Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 106 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 1-5-2010 14:03 Print reply

Posts: 841
Sym Mio 4takt kope en daarop gaan rijden. wat denk je nou zelf man , als je dat gezeik niet wil moet je standaard gaan rijden, een andere brommer kopen, er niet mee rijde, goeie smoesjes kunnen verzinnen, of wat Royal zegt
 
GPR50 '99 streetfightert
Drd Racer 1-5-2010 19:24 Print reply
Posts: 44
Ik heb Derbi Drd Racing en ben er vanmorgen mee naar werk geknalt en toen ik straks terug wou rijden deed hij heel raar, zakt niet snel in toeren dus blijt een beetje na pruttelen. Hij loopt nu BETER met shoke erop, maar ook bagger. Ik dacht zelf valse lucht maar kan ik niet controleren, want loopt stationair nou ook niet echt constant.
Iemand ideetje of ervaring?
 
gulduded 1-5-2010 22:04 Print reply

Posts: 372
Hallo,

Heb net een originele derbi cilinder gekocht, alleen is hij erg vies. En vraag ik me af of ik de originele kleur van de cilinder nog terug krijg. Ik heb hem al deels ontvet, maar ik wil hem weer in de ori kleur krijgen. zoals deze http://gratis-zoeker...mage/image/51169.jpg

Wat voor middelen raden jullie me aan om de bruine troep eraf te krijgen want volgens mij is het wel ingebrand. En wat voor gereedschap.

dankje
 
Paul de Salmiakbal 1-5-2010 22:07 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drd Racer
Ik heb Derbi Drd Racing en ben er vanmorgen mee naar werk geknalt en toen ik straks terug wou rijden deed hij heel raar, zakt niet snel in toeren dus blijt een beetje na pruttelen. Hij loopt nu BETER met shoke erop, maar ook bagger. Ik dacht zelf valse lucht maar kan ik niet controleren, want loopt stationair nou ook niet echt constant.
Iemand ideetje of ervaring?

Maak je carburateur eens schoon, en kijk of hij nog compressie heeft.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
Hallo,

Heb net een originele derbi cilinder gekocht, alleen is hij erg vies. En vraag ik me af of ik de originele kleur van de cilinder nog terug krijg. Ik heb hem al deels ontvet, maar ik wil hem weer in de ori kleur krijgen. zoals deze http://gratis-zoeker...mage/image/51169.jpg

Wat voor middelen raden jullie me aan om de bruine troep eraf te krijgen want volgens mij is het wel ingebrand. En wat voor gereedschap.

dankje

Zo ver mogelijk ontvetten, opschuren en hittebestendig zilver spuiten.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-5-2010 om 22:08 uur.
 
gulduded 1-5-2010 22:11 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Maak je carburateur eens schoon, en kijk of hij nog compressie heeft.

[...]

Zo ver mogelijk ontvetten, opschuren en hittebestendig zilver spuiten.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-5-2010 om 22:08 uur.


Ik wil hem het liefst niet schuren want volgens mij moet het lukken om het eraf te halen. Werkt belgom ook goed? En commandant 4?


 
Paul de Salmiakbal 1-5-2010 22:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]


Ik wil hem het liefst niet schuren want volgens mij moet het lukken om het eraf te halen. Werkt belgom ook goed? En commandant 4?



Doe eens foto van de zooi die erop zit.
 
mestyle 1-5-2010 22:15 Print reply
Posts: 630
ik ben bezig met het restaureren van een trekker ( ik weet het het is een brommer forum ) maar ik had laatst ergens gehoord dat als je nieuwe olie op een blok doet met ouderwetse pakkingen en keerringen dat dit geheid zo gaan lekke, mijn vraag is dus klopt die of moet dit niks uitmaken. alvast bedankt

en is het gereedschap van kukko kwaliteit??

Dit bericht is gewijzigd door mestyle op 1-5-2010 om 22:22 uur.
 
ChielTZR 1-5-2010 22:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
ik ben bezig met het restaureren van een trekker ( ik weet het het is een brommer forum ) maar ik had laatst ergens gehoord dat als je nieuwe olie op een blok doet met ouderwetse pakkingen en keerringen dat dit geheid zo gaan lekke, mijn vraag is dus klopt die of moet dit niks uitmaken. alvast bedankt

en is het gereedschap van kukko kwaliteit??

Dit bericht is gewijzigd door mestyle op 1-5-2010 om 22:22 uur.


maakt niet uit. Of je pakkingen zijn gewoon lek, dan lekt hij. Komt niet door de olie.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maup 1-5-2010 22:23 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vandenberg
ik had even vraagje,
ik heb een MH RX, maar hij loopt rond de 100 en maat van me is al 3x gepakt op de rollerbank met zijn tzr en is hem de volgende keer kwijt.
ik wil dit gezeur+ de boetes niet hebben.
iemand een idee wat een goede oplossing is?


Begrenzer erin flansen zodat hij weer netjes 45 loopt. Mooiste is nog iets zachter... allemaal voor je eigen veiligheid heah.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
mestyle 1-5-2010 22:24 Print reply
Posts: 630
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


maakt niet uit. Of je pakkingen zijn gewoon lek, dan lekt hij. Komt niet door de olie.



hij lekt nu nog niet maar moet nog nieuwe olie op maar had dat laatst ergens een keer gehoord dus ik vroeg het me af
 
ChielTZR 1-5-2010 22:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Begrenzer erin flansen zodat hij weer netjes 45 loopt. Mooiste is nog iets zachter... allemaal voor je eigen veiligheid heah.


Zo sloom op een RX ziet er niet uit. ongeveer 65 is de mooiste combinatie van gepakt worden door de politie en gewoon gassen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
gulduded 1-5-2010 22:25 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Doe eens foto van de zooi die erop zit.



ziehier. Kijk ik heb een originele kleur kop erbij gelegd zodat je het kleurverschil kan zien.





Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 1-5-2010 om 22:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 1-5-2010 om 22:29 uur.



Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 1-5-2010 om 22:30 uur.
 
koen007 1-5-2010 22:38 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


maakt niet uit. Of je pakkingen zijn gewoon lek, dan lekt hij. Komt niet door de olie.


ik heb ook wel eens gehoord en gelezen dat de pakkingen die ze vroeger gebruikten niet bestand zijn tegen de toevoegingen die ze tegenwoordig in de olie doen (ook door veroudering van de pakkingen)
 
ChielTZR 1-5-2010 22:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


ik heb ook wel eens gehoord en gelezen dat de pakkingen die ze vroeger gebruikten niet bestand zijn tegen de toevoegingen die ze tegenwoordig in de olie doen (ook door veroudering van de pakkingen)


Ik heb er nog nooit van gehoord in de 'trekkerwereld'. Heb je anders het stukje info ergens staan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
JB1 1-5-2010 22:45 Print reply

Posts: 14881


Is de carburateur goed recht te zetten met zo'n klein wigje die tussen membraan en cilinder gaan?

Of moet ik er zelf 1 gaan fabriceren?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 153085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 106 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved