Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
|
Pagina 101 van 201
|
Dit topic is 153093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
der Chef |
28-4-2010 21:59 |
|
ChielTZR |
28-4-2010 22:01 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
kan een rede zijn, nu is het wel zo dat warme blokken altijd iets minder presteren dan koude blokken
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
waarom als ik vragen mag? ben ik benieuwd naar.
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:02 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
28-4-2010 22:03 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
coupequattro |
28-4-2010 22:03 |
 Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
[...]
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:02 uur.
Als het goed is heb je je blok warm afgesteld, en als je dat goed gedaan hebt zou hij in theorie warm beter moeten lopen dan koud, dus ook beter trekken dan koud.
|
|
|
|
jeroenzulu |
28-4-2010 22:04 |
Posts: 354 |
hoe haal ik de band uit de plofrand van mijn velg?
dat moet toch als ik mijn band ga verwisselen bij die faq staat dat er niet bij
|
|
|
|
Royal Club |
28-4-2010 22:04 |
 Posts: 60390 |
om het safe te houden denk ik.
als je stelt dat je brommer warm goed loopt, maar koud harder trekt, dan betekend dat dat als je je brommer zo afsteld dat ie warm het hardste trekt, hij koud te zeker te arm loopt, en aangezien niet iedereen het zo nou neemt met warmrijden wil dat wel eens gezeur opleveren
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ChielTZR |
28-4-2010 22:05 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
Als het goed is heb je je blok warm afgesteld, en als je dat goed gedaan hebt zou hij in theorie warm beter moeten lopen dan koud, dus ook beter trekken dan koud.
Mijne is koud als het ware iets onrustiger, en warm loopt ie dus gewoon mooier en egaler. Maar koud heeft is hij sneller.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RBN |
29-4-2010 12:44 |
 Posts: 858 |
Even een kleine vraag.
TSX start goed en rijdt goed.
Nu met het warme weer (en als de brommer flink warm gereden is) stottert de brommer iets voor de powerband.
Warm heeft de brommer ook echt wat minder kracht. Trekt minder hard op en maakt minder toeren in laatste versnelling.
Als ik rijdend de choke aan zet valt hij helemaal terug dus het mengsel lijkt me aan de rijke kant (aangezien hij warm slechter rijdt)
Tussen 1 en 3 km is hij op zn best.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij warm ook goed blijft rijden?
sproeier, gasnaaldstand of luchtschroef
Wat doet de luchtschroef precies? in draaien = rijker mengsel?
|
|
|
|
Royal Club |
29-4-2010 12:47 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Paul de Salmiakbal |
29-4-2010 15:42 |
 Posts: 5285 |
Ik reed daarnet met mijn brommer van school naar huis, toen hij opeens halverwege een beetje begon te stotteren. Eerst nauwelijks merkbaar, maar langzamerhand steeds meer. Toen ongeveer na 4 km werd het steeds erger, tot hij op een gegeven moment uit viel. Ik allerlei dingen geprobeerd, maar niks hielp. Toen maar (alweer) 4 km gelopen naar huis.
Tijdens de weg naar huis heb ik hem geregeld geprobeerd te starten, maar deed niks. Toen ik op een gegeven moment bijna thuis was, kickte ik hem voor de grap nog eens een keer aan, en tot mijn verbazing ging hij weer aan 
Ik ga zo even zelf wat onderzoeken, maar wat denken jullie dat het zou kunnen zijn?
|
|
|
|
timmy16 |
29-4-2010 15:58 |
 Posts: 1178 |
Ik heb nog niet zon heel lange tijd een rare trilling tijdens het rijden.
Het is echt een rustige en 'smooth' trilling, geen harde en snelle tril.
Het komt voor in de 4e versnelling, en alleen als ik gas geef.
Ik heb een tijdje met tandwiel 12 gereden, toen was de trilling zo goed als weg, nu met tandwiel 13 is het erger.
Iemand enig idee of dit erg is?
Edit: ik rijd er nu een tijdje mee, heb het idee dat die trilling minder wordt
Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 29-4-2010 om 16:44 uur.
|
|
Bike Me, Aprilia |
|
knoffy |
29-4-2010 16:59 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Heb je wel een te grote "boring".
Zou eerder op marktplaats een aangepast ge2 cilinderkop zoeken, staan er ook wel genoeg op. 
zo iets
afbeelding
80cc is ook 45mm boring hij steekt alleen iets over aan de achterkant.
|
|
|
|
kpotmake |
29-4-2010 17:51 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: timmy16
Ik heb nog niet zon heel lange tijd een rare trilling tijdens het rijden.
Het is echt een rustige en 'smooth' trilling, geen harde en snelle tril.
Het komt voor in de 4e versnelling, en alleen als ik gas geef.
Ik heb een tijdje met tandwiel 12 gereden, toen was de trilling zo goed als weg, nu met tandwiel 13 is het erger.
Iemand enig idee of dit erg is?
Edit: ik rijd er nu een tijdje mee, heb het idee dat die trilling minder wordt
Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 29-4-2010 om 16:44 uur.
dat ligt aan je handkappen tim! als je die eraf haalt zul je zien dat het weg gaat!
verder zou je je silentblocks eens na kunnen kijken en of er geen losse boutjes/ moertjes op zitten, maar daar zal het zeker niet aan liggen!!!
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Paul de Salmiakbal |
29-4-2010 18:02 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik reed daarnet met mijn brommer van school naar huis, toen hij opeens halverwege een beetje begon te stotteren. Eerst nauwelijks merkbaar, maar langzamerhand steeds meer. Toen ongeveer na 4 km werd het steeds erger, tot hij op een gegeven moment uit viel. Ik allerlei dingen geprobeerd, maar niks hielp. Toen maar (alweer) 4 km gelopen naar huis.
Tijdens de weg naar huis heb ik hem geregeld geprobeerd te starten, maar deed niks. Toen ik op een gegeven moment bijna thuis was, kickte ik hem voor de grap nog eens een keer aan, en tot mijn verbazing ging hij weer aan 
Ik ga zo even zelf wat onderzoeken, maar wat denken jullie dat het zou kunnen zijn?
Ik heb net ff mijn cilinderkop eraf getrokken om te kijken wat er in de cilinder aan de hand is/of het miss een warmloper was. Nu trok ik mijn kop eraf en trof ik dit aan:

(Hier was de bougie al schoon gemaakt)

(Hier staat de zuiger bijna op bdp)
Nogal zwartgeblakerd dus. Ik rij niet met een te rijke afstelling, want hij rijd gewoon prima zonder stotteren, ik denk zelfs dat hij iets te arm staat (ga ik binnenkort aandacht aan besteden, is nu toch vakantie)
Ik denk dat het aan slechte mengolie ligt. Ik tank altijd voorgemengde 1:50 bij de pomp. Is wel altijd 1:50, maar miss is de kwaliteit van de olie niet goed?
Ik heb het allemaal schoon gemaakt (was best hardnekkig, spul op de zuiger, dus is denk ik niet van vandaag alleen)
Maar waar zou dit door kunnen komen?
|
|
|
|
2SLOW4ME |
29-4-2010 20:19 |
 Posts: 1944 |
WTF, kun je dat ding niet eerst een halve kilometer van de bovenkant af laten draaien ofzo  .
Of is dit altijd zo met die krengen?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Dit topic is 153093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 101 van 201
|
|