triport |
3-3-2010 22:44 |
Posts: 6 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
14000 toeren met een niet-ingereden cilinder is echt dom, zoals ik al zei, voor je het weet is je cilinder kapot. Aan het geluid te horen zei je? Check je kabel/aansluiting eens.
weet ik dat het dom is ^^
bij een nieuwe brommer van 2weken ongeveer gaan er tog geen dingen aan kapot zijn. en je hoort echt dat hij in zoon hoge toeren gaat,maakt veel veel lawaai.
koud gaat hij tot8000, beetje opgewarmd tot 10.500 en goed opgewarmd 14000
|
|
|
|
Royal Club |
3-3-2010 22:45 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: triport
[...]
weet ik dat het dom is ^^
bij een nieuwe brommer van 2weken ongeveer gaan er tog geen dingen aan kapot zijn. en je hoort echt dat hij in zoon hoge toeren gaat,maakt veel veel lawaai.
koud gaat hij tot8000, beetje opgewarmd tot 10.500 en goed opgewarmd 14000
nou. houd het maar bij af en toe 14k, en dan echt af en toe
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
triport |
3-3-2010 22:46 |
Posts: 6 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
nou. houd het maar bij af en toe 14k, en dan echt af en toe
ga hem eerst mooi roderen .
maar hoe komt het nu dat hij zo hoog gaat ?(standaard en begrenst) de snelheid moet dan tog ook hoog liggen ? (ga het dit weekend testen)
|
|
|
|
Royal Club |
3-3-2010 22:51 |
 Posts: 60390 |
weet ik veel, kan ik toch niet ruiken vanaf hier
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
roy110 |
3-3-2010 22:58 |
Posts: 584 |
is 14.000 touren niet erg veel voor een nieuwe brommer  kan dit wel met een normalen cilinder enzo
|
|
|
|
Stiffmeister |
4-3-2010 15:26 |
 Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy110
is 14.000 touren niet erg veel voor een nieuwe brommer kan dit wel met een normalen cilinder enzo
Kan wel, trok mijn GPR ook .. maar is niet gezond
(moest ik namelijk wel flink voor toerenbeuken in lage versnelling..)
|
|
.. Retro Active |
|
Stiffmeister |
4-3-2010 15:27 |
 Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik heb een Aprilia MX op internet gezien die het niet meer doet.
volgens het kentekennummer op de RDW site heb ik deze gegevens:
Datum eerste toelating Klik hier voor informatie 31-08-2005
Datum aanvang laatste tenaamstelling Klik hier voor informatie 07-04-2009
Datum eerste afgifte Nederland Klik hier voor informatie 11-03-2006
ik ga er dus vanuit dat het bouwjaar 2006 is?
en wat is een redelijke prijs voor zo'n brommer die het niet doet?
afbeelding
(ik heb al gemaild naar hem voor extra vragen.
Edit:
bevat dit model uit am6 blok of een aprilia blok?
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 3-3-2010 om 22:20 uur.
Bevat een Aprilia/Derbi Blok (:
|
|
.. Retro Active |
|
Royal Club |
4-3-2010 15:35 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]
Bevat een Aprilia/Derbi Blok (:
am6.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tim-gpr99 |
4-3-2010 15:38 |
 Posts: 841 |
MX is zoals Royal club al zei AM6. De SX en RX vanaf 2006/2007 hebben Piaggio (Derbi/Aprilia) D50BO blok.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Maeddy |
4-3-2010 16:22 |
 Posts: 1059 |
Een dr50 cilinder is toch niet sneller dan een origineel gietijzeren?
Hoe doet top performance 50cc het?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Drumsan |
4-3-2010 16:57 |
 Posts: 1223 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Bullshit? Als je 2x harder dan 55 gaat word die echt niet ingekomen, dat was vanaf 90 oid toch?
Nja ik ging 74 in de 4 en kreeg mn papieren ook niet weer voor ik terugkwam met een brom die 45 ging.
Bij mijn uitlaat (origineel RS2)zit de bocht aan de expansie geschroeft, dus ik kan er zo een prop tussen zetten.
Erger lijkt me de RDW, die zit niet overal, kost een klauwen met geld en bovendien moeten andere defecten ook verholpen worden.
En de boete natuurlijk :(
|
|
|
|
WestlandMB |
4-3-2010 17:00 |
 Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
WTF, is die beugel daar bij je achterbrug
aan die beugel zit op het einde steppies voor een iemand achterop.
hij heefft al de cilinder en carberateur vervangen (zegt hij..) en doet het nog niet.. hij denkt nu iets bij de bobine.. voor 800 euro kan ik hem halen.. doe ik hier slim aan?
|
|
|
|
ds-sm-apple |
4-3-2010 17:23 |
Posts: 602 |
Passen kappen van een Senda SM op een R?
|
|
|
|
Micha.L |
4-3-2010 17:41 |
 Posts: 535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
aan die beugel zit op het einde steppies voor een iemand achterop.
hij heefft al de cilinder en carberateur vervangen (zegt hij..) en doet het nog niet.. hij denkt nu iets bij de bobine.. voor 800 euro kan ik hem halen.. doe ik hier slim aan?
ik zou 't niet doen.
Beter geef je 300 euro meer uit/ spaar je nog even en koop je er een die wel in orde is. Wie weet wat er allemaal aan de hand is? Misschien is de hele ontsteking wel naar de mallemoer ofzo =)
Edit: iemand die zonder te weten of hij het dan wel doet de carb en cilinder vervangt (betwijfel of dat gebeurd is), zou ik sowieso niet echt vertrouwen,
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 4-3-2010 om 17:42 uur.
|
|
|
|
Mt5_93 |
4-3-2010 18:36 |
Posts: 207 |
zeg: een benzine filter is toch niet van groot belang?
ik rij nu zonder benzine filter... is dat slecht ofzo?
|
|
|
|