Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 111 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Reneetjehh 3-5-2010 17:38 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Kan best. Groter moet je idd niet gaan want daar schiet je niks mee op.


maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?
 
t leven is kort dus leef je uit
asbsolute16 3-5-2010 17:47 Print reply

Posts: 2485
Hoort op een Tomos A5 blok een condensator en contactpuntjes te zitten?

Ik heb namelijk een blok gekocht bij HZ bromshop, maar die geeft geen vonk. Bij nadere controle zag ik dat er geen condensator/contactpuntjes aanwezig waren.
 
ChielTZR 3-5-2010 18:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]


maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?


Hoeft niet, mag wel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 3-5-2010 18:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Doe maar niet op ontsteking. Ding gewoon met (eventueel) een zekering ertussen op de accu.


Tja, ik heb geen accu
 
If you can't dodge it, ram it.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 18:51 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Hoort op een Tomos A5 blok een condensator en contactpuntjes te zitten?

Ik heb namelijk een blok gekocht bij HZ bromshop, maar die geeft geen vonk. Bij nadere controle zag ik dat er geen condensator/contactpuntjes aanwezig waren.


als het blok niet te oud is dan kan het zijn dat hij elektronische ontsteking heeft.
Ontsteking van je oude blok over zetten is het handigste denk ik. Ik weet niet precies hoe die elektronische ontsteking bij tomos werkt en of je er dan nog een losse cdi bij moet hebben.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
stephan777 3-5-2010 19:09 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]


maar dan moet ik er denk wel een powerfiltertje opzetten anders verstik ik m denk ofnie?



Nee dat hoef helemaal niet. Kan makkelijk met ori filter blijve rijden.
 
SebasOpWeg 3-5-2010 20:18 Print reply

Posts: 178
Hoe zit dat nou met die Cagiva Mito. Is er een Cagiva Mito 350 (2cilinder 2takt) in productie (geweest) of zijn dat gewoon door een particulier omgebouwde Cagiva mito 125'ers met een yamaha RD 350 blok erin?


Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 20:29 uur.
 
in de lucht
XDr4g0nX 3-5-2010 20:31 Print reply

Posts: 3526
Is een grotere maat spruitstuk dan je carb nou beter, slechter, of maakt het niks uit?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:32 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
kenny77 3-5-2010 20:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
Hoe zit dat nou met die Cagiva Mito. Is er een Cagiva Mito 350 (2cilinder 2takt) in productie (geweest) of zijn dat gewoon door een particulier omgebouwde Cagiva mito 125'ers met een yamaha RD 350 blok erin?


Dit bericht is gewijzigd door SebasOpWeg op 3-5-2010 om 20:29 uur.


omgebouwd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Is een grotere maat spruitstuk dan je carb nou beter, slechter, of maakt het niks uit?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:32 uur.

waarom zou je dat willen?
gewoon de zelfde maat aanhouden en zorgen dat alles vloeiend in elkaar overloopt.
 
XDr4g0nX 3-5-2010 20:38 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
waarom zou je dat willen?
gewoon de zelfde maat aanhouden en zorgen dat alles vloeiend in elkaar overloopt.

Omdat ik hem van Kurzel had overgekocht die zijn spruitstuk ook had opgeboord voor "een betere flow" van de benzine, en ik over een tijdje een andere carb wil halen.

En ik heb nu een immi Keihin en heb toch liever een ori 18mm Keihin of 20mm Mikuni denk ik, dus als ik die Mikuni zou halen heb ik wel een ander spruitstuk nodig.

Of kan iemand me een andere carb aanraden voor mijn NSR?
Setup NSR:
50cc Fast Arrow,
immi 18mm Keihin,
origineel luchtfilter met Twin Air element.



Edit:
Een carburateur heeft toch "bijna" niks met je topsnelheid te maken, alleen je acceleratie?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 3-5-2010 om 20:41 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
SebasOpWeg 3-5-2010 20:45 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


omgebouwd.


Zo'n RD 350 blok, past dat qua ophangpunten en ruimte dan gewoon in een Cagiva Mito frame of zijn daar heel wat aanpassingen voor nodig(slijpen/lassen/ophangpunten veranderen?
 
in de lucht
kenny77 3-5-2010 20:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


omgebouwd.


Zo'n RD 350 blok, past dat qua ophangpunten en ruimte dan gewoon in een Cagiva Mito frame of zijn daar heel wat aanpassingen voor nodig(slijpen/lassen/ophangpunten veranderen?


ophangpunten komen niet overeen.
 
BenjaminDG 3-5-2010 20:50 Print reply

Posts: 4605
http://www.mito350.tk/

Wat al niet overenkomt zijn de ophangpunten en de uitlijning voor het Yamaha RD350cc blok. Verder moet je ook de elektronica aanpassen en bestaande uitlaat aanpassen of opmaat laten maken.

Ik heb een cagiva mito 125cc en daar wordt ooit een zwaarder 2takt blok in gebouwd
 
Vlaanderen vrij!
roy110 3-5-2010 20:52 Print reply
Posts: 584
ik had laatst een kleiner voortandwiel gehaald maar toen ik die haalde zij die dat ik me cilinder vast kon laten lopen door de overtoeren nu maar wat verstaat men onder overtoeren am6 standaard cilinder 10k of 11k toeren
 
BenjaminDG 3-5-2010 20:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
ik had laatst een kleiner voortandwiel gehaald maar toen ik die haalde zij die dat ik me cilinder vast kon laten lopen door de overtoeren nu maar wat verstaat men onder overtoeren am6 standaard cilinder 10k of 11k toeren


Met een kleiner voortandwiel trek je gewoon sneller op.

Vastlopen daardoor lijkt me nogal sterk
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 153078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 111 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved