Maakje |
19-2-2010 15:24 |
 Posts: 808 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]
FF weken in de wasbenzine, daarna goed uitknijpen en weer een BEETJE olie (gewone olie dus bvb 10w/40, GEEN 2taktolie) erop en goed verspreiden als je een schuimrubber-filter hebt
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 19-2-2010 om 14:49 uur.
ook enig idee hoelang ongeveer in de wasbenzine? Want wil hem toch wel graag vandaag nog gebruiken
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Tomez |
19-2-2010 15:40 |
 Posts: 265 |
Nou gewoon ff goed spoelen, je ziet het vanzelf als ie weer spik en span is
Oja, en met je filter uitknijpen niet je filter dubbelvouwen
(je hebt gewoon een los schuimrubber als filter toch?)
Je kan t ook ff in de FAQ verder lezen:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/138
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 19-2-2010 om 15:40 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
Maeddy |
19-2-2010 16:05 |
 Posts: 1059 |
even snel een vraagje tussendoor:
Met wat voor olie kan ik wiellagers het best oliƫn? Gewoon kruipolie, of blokolie (dat heb ik ook eens gehoord).
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
kenny77 |
19-2-2010 16:22 |
 Posts: 29286 |
in wiel lagers hoort lagervet.
|
|
|
|
antonhonda |
19-2-2010 16:24 |
 Posts: 3616 |
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
kenny77 |
19-2-2010 16:44 |
 Posts: 29286 |
geloof dat die meestal op de fs1 zit.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
19-2-2010 16:47 |
 Posts: 5285 |
Ik wilde daarnet mn brommer starten met net gereviseerd blok ed. Ging prima en even beetje met de stationairschroef spelen en ik kreeg hem prima stationair lopend. Ging stukje rijden naar mn pa om hem te showen. Hij reed perfect en zonder stotteren ed. Kom ik aan bij mn pa en rem ik af, slaat ie opeens af met een harde plof uit de uitlaat. Kreeg hem ook weer moeilijk gestart, maar als ie eenmaal weer op toeren was reed ie weer perfect :S
Condensator is net nieuw en bekabeling ook, kan het aan de contactpunten liggen? Want ze waren wel een beetje wit aangeslagen toen ik het blok open had...
|
|
|
|
ChielTZR |
19-2-2010 16:53 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik wilde daarnet mn brommer starten met net gereviseerd blok ed. Ging prima en even beetje met de stationairschroef spelen en ik kreeg hem prima stationair lopend. Ging stukje rijden naar mn pa om hem te showen. Hij reed perfect en zonder stotteren ed. Kom ik aan bij mn pa en rem ik af, slaat ie opeens af met een harde plof uit de uitlaat. Kreeg hem ook weer moeilijk gestart, maar als ie eenmaal weer op toeren was reed ie weer perfect :S
Condensator is net nieuw en bekabeling ook, kan het aan de contactpunten liggen? Want ze waren wel een beetje wit aangeslagen toen ik het blok open had...
Bedoel je met aangeslagen een beetje ingevreten?
Kan mischien komen doordat er vonken overspringen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
DerbiLimited08 |
19-2-2010 16:55 |
 Posts: 492 |
Hoe moet je een dubbele rem ontluchten
heb der 2 voor. gaat niet zo lekker namelijk
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
19-2-2010 16:55 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Bedoel je met aangeslagen een beetje ingevreten?
Kan mischien komen doordat er vonken overspringen.
Nouja er zat een witte waas op de contactpuntjes.
En toen ik mn vliegwielkapje er nog niet op had zitten had ik 1 keer een vonkje gezien.
Haal wel nieuwe contactpunten, ga voor 15 euro niet moeilijk lopen doen :p Maar denk je dat dat het zou kunnen zijn?
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 19-2-2010 om 16:56 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
19-2-2010 16:56 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Nouja er zat een witte waas op de contactpuntjes.
En toen ik mn vliegwielkapje er nog niet op had zitten had ik 1 keer een vonkje gezien.
Haal wel nieuwe contactpunten, ga voor 15 euro niet moeilijk lopen doen :p Maar denk je dat dat het zou kunnen zijn?
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 19-2-2010 om 16:56 uur.
even schuur papier'tje erdoor en dan nog eens de brommer starten.
|
|
|
|
Nick brommer |
19-2-2010 17:21 |
 Posts: 315 |
Hallo
Ik moet onder mijn derbi senda drd pro een setje nieuwe banden.
Een top van 90 km.
Maar welke band is een aanrader?
Dus grip, slijten, prijs.
|
|
|
|
BenjaminDG |
19-2-2010 17:41 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
lijkt me niet echt een probleem.
meestal hoor je alleen dat de immi brugjes krom gaan en de achterassen.
Maar over de achterbruggen heb ik nog niet iets over gehoord.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe extreem dat de setup wordt.
op mijn mb zit ook de 125cc eurocilindro maar die is zo tam dat er niks met de achterbrug gebeurd.
Mijn cilinder ga ik zelf eerst wat kietelen (inlaat verbeteren, oneffenheden wegwerken. Ik hoop rond de 20pk te zitten.
De achterbrug van honda mb8 is die het zelfde als mb5?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
19-2-2010 17:43 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Mijn cilinder ga ik zelf eerst wat kietelen (inlaat verbeteren, oneffenheden wegwerken. Ik hoop rond de 20pk te zitten.
De achterbrug van honda mb8 is die het zelfde als mb5?
die zijn wel het zelfde geloof ik.
Derbi-Olaf had ook een snel blok onder zijn MB en daar ging (buiten de achterassen) verder alles goed.
|
|
|
|
JantjeMB5 |
19-2-2010 17:45 |
 Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Mijn cilinder ga ik zelf eerst wat kietelen (inlaat verbeteren, oneffenheden wegwerken. Ik hoop rond de 20pk te zitten.
De achterbrug van honda mb8 is die het zelfde als mb5?
is zeker hetzelfde, en oersterk
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|