Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 72 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knoffy 27-2-2010 19:23 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

enig idee hoe warm je koelwater word in je kop?



mag ik mag ik ???? 90 graden
 
ChielTZR 27-2-2010 19:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]



mag ik mag ik ???? 90 graden


Kvs in je voorraad tank wordt toch niet rondgepompt?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-2-2010 19:32 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

enig idee hoe warm je koelwater word in je kop?


wat is dit nu weer voor reactie....
Geef antwoord of zeg niks, zo'n rare vraag is het niet.

@Maup:
90 graden voor je kvs is een mooie temperatuur.
Je hand erin houden kan bij de 50 graden trouwens al niet meer dus dat is niet echt een goede referentie
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
kpotmake 27-2-2010 19:34 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


wat is dit nu weer voor reactie....
Geef antwoord of zeg niks, zo'n rare vraag is het niet.

@Maup:
90 graden voor je kvs is een mooie temperatuur.
Je hand erin houden kan bij de 50 graden trouwens al niet meer dus dat is niet echt een goede referentie

niks
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
BenjaminDG 27-2-2010 19:37 Print reply

Posts: 4605
Weet iemand wat de uitlaat timing is van een 125cc Eurocillindro (niet getuned) voor een honda mb/mt?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 27-2-2010 19:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Weet iemand wat de uitlaat timing is van een 125cc Eurocillindro (niet getuned) voor een honda mb/mt?


ik ga het even meten, over 3min edit ik mijn post wel.

edit: uitlaatpoorthoogte 28mm
spoelpoort 42

bij deckheight 0 = 180/103 blowdown van 38.

Wat een kut waardes eigenlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-2-2010 om 19:44 uur.
 
Mt5_93 27-2-2010 19:42 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
oh ja de andere vraag:P uuuhm:

als ik mijn gashandel geschroefd heb is er gewoon geen draai beweging mogelijk! komt dat doordat ik het verkeerd erin gedaan heb of verkeerde gashendel?



weet niemand het? ik wil zo ff met mn rijden

Dit bericht is gewijzigd door Mt5_93 op 27-2-2010 om 19:43 uur.
 
BenjaminDG 27-2-2010 19:43 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik ga het even meten, over 3min edit ik mijn post wel.


Dan zou ik nog iets moeten weten.

Spoelpoorten timing.

de diameter van de uitlaat poort en de lengte van de uitlaat poort in de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-2-2010 om 19:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-2-2010 om 19:44 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maup 27-2-2010 19:43 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


wat is dit nu weer voor reactie....
Geef antwoord of zeg niks, zo'n rare vraag is het niet.

@Maup:
90 graden voor je kvs is een mooie temperatuur.
Je hand erin houden kan bij de 50 graden trouwens al niet meer dus dat is niet echt een goede referentie


Nej oke. Ik maakte me ook niet echt zorgen om de temperatuur, maar meer om het feit dat de kvs door het voorraadtankje heen word gepompt.
aan beiden kanten van de radiateur zit een aansluiting maar het blok en een aansluiting voor het tankje. Theoretisch gezien zou de kvs dus de radiateur kunnen omzeilen en alleen door het kvs tankje gaan.
Je ziet ook de kvs hard door het tankje stromen als je de dop eraf hebt.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kpotmake 27-2-2010 19:45 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
[...]



weet niemand het? ik wil zo ff met mn rijden

Dit bericht is gewijzigd door Mt5_93 op 27-2-2010 om 19:43 uur.

heb je handkappen? misschine verkeerd gemonteerd

en anders handvat te lomp aangedraaid, busje van kabel wat in je gasnendel gaat haakt misschien ergens achter

en zitten er geen rare bochten in de kabel?

haal gewoon even de kabel eraf en kijk of de gashendel wel zonder kabel draait, kun je dat iig uitsluiten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 27-2-2010 19:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dan zou ik nog iets moeten weten.

Spoelpoorten timing.

de diameter van de uitlaat poort en de lengte van de uitlaat poort in de cilinder



uitlaatpoorthoogte 28mm
spoelpoort 42

bij deckheight 0 = 180/103 blowdown van 38.

Wat een kut waardes eigenlijk.

, had ik net de cilinder terug gelegd.

30 en 40mm ongeveer.

Als het voor een berekening is, wel nog even zelf nakijken in jou cilinder, zou kunnen dat er verschil in zit.
 
BenjaminDG 27-2-2010 19:53 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


uitlaatpoorthoogte 28mm
spoelpoort 42

bij deckheight 0 = 180/103 blowdown van 38.

Wat een kut waardes eigenlijk.

, had ik net de cilinder terug gelegd.

30 en 40mm ongeveer.

Als het voor een berekening is, wel nog even zelf nakijken in jou cilinder, zou kunnen dat er verschil in zit.


Ja is voor een berekening maar als jouw cilinder ook nog standaard is zou het ongeveer het zelfde moeten zijn.

uitlaat poort hoogt 28mm en spoelpoort 42 wat bedoel je daar mee? Dus voor uitlaat 180° en spoelpoort 103°?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 27-2-2010 19:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja is voor een berekening maar als jouw cilinder ook nog standaard is zou het ongeveer het zelfde moeten zijn.

uitlaat poort hoogt 28mm en spoelpoort 42 wat bedoel je daar mee? Dus voor uitlaat 180° en spoelpoort 103°?

ongeveer is niet goed.
(anders heb je dadelijk een berekening laten doen, hoop werk gedaan, maar door slechte voorbereiding loopt het nog slecht)

is toch ac cilinder is zo ervanaf.

zelf de maten opmeten , dan ben je zeker van je zaak.

maten is hoogte uitlaatpoort tot rand van cilinder.
Dan moet je ook nog je eigen deckheight mee nemen, scheelt ook weer.
Dus de kop moet zo wie zo er vanaf.
 
BenjaminDG 27-2-2010 20:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

ongeveer is niet goed.
(anders heb je dadelijk een berekening laten doen, hoop werk gedaan, maar door slechte voorbereiding loopt het nog slecht)

is toch ac cilinder is zo ervanaf.

zelf de maten opmeten , dan ben je zeker van je zaak.

maten is hoogte uitlaatpoort tot rand van cilinder.
Dan moet je ook nog je eigen deckheight mee nemen, scheelt ook weer.
Dus de kop moet zo wie zo er vanaf.


Cilinder moet er binnenkort af om de inlaat wat te verbeteren, ik wou gewoon snel even die gegevens om in een programma even een berekening te doen.

Zo had ik al een gedacht hoe de afmetingen van de uitlaat zou zijn.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 27-2-2010 20:08 Print reply

Posts: 29286
dat gaat dan wel weer prima inderdaad.
 

Dit topic is 103120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 72 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved