek je gewoon sneller op.
Vastlopen daardoor lijkt me nogal sterk
|
|
Vlaanderen vrij! |
|