Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 43"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61157 - "Kleine vragen Topic Deel 43"
Pagina 101 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 153093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

der Chef 28-4-2010 21:59 Print reply

Posts: 3265

Deze jamarcol dempers zijn toch echt wel stil hoor
 
ChielTZR 28-4-2010 22:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kan een rede zijn, nu is het wel zo dat warme blokken altijd iets minder presteren dan koude blokken





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


waarom als ik vragen mag? ben ik benieuwd naar.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:01 uur.



Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:02 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 28-4-2010 22:03 Print reply

Posts: 29286
hier zit ook zo'n demper op, niet echt stil te noemen.

http://www.youtube.c...e#p/u/65/zk4bMu_69Js

gianelli is in ieder geval stiller.
 
coupequattro 28-4-2010 22:03 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]




[...]



Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 28-4-2010 om 22:02 uur.



Als het goed is heb je je blok warm afgesteld, en als je dat goed gedaan hebt zou hij in theorie warm beter moeten lopen dan koud, dus ook beter trekken dan koud.
 
jeroenzulu 28-4-2010 22:04 Print reply
Posts: 354
hoe haal ik de band uit de plofrand van mijn velg?
dat moet toch als ik mijn band ga verwisselen bij die faq staat dat er niet bij
 
Royal Club 28-4-2010 22:04 Print reply

Posts: 60390
om het safe te houden denk ik.

als je stelt dat je brommer warm goed loopt, maar koud harder trekt, dan betekend dat dat als je je brommer zo afsteld dat ie warm het hardste trekt, hij koud te zeker te arm loopt, en aangezien niet iedereen het zo nou neemt met warmrijden wil dat wel eens gezeur opleveren
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielTZR 28-4-2010 22:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]



Als het goed is heb je je blok warm afgesteld, en als je dat goed gedaan hebt zou hij in theorie warm beter moeten lopen dan koud, dus ook beter trekken dan koud.


Mijne is koud als het ware iets onrustiger, en warm loopt ie dus gewoon mooier en egaler. Maar koud heeft is hij sneller.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 29-4-2010 12:44 Print reply

Posts: 858
Even een kleine vraag.

TSX start goed en rijdt goed.

Nu met het warme weer (en als de brommer flink warm gereden is) stottert de brommer iets voor de powerband.

Warm heeft de brommer ook echt wat minder kracht. Trekt minder hard op en maakt minder toeren in laatste versnelling.

Als ik rijdend de choke aan zet valt hij helemaal terug dus het mengsel lijkt me aan de rijke kant (aangezien hij warm slechter rijdt)

Tussen 1 en 3 km is hij op zn best.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij warm ook goed blijft rijden?
sproeier, gasnaaldstand of luchtschroef

Wat doet de luchtschroef precies? in draaien = rijker mengsel?









 
Royal Club 29-4-2010 12:47 Print reply

Posts: 60390
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
zo, mee rheb je niet nodig
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 29-4-2010 15:42 Print reply

Posts: 5285
Ik reed daarnet met mijn brommer van school naar huis, toen hij opeens halverwege een beetje begon te stotteren. Eerst nauwelijks merkbaar, maar langzamerhand steeds meer. Toen ongeveer na 4 km werd het steeds erger, tot hij op een gegeven moment uit viel. Ik allerlei dingen geprobeerd, maar niks hielp. Toen maar (alweer) 4 km gelopen naar huis.
Tijdens de weg naar huis heb ik hem geregeld geprobeerd te starten, maar deed niks. Toen ik op een gegeven moment bijna thuis was, kickte ik hem voor de grap nog eens een keer aan, en tot mijn verbazing ging hij weer aan
Ik ga zo even zelf wat onderzoeken, maar wat denken jullie dat het zou kunnen zijn?
 
timmy16 29-4-2010 15:58 Print reply

Posts: 1178
Ik heb nog niet zon heel lange tijd een rare trilling tijdens het rijden.
Het is echt een rustige en 'smooth' trilling, geen harde en snelle tril.
Het komt voor in de 4e versnelling, en alleen als ik gas geef.
Ik heb een tijdje met tandwiel 12 gereden, toen was de trilling zo goed als weg, nu met tandwiel 13 is het erger.
Iemand enig idee of dit erg is?
Edit: ik rijd er nu een tijdje mee, heb het idee dat die trilling minder wordt

Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 29-4-2010 om 16:44 uur.
 
Bike Me, Aprilia
knoffy 29-4-2010 16:59 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Heb je wel een te grote "boring".
Zou eerder op marktplaats een aangepast ge2 cilinderkop zoeken, staan er ook wel genoeg op.

zo iets

afbeelding



80cc is ook 45mm boring hij steekt alleen iets over aan de achterkant.
 
kpotmake 29-4-2010 17:51 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
Ik heb nog niet zon heel lange tijd een rare trilling tijdens het rijden.
Het is echt een rustige en 'smooth' trilling, geen harde en snelle tril.
Het komt voor in de 4e versnelling, en alleen als ik gas geef.
Ik heb een tijdje met tandwiel 12 gereden, toen was de trilling zo goed als weg, nu met tandwiel 13 is het erger.
Iemand enig idee of dit erg is?
Edit: ik rijd er nu een tijdje mee, heb het idee dat die trilling minder wordt

Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 29-4-2010 om 16:44 uur.

dat ligt aan je handkappen tim! als je die eraf haalt zul je zien dat het weg gaat!

verder zou je je silentblocks eens na kunnen kijken en of er geen losse boutjes/ moertjes op zitten, maar daar zal het zeker niet aan liggen!!!
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Paul de Salmiakbal 29-4-2010 18:02 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik reed daarnet met mijn brommer van school naar huis, toen hij opeens halverwege een beetje begon te stotteren. Eerst nauwelijks merkbaar, maar langzamerhand steeds meer. Toen ongeveer na 4 km werd het steeds erger, tot hij op een gegeven moment uit viel. Ik allerlei dingen geprobeerd, maar niks hielp. Toen maar (alweer) 4 km gelopen naar huis.
Tijdens de weg naar huis heb ik hem geregeld geprobeerd te starten, maar deed niks. Toen ik op een gegeven moment bijna thuis was, kickte ik hem voor de grap nog eens een keer aan, en tot mijn verbazing ging hij weer aan
Ik ga zo even zelf wat onderzoeken, maar wat denken jullie dat het zou kunnen zijn?


Ik heb net ff mijn cilinderkop eraf getrokken om te kijken wat er in de cilinder aan de hand is/of het miss een warmloper was. Nu trok ik mijn kop eraf en trof ik dit aan:


(Hier was de bougie al schoon gemaakt)


(Hier staat de zuiger bijna op bdp)

Nogal zwartgeblakerd dus. Ik rij niet met een te rijke afstelling, want hij rijd gewoon prima zonder stotteren, ik denk zelfs dat hij iets te arm staat (ga ik binnenkort aandacht aan besteden, is nu toch vakantie)

Ik denk dat het aan slechte mengolie ligt. Ik tank altijd voorgemengde 1:50 bij de pomp. Is wel altijd 1:50, maar miss is de kwaliteit van de olie niet goed?
Ik heb het allemaal schoon gemaakt (was best hardnekkig, spul op de zuiger, dus is denk ik niet van vandaag alleen)
Maar waar zou dit door kunnen komen?
 
2SLOW4ME 29-4-2010 20:19 Print reply

Posts: 1944
WTF, kun je dat ding niet eerst een halve kilometer van de bovenkant af laten draaien ofzo .
Of is dit altijd zo met die krengen?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 153093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 101 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved