Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
|
Pagina 61 van 200
|
Dit topic is 103164 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pixl |
23-2-2010 7:50 |
 Posts: 3125 |
even ter bevestiging van het bestellen van lagers, zodat ik niet de verkeerde bestel (A) Voor m'n blokrevisie wil ik lagers en keerringen vervangen van m'n TSX. In de faq staan de maten in, ook van de primaire en secundaire as. Moet ik van die twee assen de lagers twee keer bestellen, voor links en rechts? Of zijn links en rechts nog weer verschillende maten?
Als links en rechts hetzelfde zijn, het ik de volgende lagers:
6204 NR 1 keer, rechterkrukaslager
6203 C3 2 keer, voor de primaire as
6204 C3 3 keer, linker krukas en secundaire as.
Als iemand ff kan bevestigen dat dit de goede lagers zijn zou dat fijn zijn 
edit; ik bedacht me net dat de secundaire as een naaldlager heeft aan de rechter kant, dus dat is sowieso niet 1 van bovenstaande lagers.. ik weet niet hoe dat aan de linkerkant zit want ik heb de bak enzo er nog in zitten. Ik kan anders vanmiddag evt. wel even foto's maken van dat naaldlager.
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 23-2-2010 om 8:09 uur.
lagermaten heb ik gevonden op de lagers zelf. maar nu heb ik nog even een vraagje over de aansluiting van de carburateur. Daar zit zo'n kunststof plaatje tussen van ongeveer 3à4 mm, maar wat heeft deze voor invloed en wat zal er gebeuren als je die er tussenuit haalt?
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 23-2-2010 om 14:01 uur.
|
|
So fuckin' what!? |
|
timmy16 |
23-2-2010 7:51 |
 Posts: 1178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Wat denken jullie hiervan? Nog goed bruikbaar?:
afbeelding
afbeelding
mijn derbi cilinder was nog 10x zo gaar, was ook nog goed mee te rijden, heb hem een keer laten opboren ofzoiets (iig dat de diepe krassen een beetje weg waren) en toen zei de bromboer dat ik hier nog wel een tijdje mee vooruit kon, zat heel erg veel speling op zuiger en cilinder, een vastloper was niet meer mogelijk zeg maar.
Dus alles er even terug op gezet en toch nog wel een tijdje plezier van gehad. Uiteindelijk toch een nieuwe cil + zuiger gekocht
|
|
Bike Me, Aprilia |
|
ArvidW |
23-2-2010 8:04 |
 Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Wat denken jullie hiervan? Nog goed bruikbaar?:
Prima cilinder en zuiger, kan er nog een goeie tijd tegenaan.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
of je doet het zoals de vorige eigenaar van mn nsr:
je plaatst een metalen ringetje van 2mm ofzo bij elke koppelingsveer, is ie ook strakker...
Zijn die versterkte koppelingveren van Motoimport iets waard of is het rommel die binnen half jaar uitgelubberd is ?
(1389)set veren koppeling 4x versterkt nieuw alle types ¤15
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 23-2-2010 om 8:05 uur.
|
|
|
|
shirioko |
23-2-2010 8:13 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
[...]
Prima cilinder en zuiger, kan er nog een goeie tijd tegenaan.
[...]
Zijn die versterkte koppelingveren van Motoimport iets waard of is het rommel die binnen half jaar uitgelubberd is ?
(1389)set veren koppeling 4x versterkt nieuw alle types ¤15
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 23-2-2010 om 8:05 uur.
nee het is geen rommel en ze zullen het wel uithouden, MAAR:
omdat je meer druk op je koppeling uitoefent en je je koppeling zwaarder belast dan waar hij voor gemaakt is, zullen je platen veel sneller slijten. Beste is idd om een 5-plaats koppeling te nemen
|
|
|
|
ArvidW |
23-2-2010 9:02 |
 Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
MAAR: omdat je meer druk op je koppeling uitoefent en je je koppeling zwaarder belast dan waar hij voor gemaakt is, zullen je platen veel sneller slijten. Beste is idd om een 5-plaats koppeling te nemen
Dit lijkt mij toch altijd beter dan een koppeling die doorslipt. Van slippen slijten de platen, van een hoge druk niet.
5plaats kan ik niet zomaar aankomen dus het worden de strakke veren. Ik kan me overigens slecht voorstellen dat mijn blok meer koppel genegeerd dan een MBX80 blok dus mijn huidige veren zullen wel uitgelubberd zijn...
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 23-2-2010 om 9:02 uur.
|
|
|
|
Apenzoon |
23-2-2010 14:39 |
 Posts: 303 |
is de kleur van je bougie nou een slechte indicatie van je afstelling, of niet?
|
|
|
|
timmy16 |
23-2-2010 14:44 |
 Posts: 1178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apenzoon
is de kleur van je bougie nou een slechte indicatie van je afstelling, of niet?
dat ligt eraan hoe je ervoor hebt gereden. (correct me if i'm wrong)
|
|
Bike Me, Aprilia |
|
RubenMTX |
23-2-2010 14:49 |
 Posts: 558 |
Sommige mensen vinden gewoon van wel, sommigen van niet. Je kunt nooit precíés aan de bougie kleur zien of je een grotere of kleinere sproeier nodig hebt.
Maar ik vind het een prima indicatie.
Als je bougie nog donker is en hij rijdt niet goed --> kleiner proberen
Als je bougie licht is --> sowieso groter proberen
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 14:49 uur.
|
|
|
|
RubenMTX |
23-2-2010 14:53 |
 Posts: 558 |
Heeft er iemand wel eens een deuk uit z'n tank gehaald? Er zit namelijk een deuk aan de zijkant van m'n mt5 tank en die moet er uit.
Ik heb de faq gelezen: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/86
Maar dit leek me niet echt dé manier. Omdat ik geen soldeerbout heb, zou ik moeten lenen. En 2 omdat je dan maar aan 1 punt trekt, en ik denk dat je dan een hoekige deuk krijgt ipv een "ronde" zoals er nu in zit.
Dus heeft er iemand ervaring mee, of weet iemand wat het kost om bij een schadeherstelbedrijf te laten doen? (geloof dat die er een zuignap op zetten en daar gewoon aan trekken)
|
|
|
|
Apenzoon |
23-2-2010 15:17 |
 Posts: 303 |
er staat tussen de reacties dat je moet weken met spliterweten. tank tot nok volgooien, water erin, dop erop en 2 nachtjes laten staan
|
|
|
|
w0ut3r |
23-2-2010 15:18 |
 Posts: 1350 |
Ik ben nou weer de originele setup op me tzr aan het zetten.
Maar nou zit ik ff met en vraag:
Op de cilinderkop zitten 2 aansluitingen:
Ik neem aan dat die an de 2 aansluitingen aan de linkerkant van de carb moeten (zie foto):
Maar welke aansluiting van de cilinder moet op welke aansluiting van de carb?
Btw, ik zie net dat die 2 aansluitingen op de carb dicht zijn gemaakt
Waarom is dit? en maakt dat uit?
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-2-2010 om 15:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-2-2010 om 15:23 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Pixl |
23-2-2010 15:21 |
 Posts: 3125 |
zijn die twee aansluitingen op je cilinder kop niet voor de kvs?
|
|
So fuckin' what!? |
|
w0ut3r |
23-2-2010 15:24 |
 Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
zijn die twee aansluitingen op je cilinder kop niet voor de kvs?
Ik heb de aansluitingen diei k bedoel even omcirkeld.
Volgens mij zijn ze voor de carb verwarming als ik het goed heb.
Kan je die gewoon afsluiten?
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-2-2010 om 15:35 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Apenzoon |
23-2-2010 15:33 |
 Posts: 303 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Sommige mensen vinden gewoon van wel, sommigen van niet. Je kunt nooit precíés aan de bougie kleur zien of je een grotere of kleinere sproeier nodig hebt.
Maar ik vind het een prima indicatie.
Als je bougie nog donker is en hij rijdt niet goed --> kleiner proberen
Als je bougie licht is --> sowieso groter proberen
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 14:49 uur.
ja maar das dus je mening. andere mensen zeggen dat het niet klopt.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
23-2-2010 15:45 |
 Posts: 12846 |
Het is een aardige indicatie. Niets meer, niets minder. Je kan erop letten maar je moet je er niet op blind staren. Gewoon 'voelen' hoe hij rijdt en daarop reageren  .
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Dit topic is 103164 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 61 van 200
|
|