Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 95 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 4-3-2010 19:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja en je hebt natuurlijk de choke nodig. Dus dan krijg je de conclusie: een warme motor heeft minder benzine nodig dan een koude..

Waarom dit?


ik weet niet zeker of er hierdoor komt. maar in koude lucht zit meer zuurstof per cm3 en daardoor heb je dus ook meer brandstof nodig om de juiste verhouding te hebben. daarom moet je in de winter ook een iets grotere sproeier monteren eigenlijk. maar dat wordt bij brommers niet zoveel gedaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Maup 4-3-2010 19:58 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

volgens mij heeft dit te maken met de geleidingscoefficient van een materiaal bij een bepaalde temperatuur



Maar metalen zijn toch PTC's?
Dat zou betekenen dat de weerstand dus toeneemt naarmate de temperatuur hoger wordt.
Waar komt die sterkere vonk dan vandaan?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kpotmake 4-3-2010 20:00 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]


Maar metalen zijn toch PTC's?
Dat zou betekenen dat de weerstand dus toeneemt naarmate de temperatuur hoger wordt.
Waar komt die sterkere vonk dan vandaan?

verrek je hebt gelijk, sterkere vonk verhaal klopte ook niet, heeft meer te maken met dat de bougie als het ware een gloeiplugwerking krijgt naarmate hij warmer wordt, wat zorgt voor een betere verbranding
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 4-3-2010 20:02 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


koude lucht heeft lagere dichtheid.

daar heb je gelijk in, maar de lucht die door je luchtfilter gaat is in het geval van een koude en warme motor nagenoeg dezelfde temperatuur. en heeft dus niks te maken met de afstelling van een koude ten opzichte van warme motor
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-simon- 4-3-2010 20:03 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

daar heb je gelijk in, maar de lucht die door je luchtfilter gaat is in het geval van een koude en warme motor nagenoeg dezelfde temperatuur. en heeft dus niks te maken met de afstelling van een koude ten opzichte van warme motor


maar als hij in de motor is is hij wel al wat opgewarmt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Maup 4-3-2010 20:04 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

verrek je hebt gelijk, sterkere vonk verhaal klopte ook niet, heeft meer te maken met dat de bougie als het ware een gloeiplugwerking krijgt naarmate hij warmer wordt, wat zorgt voor een betere verbranding


Ahzo een gloeiplug, heb je dan niet een groot risico dat je mengsel veel te vroeg onsteekt?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
shirioko 4-3-2010 20:06 Print reply

Posts: 2273
ik heb altijd aangenomen dat bij een koude motor de benzine uit je mengsel neerslaat (condenseert) bij contact met het metaal van je koude motor, dus in je carter enzo, waardoor je mengsel armer wordt. En choken had dan als doel om dat te compenseren door extra benzine toe te voegen aan je mengsel
 
Luiwannes 4-3-2010 20:08 Print reply

Posts: 382
Als ik op de scooter van men broer rij ben ik dan verzekerd?

men broer is 2jaar ouder hij stat op zijn naam
Maakt dat iets uit?
 
Kan ik er wat aan doen,, Met men VMBO??
knoffy 4-3-2010 20:10 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik heb altijd aangenomen dat bij een koude motor de benzine uit je mengsel neerslaat (condenseert) bij contact met het metaal van je koude motor, dus in je carter enzo, waardoor je mengsel armer wordt. En choken had dan als doel om dat te compenseren door extra benzine toe te voegen aan je mengsel


daar is de choke voor ja, om eerst de omgeving "nat"te maken en die kan uit als dat gebeurt is.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-3-2010 20:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


koude lucht heeft lagere dichtheid.


hogere dichtheid aap.

 
Too cool for school!
JB1 4-3-2010 20:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luiwannes
Als ik op de scooter van men broer rij ben ik dan verzekerd?

men broer is 2jaar ouder hij stat op zijn naam
Maakt dat iets uit?


Als jij niet de regelmatig bestuurder bent, dan wel
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 4-3-2010 20:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hogere dichtheid aap.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, ik zit ff met mn hasses ergens anders...



:x sorry :(
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 4-3-2010 20:21 Print reply

Posts: 14881
Heeft iemand een lijst met dingen die er voor kunnen zorgen dat een brommer niet start.
Ontstekingsdelen zijn uitgesloten.

Dus, valse lucht etc.

Ik kom er niet uit :(
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-3-2010 20:21 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
de benzine verdampt toch zoiezo niet? het wordt toch verneveld ?


benzine verdampt wel degelijk hoor vloeibare benzine kan zelfs niet eens branden, dus moet het wel verdampen.
Het vernevelen vergroot het oppervlak van de vloeistof zodat het sneller verdampt.

De reden dat een motor koud slechter loopt komt omdat een deel van de brandstof neerslaat op de wanden van het inlaattraject.

Ook zijn idd de materialen nog niet op temperatuur en daardoor de spelingen niet helemaal lekker voor optimale prestatie. Vrijwel alles in het blok is gemaakt voor juist die bedrijfstemperatuur. Alles erboven of eronder heeft een nadelig effect.

Dat de sproeier anders zou moeten zijn bij koude lucht is wel deels waar, maar met koudere lucht ontstaat er ook meer onderdruk waardoor de carb toch al meer brandstof geeft.

Luchtschroef op de carb is juist voor dat soort dingetjes en het is allemaal vrij marginaal en zal niet heel veel schelen qua sproeiermaat.
 
Too cool for school!
RobinRS98 4-3-2010 20:22 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hogere dichtheid aap.



dus meer lucht per cm³ waardoor je ook meer benzine nodig hebt voor de goede verbranding,
 
Stamp die air uit je nikes !

Dit topic is 103086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 95 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved