Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1227 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 96 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 4-3-2010 20:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
[...]


dus meer lucht per cm³ waardoor je ook meer benzine nodig hebt voor de goede verbranding,


meer zuurstof per cm3 lucht.

@martijn: bij brommers wordt het idd bijna niet gedaan. maar bij crossmotoren wordt het bijna altijd gedaan. in de winter een sproeiermaatje groter erin.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Luiwannes 4-3-2010 20:28 Print reply

Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Als jij niet de regelmatig bestuurder bent, dan wel




Ik ben niet regelmatige bestuurder.
Ben ik nu niet verzekerd?
 
Kan ik er wat aan doen,, Met men VMBO??
JB1 4-3-2010 20:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luiwannes
[...]




Ik ben niet regelmatige bestuurder.
Ben ik nu niet verzekerd?


Nee, je bent wel verzekerd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Luiwannes 4-3-2010 20:36 Print reply

Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, je bent wel verzekerd




Ik had eerst gehoord dat aleen oudere mensen dan de persoon op wiens naam de verzekering staat..

Omdat anders de verzekering op oudere mensen dus goedkopen gedaan wordt
 
Kan ik er wat aan doen,, Met men VMBO??
-simon- 4-3-2010 20:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luiwannes
[...]




Ik had eerst gehoord dat aleen oudere mensen dan de persoon op wiens naam de verzekering staat..

Omdat anders de verzekering op oudere mensen dus goedkopen gedaan wordt


als jij er altijd op rijd zou je niet verzekerd zijn. maar als je er af en toe een keer op rijd is geen probleem.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kpotmake 4-3-2010 20:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar als hij in de motor is is hij wel al wat opgewarmt.

dan zit er toch al benzine bij
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
RBN 4-3-2010 20:42 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dan zit er toch al benzine bij


bovendien koelt benzine de boel ook nog is, volgens mij is het mengsel gewoon koud wat door de cilinder wordt gejaagd.


 
-simon- 4-3-2010 20:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dan zit er toch al benzine bij


maar dan is bij de verbranding de verhouding wel goed. wat maakt het uit als het daarvoor niet goed is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kpotmake 4-3-2010 20:43 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


bovendien koelt benzine de boel ook nog is, volgens mij is het mengsel gewoon koud wat door de cilinder wordt gejaagd.



ja maar als het in de cilinder zit niet meer, en daar gaat het nou net om
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 4-3-2010 20:44 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar dan is bij de verbranding de verhouding wel goed. wat maakt het uit als het daarvoor niet goed is.

het gaat erom dat de verhouding lucht benzine niet meer veranderd als het mengsel voorbij de carburateur is, of het nou 30 graden celcius of 0 graden is, de eigenschappen veranderen, de verhouding niet
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Maup 4-3-2010 20:45 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]



Had nog een vraagje aan jou (van de vorige pagina nog):
Quote:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

verrek je hebt gelijk, sterkere vonk verhaal klopte ook niet, heeft meer te maken met dat de bougie als het ware een gloeiplugwerking krijgt naarmate hij warmer wordt, wat zorgt voor een betere verbranding


Ahzo een gloeiplug, heb je dan niet een groot risico dat je mengsel veel te vroeg onsteekt?

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
RBN 4-3-2010 20:47 Print reply

Posts: 858
maar waarom ontbrand het dan slechter bij koude motor?
 
knoffy 4-3-2010 20:49 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
maar waarom ontbrand het dan slechter bij koude motor?



ontbrand niet slechter ontbranding gaat gewoon goed maar alle metalen moeten nog op bedrijfstempratuur komen
 
shirioko 4-3-2010 20:49 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
maar waarom ontbrand het dan slechter bij koude motor?

omdat je mengsel condenseert op je cilinderwand, arme mengsel verbrandt slecht (geen power) en vervolgens verbrandt de benzine op je wand (rooksliert uit je uitlaat)
ofzo
 
kpotmake 4-3-2010 21:18 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]


Had nog een vraagje aan jou (van de vorige pagina nog):
[...]


Ahzo een gloeiplug, heb je dan niet een groot risico dat je mengsel veel te vroeg onsteekt?


dat is nou de rede waarom je de juiste hittegraad bougie moet hebben
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
maar waarom ontbrand het dan slechter bij koude motor?

waar ging deze 2 pagina's durende discussie nou net over..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 103085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 96 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved